Bekijk originele versie : Hersteloperaties.... Leugens....
KaNaFaKa
30-12-2005, 18:56
Hoe kunnen meiden hertseloperaties ondergaan met de gedachtens dat ze hun toekomstige man voor de gek gaan houden, hun ouders en nog een hele boel mensen.. Hoe kun jij jezelf voor de gek houden.. Je creert dan een eigen wereld waar je in gelooft, niets meer dan een illusie..
Hoe kunnen meiden zichzelf in de spiegel aankijken? Hoe kunnen ze hun man aankijken? Wallah dat begrijp ik echt niet.. Kunnen ze het gewoon volhouden? Dat is toch te gek voor woorden?
Ik begrijp het echt niet..
.Tament.
30-12-2005, 19:39
Hoe kunnen meiden hertseloperaties ondergaan met de gedachtens dat ze hun toekomstige man voor de gek gaan houden, hun ouders en nog een hele boel mensen.. Hoe kun jij jezelf voor de gek houden.. Je creert dan een eigen wereld waar je in gelooft, niets meer dan een illusie..
Hoe kunnen meiden zichzelf in de spiegel aankijken? Hoe kunnen ze hun man aankijken? Wallah dat begrijp ik echt niet.. Kunnen ze het gewoon volhouden? Dat is toch te gek voor woorden?
Ik begrijp het echt niet..
Inderdaad, is heel erg:( . Maar ik denk dat je je op dat moment heel wanhopig voelt, dat je daden gaat stellen om je zogenaamd perfect leventje staande te houden. JE leert die man kennen (die groot kans zelf ontmaagd is:rolleyes: ) en wil hem voor geen enkel reden kwijt. Zeker niet voor dat één foutje uit je verleden.
Schijnt bedriegt, want deze meiden vergeten het essentiële. Je poogt om zogezegd maagd over te komen bij je man op de huwlijksnacht, MAAR Allah swt ziet alles. In plaats van bang te hebben voor de mannen, zouden de meeste meiden zich beter bezig houden met berouw tonen en vergiffenis vragen aan Allah. Hun man heeft niet over hun te oordelen. Die privilege behoort enkel toe aan Allah op de dag des oordeels.
Persoonlijk denk ik dat dit vooral ook door de heersende denkwijze is. Is het niet zo dat als een man ontmaagd is, het als iets normaals gezien wordt. Terwijl het bij een vrouw voorkomt, wordt ze gelijk als hoe.r bezien. Niet te vergeten wat voor een schande het voor de familie-eer zou zijn, indien zoiets zou uitlekken:eek:
Ikzelf begrijp ook niet hoe je met zo'n leugen kunt leven. Je trouwt ten slotte met een man waar je veel van houdt en waarmee je alles deelt insha'Allah. Maar toch, zo iets groot voor hem verzwijgen en er nog mee kunne leven. Helaas ken ik daar het antwoord niet op en hoef ik die insha'Allah ook nooit zelf te moeten voelen :jammer:
Wasalaam
Weet je waar ze aan denken, aan uiterlijke schijn die door de omgeving in stand gehouden wordt, ze hebben een domme fout gemaakt waarvoor hun hele familie mag boeten als het naar buiten komt en zij zelf des te meer....
Het is niet slim om met een leugen te gaan leven, maar in sommige gevallen kan ik het wel begrijpen, een mens is een mens en mensen maken fouten, bij jongens wordt dat op slag vergeven, maar er zijn meiden die letterlijk in levensgevaar komen hierdoor, gelukkig is dat maar een hele kleine groep, maar toch...
KaNaFaKa
30-12-2005, 20:41
Weet je waar ze aan denken, aan uiterlijke schijn die door de omgeving in stand gehouden wordt, ze hebben een domme fout gemaakt waarvoor hun hele familie mag boeten als het naar buiten komt en zij zelf des te meer....
Het is niet slim om met een leugen te gaan leven, maar in sommige gevallen kan ik het wel begrijpen, een mens is een mens en mensen maken fouten, bij jongens wordt dat op slag vergeven, maar er zijn meiden die letterlijk in levensgevaar komen hierdoor, gelukkig is dat maar een hele kleine groep, maar toch...
Nou dat weet ik niet zo zeker..
Nou dat weet ik niet zo zeker..
Weet ik wel zeker, gelukkig maar zelfs!!!!
Tuurlijk zal een ouder het niet leuk vinden om erachter te komen dat zijn dochter niet een onschuldig lammetje is, in vele gevallen zal er best fiks woorden om komen, maar uiteindelijk zal de onvoorwaardelijke liefde die een ouder dient te hebben het winnen, je kind blijft toch je kimnd, ondanks misstappen.
Ik zou ook niet blij zijn als ik een dochter had die zomaar met een of ander (in mijn ogen) griezeltje het bed in dook, zal het net zo min leuk vinden als mijn zoon dat later doet.
Maar ik weet ook dat hij zijn eigen fouten zal moeten maken, net als ik heb gedaan en ieder ander heeft gedaan en hij zal altijd mijn kind, mijn hart dat armen en benen heeft gekregen en buiten mij rondwandeld blijven.
Ik za dus best met hem praten, best proberen hem te behoeden voor al het slechte in de wereld, maar ik weet wel dat ik altijd van hem zal blijven houden en dat ik hem liever zondig bij me heb dan dat ik hem zou moeten missen, laat staan dat zijn dood in mijn handen ligt, de gruwel zeg!!!!!
KaNaFaKa
30-12-2005, 21:11
Weet ik wel zeker, gelukkig maar zelfs!!!!
Tuurlijk zal een ouder het niet leuk vinden om erachter te komen dat zijn dochter niet een onschuldig lammetje is, in vele gevallen zal er best fiks woorden om komen, maar uiteindelijk zal de onvoorwaardelijke liefde die een ouder dient te hebben het winnen, je kind blijft toch je kimnd, ondanks misstappen.
Ik zou ook niet blij zijn als ik een dochter had die zomaar met een of ander (in mijn ogen) griezeltje het bed in dook, zal het net zo min leuk vinden als mijn zoon dat later doet.
Maar ik weet ook dat hij zijn eigen fouten zal moeten maken, net als ik heb gedaan en ieder ander heeft gedaan en hij zal altijd mijn kind, mijn hart dat armen en benen heeft gekregen en buiten mij rondwandeld blijven.
Ik za dus best met hem praten, best proberen hem te behoeden voor al het slechte in de wereld, maar ik weet wel dat ik altijd van hem zal blijven houden en dat ik hem liever zondig bij me heb dan dat ik hem zou moeten missen, laat staan dat zijn dood in mijn handen ligt, de gruwel zeg!!!!!
Dat is mooi gezegd meid maar ik ken mensen mensen die niet meer welkom zijn bijn hun ouders door de daden die ze verricht hebben hoe hard het ook klinkt..
Het is een erg moeilijk onderwerp.. Ik hoop dat mensen zullen inzien dat het fout is waar ze mee bezig zijn en Insha Allah op het rechte pad zullen terecht komen, meer heb ik niet in me macht..
Te erg voor woorden..
KaNaFaKa
31-12-2005, 15:15
wat is daar zo erg aan? ik kan heel wat meisjes die het hebben gedaan, en nu veel gelukkiger leven dan er voor.. er aan denken doen ze niet! het is een zonde die je begaat, maar de ander is medeplichtig.. en als een jongen en meisje samen zijn.. vergeet dan niet dat sitan overal aanwezig bij zal zijn. en ze in zal fluisteren.
als je echt om een meisje geeft en je weet dat ze niet meer maagd is. zou jij haar dan nemen? ik wel. ik zou haar nemen zoals zij is, en niet om haar maagdelijkheid, maagd zijn zegt niet veel. ik ben ook niet heilig, maar voor mij doet dat er niet toe.
en of de meisjes die het hebben gedaan het tegen hun ouders zullen vertellen, voor ons de vraag voor hun de weet.. na mijn ervaring met de meisjes, is dat ze er gewoon over praten, maar ieder denkt er anders over.
cia
Wat als het je eigen zusjes zou zijn en of je toekomstige vrouw?
KaNaFaKa
31-12-2005, 15:47
ik heb er geen moeite mee.. wie ben ik om te oordelen. ik leidt mijn leven wat er om mij heen gebeurt. moeten hun weten, zoals ik al aan gaf over een toekomstige. al is ze niet maagd en ik geef om haar. ik zou haar toch nemen.:) mijn zusje? haar zonde, zij weet beter;)
Zou je normaal kunnen leven als het je zusje was?
Waar is je eer en trots broeder?
Dit geloof ik niet..
Jamal_26
31-12-2005, 15:54
ik heb er geen moeite mee.. wie ben ik om te oordelen. ik leidt mijn leven wat er om mij heen gebeurt. moeten hun weten, zoals ik al aan gaf over een toekomstige. al is ze niet maagd en ik geef om haar. ik zou haar toch nemen.:) mijn zusje? haar zonde, zij weet beter;)
nooit geweten dat er mannen zoals jij bestaan :jammer:
KaNaFaKa
31-12-2005, 18:05
wat intresseerd mij dat, wat mijn zusje doet!
Ik weet niet meer wat ik moet zeggen.. :jammer:
KaNaFaKa
31-12-2005, 18:09
ik hou van mijn zusje, mijn zusje houd van allah, ze gehoorzaamt mijn ouders. verder verwacht ik niks van haar. wat zij buiten doet. moet zij weten. je weet niet meer wat je moet zeggen, ewa ik wel;)
Haha dus je zou het niet erg vinden als ik bovenop haar zou liggen?
KaNaFaKa
31-12-2005, 18:14
als zij dat wilt.. wie ben ik dan:moe:
Ok Thnx..
KaNaFaKa
31-12-2005, 18:29
meisje kan verkracht zijn, dat ze haar maagdvlies terug wilt, ze kan getrouwd geweest, ze kan met iemand in bed gedoken hebben (niet zomaar) er zijn altijd wel redenen. maar jah zo denk ik er over, ben er trots op;)
Dat is allemaal wel leuk en aardig maar je blijf liegen tegen jezelf en een hoop mensen en daar gaat het om.. Wees eerlijk..
een man heeft niets te maken met de maagdelijkheid van de vrouw en andersom. de islam is hier duidelijk in. men kan niet over een anders openlijke zondes oordelen tenzij dit onder khalifaat gebeurt in een islamitische rechtbank. dit is er niet dus, vandaar dat ik zeg dat men niet over een anders openlijke zondes kan oordelen.
men heeft het recht om een huwelijk af te lassen vanuit islamitisch perspectief als deze er later achterkomt dat ze niet maagd was, terwijl ze beweerde dat dit wel het geval was. eigenlijk heeft de man noch de vrouw het recht niet om te vragen of de ander wel of niet maagd is, maar erover liegen is geen optie.
er is een hadith waarin staat: Hij die de eer van zijn broeder (of zuster in dit geval) verdedigt, zijn gezicht zal op het dag des oordeels door allah beschermd worden tegen het vuur. (Tirmidi)
en een meisje dat ontmaagd is huwen nadat ze berouw toont word dus sterk aangeraden. haar vergivennis of bestraffing ligt bij haar schepper.
en het maagdevlies is niet iets waarover gesproken word in de islam, het is geen bewijs van het maagd zijn of niet. dit zijn loze culturele tradities die deze mythe hebben doen onstaan.
dit gezegd te hebben dienen de dames te realiseren dat zina een verderfelijke daad (één van de grotere zondes) is waarop een zware straf staat. zo veel is denk ik wel bekend.
Ladystar
01-01-2006, 02:37
Maybe kunnen ze hun man en andere mensen voor de gek houden..Maar Allah swt..niet..
Ze zal worden gestraft omdat ze ontmaagd was voor haar huwelijk en omdat ze tegen haar man haar ontmaagdheid verzweeg en hem voor de gek zette..!!
Lajhfied hoe kun je dat iemand aandoen waarvan je zegt ik hou van hem..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.