Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : AUB help mij

amina00
06-01-2006, 10:49

ik heb een vraag voor iedereen hier. 1) moet ik eerst trouwen voor de wet en dan voor de moskee of andersom.. of blijft dit gelijk? 2) mijn verloofde heeft de Marokaanse nationaliteit... ik wil niet voor de Marokaanse wet trouwen. is dit mogelijk? 3) we zouden graag en zowel hier in België als in Marokko voor de moskee trouwen ... kan dit? help me AUB salaam amina

Bellissima
06-01-2006, 12:05
Als je een MOSLIMA bent MOET je ook voor de islamitische wet trouwen. Ik snap niet hoe je voor de moskee kunt trouwen...? Als jouw man marokkaanse is moeten jullie zowieso bij de marokkaanse consulaat zouzia doen dus via de marokkaanse wet moet eigenlijk wel!

selmi
06-01-2006, 12:24
Salaam alaikoem wr wb beste zuster. Je kunt inderdaad wel voor de islamitische wet trouwen en dat gebeurt wel in de moskee.Je moet dan contact maken met een imam. Je man, broer of vader kan dan een afspraak maken. Je hoeft alleen maar een keer voor de islamitische wet te trouwen. Je kunt er zelf voor kiezen in belgie of in marokko. Je bent dan halal voor elkaar en je bent dan gewoon getrouwd. Ik zou dan wel een feest geven,dan weten de mensen ook dat je getrouwd bent. Je kunt als je wil dan voor de nl,of marokaanse wet trouwen. Dat is wel handig,want dan heb je alles op papier staan. Ik wens je veel succes meid en inschallah komt het allemaal goed met jullie en krijgen jullie een gezegend huwelijk isnchallah. kus kus