Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Opnieuw verdachte Hofstadgroep vrij

Pagina's : [1] 2

Asdaq
05-01-2006, 13:02

Opnieuw verdachte Hofstadgroep vrij De rechtbank heeft donderdag wederom een verdachte in het proces rond de Hofstadgroep op vrije voeten gesteld. De rechters honoreerden een verzoek van raadsman K. Lieuw On om de voorlopige hechtenis van zijn cliënt, de 21-jarige Mohammed El B. , op te heffen. Volgens de rechtbank, die zitting houdt in de extra beveiligde bunker in Osdorp, is het mogelijk dat El B. met zijn veertien maanden voorarrest zijn straf er inmiddels heeft opzitten. El B. is de vijfde Hofstadverdachte die nu op vrije voeten is. In totaal staan veertien verdachten terecht. Bestaat de hofstadgroep wel eigenlijk of is het een media term. Hoe noemen ze zich zelf dan als het een groep is. Toch zeker niet de "hofstadgroep"

tetouani79
05-01-2006, 13:04
ik mis de bron(link)

abu_yahya
05-01-2006, 13:09
Bestaat de hofstadgroep wel eigenlijk of is het een media term. Hoe noemen ze zich zelf dan als het een groep is. Toch zeker niet de "hofstadgroep" Geen idee hoe ze zichzelf noemen, De term is door de media overgenomen van de AIVD, dacht ik. Elk beestje moet een naampje hebben.

Asdaq
05-01-2006, 13:14
ik mis de bron(link) Bron: http://www.at5.nl/

Asdaq
05-01-2006, 13:30

Geen idee hoe ze zichzelf noemen, De term is door de media overgenomen van de AIVD, dacht ik. Elk beestje moet een naampje hebben. Als je voor lidmaatschap aan een terroristische organisatie verooodeeld kan worden is wel van belang of het niet een verzonnen iets is. Het is zwartmakerij want als Mo. B. tot de organisatie wordt gerekend dan ziet er niet al te best uit voor de rest. Terwijl de rest nog geen misdaden van die orde hebben begaan. Is het dus een organisatie of gewoon een groep zoals een groep Hagenesen die toevallig allemaal in Den Haag wonen?

abu_yahya
05-01-2006, 13:33
Als je voor lidmaatschap aan een terroristische organisatie verooodeeld kan worden is wel van belang of het niet een verzonnen iets is. Dat is aan de rechter. Ik dacht dat je het alleen over de naam had.

boeddha
05-01-2006, 13:51
Opnieuw verdachte Hofstadgroep vrij De rechtbank heeft donderdag wederom een verdachte in het proces rond de Hofstadgroep op vrije voeten gesteld. De rechters honoreerden een verzoek van raadsman K. Lieuw On om de voorlopige hechtenis van zijn cliënt, de 21-jarige Mohammed El B. , op te heffen. Volgens de rechtbank, die zitting houdt in de extra beveiligde bunker in Osdorp, is het mogelijk dat El B. met zijn veertien maanden voorarrest zijn straf er inmiddels heeft opzitten. El B. is de vijfde Hofstadverdachte die nu op vrije voeten is. In totaal staan veertien verdachten terecht. Bestaat de hofstadgroep wel eigenlijk of is het een media term. Hoe noemen ze zich zelf dan als het een groep is. Toch zeker niet de "hofstadgroep" Mohamed El B een bekende van Samir A, is dat ook een "knutselaar "met Sempex? Dan kunnen wij dus binnenkort weer "nieuws " van deze El B vernemen.:hadj:

Abu_Charafedine
05-01-2006, 13:57
Opnieuw verdachte Hofstadgroep vrij De rechtbank heeft donderdag wederom een verdachte in het proces rond de Hofstadgroep op vrije voeten gesteld. De rechters honoreerden een verzoek van raadsman K. Lieuw On om de voorlopige hechtenis van zijn cliënt, de 21-jarige Mohammed El B. , op te heffen. Volgens de rechtbank, die zitting houdt in de extra beveiligde bunker in Osdorp, is het mogelijk dat El B. met zijn veertien maanden voorarrest zijn straf er inmiddels heeft opzitten. El B. is de vijfde Hofstadverdachte die nu op vrije voeten is. In totaal staan veertien verdachten terecht. Nu, de rest nog.............;)

Asdaq
05-01-2006, 14:02
Nu, de rest nog.............;) Leden Hofstadgroep 13-11-'04 Sinds de moord op cineast Theo van Gogh zijn talrijke arrestaties verricht. De arrestanten kennen elkaar via de door de AIVD zo genoemde Hofstadgroep, een radicaal-islamitisch netwerk rond de in 1961 geboren Syrische geestelijke Redouan al-I., alias Abu Khaled. Het is onduidelijk waar deze geestelijk leider nu is. Het onderzoek naar de groep was begonnen in 2002. Op dit moment zitten dertien leden van Hofstadgroep vast. Samir A. sinds juni 2004. Vijf anderen werden direct na de moord op Van Gogh opgepakt. Zeven anderen een week later. Twee leden zijn voortvluchtig. Enkele leden zijn in september of oktober 2003 in Pakistan geweest, mogelijk voor trainingen voor de jihad. Sommige leden van de Hofstadgroep zijn na een tip van de AIVD in oktober 2003 aangehouden omdat ze van plan zouden zijn geweest een aanslag te plegen. De AIVD denkt dat zij deel uitmaken van een groter netwerk in Nederland, Spanje en België. Justitie liet de vijf na een week vrij wegens gebrek aan bewijs. Het Openbaar Ministerie had in de zomer van 2004 al plannen om de Hofstadgroep strafrechtelijk aan te pakken, maar wilde wachten tot het proces tegen Samir A. was afgerond. Wie is wie in de Hofstadgroep? Redouan Al I., alias sjeik Abu Khaled (43) Samir A. (18) Jason W. (19) Ismaël A., alias Suhaib (21) Mohammed Fahmi B., alias Abu Mussab (23) Nouredine el F. (leeftijd onbekend) Jermaine W. (18) Youssef E. (25) Ahmed H. (26) Zine L. (26) Mohammed el M. (23) Nadir A. (23) Zakaria T. (21) Rachid B. (26) Mohammed el B. (21)

Asdaq
05-01-2006, 15:36
doodstraf aan die pubertjes, Ben jij een jood?

Asdaq
05-01-2006, 16:36
Nee dank je geen koekje erbij :D Ik had wel retorisch bedoeld Ben je een jood?! ;)

Asdaq
05-01-2006, 16:39
Nee dank je geen koekje erbij :D Ik had wel retorisch bedoeld Ben je een jood?! ;) Ik ben nog geen farao...

Iemand_uit_West
05-01-2006, 18:05
Kijk, dat hoor ik nou graag!!! Dat maakt me dag dus weer een stuk aangenamer. Voor Samir: hou vol e mattie alles komt goed !! Binnenkort ben je ALWEER vrij en kan je weer doen wat je niet laten kunt...

datisgeenstijl
05-01-2006, 18:38
zeg bef kan het wat kleiner ??

datisgeenstijl
05-01-2006, 18:39

Kijk, dat hoor ik nou graag!!! Dat maakt me dag dus weer een stuk aangenamer. Voor Samir: hou vol e mattie alles komt goed !! Binnenkort ben je ALWEER vrij en kan je weer doen wat je niet laten kunt... marokkanse redenering : die vrijgelatenen is natuurlijk ONSCHULDIG

Pagina's : [1] 2