Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : moeders en aanstaande moeders ;)

Pagina's : [1] 2

oemmie
05-01-2006, 13:26

Salaam aleykoem wanneer hebben jullie de 2e kindje gekregen en wat vind jij het ideale leeftijds verschil? en aanstaande moeders hoeveel (of moeders met 1kind) wanneer wil jij insha Allah de 2e?

Saloua1978
05-01-2006, 13:54
Ik heb een zoontje van anderhalf en denk voorlopig niet aan 2e, Inshallah als mijn zoontje 3 is wil ik weer zwanger gaan worden maar koelsiej bel mektab. Ik heb het moeder zijn een beetje onderschat en heb momenteel mn leventje weer op de rails. Soms als ik moeders zie met 2 kindjes achter elkaar vind ik dat wel vertederend voor de kids om te zien hoe ze met elkaar omgaan.

lilchakir
05-01-2006, 13:56
tussen de oudste en de middelste zit 2 jaar en 7maanden ..en dat vondt ik wel goed . ze hebben dan ook wat aan elkaar ,en maar tussen de middelste en de jongste zit 12 jaar tussen:maf2: maar dat was ook om dat ik nog een bij wou maar ik heb het maar voor gezien gehouden .:D ik vindt het best zo maar voor de jongste natuurlijk niet ..want die is wel erg jong ,en loopt hun broers alleen maar in de weg :hihi: en heeft geen speel kameraadje soms best zielig al zeg ik het zelf

tourya001
05-01-2006, 15:31
ik heb een zoontje van 4,5 jaar nu... en ben 3 maanden zwanger. ik was pas er aan een 2de kindje toe toen mijn kleine 4 jaar en 2 maanden was( om precies te zijn). en voor hem is het ook leuk.. hij begrijpt meer en weet dat mama een baby in der buik heeft:D , en vind het geweldig allemaal. Ik ook...;)

ceuta
05-01-2006, 16:33

Ikheb zoontje van 4 en dochter van 7 maanden bijna maar toch ook wel zwaar denk beter achtemerkaar dan heb je 1 keer tamar3aaaa nu begin je weer van voor af aan pffff

marocloubna
05-01-2006, 16:39
tussen de oudste en de middelste zit 2 jaar en 7maanden ..en dat vondt ik wel goed . ze hebben dan ook wat aan elkaar ,en maar tussen de middelste en de jongste zit 12 jaar tussen:maf2: maar dat was ook om dat ik nog een bij wou maar ik heb het maar voor gezien gehouden .:D ik vindt het best zo maar voor de jongste natuurlijk niet ..want die is wel erg jong ,en loopt hun broers alleen maar in de weg :hihi: en heeft geen speel kameraadje soms best zielig al zeg ik het zelf :hihi: Klopt, is inderdaad wel zielig voor de kleine..... Ach ja, niks aan te doen. Sbar ou safi..........

mmu2
05-01-2006, 16:44
Tussen mijn oudste en jongste zat 2 jaar en 3 maanden. De oudste was jaloers en het was heel moeilijk in het begin. Vooral met de luiers verschonen.. ik verschoonde ze bijna elke keer gewoon tegelijk, dan was je er in een keer vanaf. Vooral de oudste krijgt minder aandacht en als je dan borstvoeding geeft en de oudste gaat op stoelen staan of iets anders stouts gaat doen... of als ik naar buiten moest, de oudste kon nog niet lang lopen en trappen op is ook moeilijk met 2 kleintjes.. maar alhamdoulillah dat is allemaal voorbij.. nu zijn ze 8 en bijna 6 en nu is het rust en kunnen ze veel zelf.. zoals elkaar de haren uit de hoofd trekken... en ruzie maken.. ik wacht nog een paar jaar voordat ik een derde neem.

boyengirl
05-01-2006, 21:28
mmu2 ik moest lache om wat je zij hahaha mijn zoontje is nu 3 jaar en mijn dochter 1 jaar ik vindt 2 jaar verschil mooie erschil hij kon lopen beetje praten over jaartej wil ik inschallah een 3 kindje er bij en dan wil ik het daar bij laten 3 vindt ik genoeg maar ja het is natuurlijk wel maktab ik heb het niet voor het zeggen

Manhattan girl
05-01-2006, 21:34
Mijn zoontje is nu 3 jaar en zoals het er nu uitziet blijft hij enig kind. Wij vinden het allebei heerlijk met onze zoon en hebben geen behoefte aan een 2e. Maar zeg nooit nooit, je weet natuurlijk maar nooit hoe wij er over een tijd in staan.

blauwtje2
06-01-2006, 13:50
tussen de oudste en de jongste zit 4jaar en 9 maanden, en ik vind het wel goed zo, de derde zal voorlopig niet komen, de jongste is nu 1 jaar en 8 maanden, mischien als ze 4 is inschaallah dan zal er ik weer aan denken, een derde bedoel ik, maar voorlopig nog niet, :zwaai:

Riannah
06-01-2006, 15:21
Tussen mijn oudste en jongste zat 2 jaar en 3 maanden. De oudste was jaloers en het was heel moeilijk in het begin. Vooral met de luiers verschonen.. ik verschoonde ze bijna elke keer gewoon tegelijk, dan was je er in een keer vanaf. Vooral de oudste krijgt minder aandacht en als je dan borstvoeding geeft en de oudste gaat op stoelen staan of iets anders stouts gaat doen... of als ik naar buiten moest, de oudste kon nog niet lang lopen en trappen op is ook moeilijk met 2 kleintjes.. maar alhamdoulillah dat is allemaal voorbij.. nu zijn ze 8 en bijna 6 en nu is het rust en kunnen ze veel zelf.. zoals elkaar de haren uit de hoofd trekken... en ruzie maken.. ik wacht nog een paar jaar voordat ik een derde neem. Hoe oud ben je MMU..... ik ben namelijk zelf 26 en heb een zoon van 9... ik vind het nog steeds moeilijk om aan een 2e te beginnen, misschien komt dat ook wel omdat ik heel jong was toen in heb kreeg... ik blijf het maar uitstellen !!

Saloua1978
06-01-2006, 15:23
Hoe oud ben je MMU..... ik ben namelijk zelf 26 en heb een zoon van 9... ik vind het nog steeds moeilijk om aan een 2e te beginnen, misschien komt dat ook wel omdat ik heel jong was toen in heb kreeg... ik blijf het maar uitstellen !! Jeetje je bent echt jong en al zo'n oud kind. Waarom begin je dit jaar niet? Ik ben 27 en heb een zoontje van anderhalf. Wat een verschil he.:hihi:

Riannah
06-01-2006, 15:31
Jeetje je bent echt jong en al zo'n oud kind. Waarom begin je dit jaar niet? Ik ben 27 en heb een zoontje van anderhalf. Wat een verschil he.:hihi: Ik roep al 3 jaar lang dit jaar ga ik er voor.... maar er komt telkens niet van, durf niet te stoppen met de pil:jammer: ik denk dat het gemaks zucht is, voor mijn zoontje is het toch al te laat, hij zal nu niet echt meer spelen met de kleine , meer oppassen denk ik :hihi:

mmu2
06-01-2006, 15:31
Hoe oud ben je MMU..... ik ben namelijk zelf 26 en heb een zoon van 9... ik vind het nog steeds moeilijk om aan een 2e te beginnen, misschien komt dat ook wel omdat ik heel jong was toen in heb kreeg... ik blijf het maar uitstellen !! Ik ben 28. Ik was 20 bij de oudste, zij is nu 8 en ik was 22 bij de tweede zij is bijna 6. Ik zou wel een derde willen, maar mijn (financiƫle) situatie laat het niet toe, en ik werk dus de opvang moet ook geregeld en betaald worden.

Riannah
06-01-2006, 15:35

Ik ben 28. Ik was 20 bij de oudste, zij is nu 8 en ik was 22 bij de tweede zij is bijna 6. Ik zou wel een derde willen, maar mijn (financiƫle) situatie laat het niet toe, en ik werk dus de opvang moet ook geregeld en betaald worden. Leuk zo;n leefttijds verschil, dat had ik ook moeten doen , te laat nu... inderdaad de financiele situatie laat het niet toe, bij mij ook, we willen zo veel nog, en wat mijn man zegt NU kun je nog GELD ( lees : cariere ) verdienen, straks niet meer !! Mijn schoon moeder zegt, NU kun je nog KINDEREN krijgen, straks niet meer !!

Pagina's : [1] 2