Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe zit dat percies??

Pagina's : [1] 2

Aardbeitje
30-12-2005, 11:09

Lieve dames, Ik vraag me iets af en ik hoop dat jullie mij daarop antwoord kunnen geven. Stel je kindje word laat geboren. Dus 2 weken later dan de uitgerekende datum...Blijft je verlof dan gewoon hetzelfde?? Of mag je dan 2 weken langer thuis blijven?? Alvast bedankt...:o

Maroc_Meissie
30-12-2005, 11:10
Je mag dan 2 weken langer thuis blijven, heb het er gister nog met onze HRM afdeling over gehad. Dus: Beval je op tijd of eerder dan blijft je einddatum zwangerschapsverlof hetzelfde. Beval je later, dan gaan je resterende weken in op de dag van je bevalling.

Aardbeitje
30-12-2005, 11:13
Je mag dan 2 weken langer thuis blijven, heb het er gister nog met onze HRM afdeling over gehad. Oke thanks...! Maar ik denk niet dat het bij mij zo het geval zou zijn...Ik heb namelijk het gevoel dat mijn kleine er eerder uit wil...:( Maar dat zien we wel..Als hij maar gezond geboren word inshallah! :o Hoe gaat het trouwens met jou kleine?? Het schiet al op he!!! :D

Maroc_Meissie
30-12-2005, 11:17
Ja schiet aardig op...zwanger zijn is leuk, eergister gelachen...Ik voelde de kleine in een regelmatige beweging bewegen, kennelijk had hij/zij de hik..echt grappig.. Enneh hoe bedoel je je denkt dat je kleine er eerder uit wil?

Aardbeitje
30-12-2005, 11:19

Ja schiet aardig op...zwanger zijn is leuk, eergister gelachen...Ik voelde de kleine in een regelmatige beweging bewegen, kennelijk had hij/zij de hik..echt grappig.. Enneh hoe bedoel je je denkt dat je kleine er eerder uit wil? Zo grappig! Ik heb nooit gevoeld dat mijn kleine de hik heeft! Ik heb regelmatig weeen...Gisteren weer even...Dus ik denk dat hij eruit wil...Als hij nou even wacht tot hij 37 weken is..Dan mag hij er van mij uit..! Nu is het nog even te vroeg!

Maroc_Meissie
30-12-2005, 11:20
Ow ik las het net in je andere reactie...je hebt weeen gehad.. Jeetje meid.. Weet je ik voel ook van alles en nog wat en weet me god niet of het weeen zijn of what ever.. Gisteravond dacht ik echt dat ik zou flippen...kreeg opeens een megapijn in mijn onderbuik en rechterzij alsof iets aan het scheuren was.. Nu voel ik het weer...iets lichter, maar wat het is...allaho a3lem. Ben nu zelfs bang dat als ik een wee voel, dat ik niet eens weet dat het een wee is. Pff..

Maroc_Meissie
30-12-2005, 11:23
Zo grappig! Ik heb nooit gevoeld dat mijn kleine de hik heeft! Ik heb regelmatig weeen...Gisteren weer even...Dus ik denk dat hij eruit wil...Als hij nou even wacht tot hij 37 weken is..Dan mag hij er van mij uit..! Nu is het nog even te vroeg! Weet wel dat je kleine prins nou goed is gegroeid en hij het minimale gewicht heeft bereikt en mocht hij eruit willen dan kan hij zich goed redden met een beetje hulp...hamdoelillah hoef je je daar niet druk om te maken. Zag laatst een bevalling van iemand in week 27, nou je wilt niet weten. Die kleine was 600 gram :wow: en dat ging allemaal goed later.. De gevaarlijkste zone zijn we nu in ieder geval voorbij en inschallah blijft die kleine van je gewoon binnen zitten tot op zn minst week 38..

Aardbeitje
30-12-2005, 11:28
Weet wel dat je kleine prins nou goed is gegroeid en hij het minimale gewicht heeft bereikt en mocht hij eruit willen dan kan hij zich goed redden met een beetje hulp...hamdoelillah hoef je je daar niet druk om te maken. Zag laatst een bevalling van iemand in week 27, nou je wilt niet weten. Die kleine was 600 gram :wow: en dat ging allemaal goed later.. De gevaarlijkste zone zijn we nu in ieder geval voorbij en inschallah blijft die kleine van je gewoon binnen zitten tot op zn minst week 38.. Ja dat klopt ook wel...Ze kunnen nu gewoon overleven als ze geboren worden, maar ik zou het niet kunnen aanzien dat mijn kleintje de coveuze in moet! Maar ghair inshallah!!! En jah een wee...! Dat kun je bijna niet herkennen bij de eerste keer! Ik wist ook niet dat ik weeen had. Toen ik naar het ziekenhuis was geweest vertelde ze me pas dat het een wee was! Ik voelde echt een stekende pijn...En mijn baarmoeder was aan het samentrekken! Dus dat is denk ik een wee..!

Maroc_Meissie
30-12-2005, 11:30
Ja dat klopt ook wel...Ze kunnen nu gewoon overleven als ze geboren worden, maar ik zou het niet kunnen aanzien dat mijn kleintje de coveuze in moet! Maar ghair inshallah!!! En jah een wee...! Dat kun je bijna niet herkennen bij de eerste keer! Ik wist ook niet dat ik weeen had. Toen ik naar het ziekenhuis was geweest vertelde ze me pas dat het een wee was! Ik voelde echt een stekende pijn...En mijn baarmoeder was aan het samentrekken! Dus dat is denk ik een wee..! Zied jallah vertel me precies hoe dat aanvoelt...waar het begint ensjo...want je omschrijving komt me bekend voor.

Aardbeitje
30-12-2005, 11:36
Zied jallah vertel me precies hoe dat aanvoelt...waar het begint ensjo...want je omschrijving komt me bekend voor. Ik voelde steken helemaal onderaan mijn buik! Het voelde net alsof hij met zijn hoofdje flink aan het duwen was daarbenenden... En mijn baarmoeder was echt om de 5 minuten aan het samentrekken. Wat een verschrikkelijke pijn deed. Ik had toen mijn verloskundige gebeld, en ik moest van haar meteen naar het ziekenhuis. Daar vertelde ze mij dat het een weeen zijn geweest. Ik ben meteen gecontroleerd op ontsluiting. Maar gelukkig had ik nog net geen ontsluiting.

Maroc_Meissie
30-12-2005, 11:52
Hm komt precies overeen met wat ik voel alleen hamdoelillah niet in jouw regelmaat...Ik heb het zeg maar maximaal 2 keer op een dag...en als ik me teveel inspan 3 keer..

Aardbeitje
30-12-2005, 11:55
Hm komt precies overeen met wat ik voel alleen hamdoelillah niet in jouw regelmaat...Ik heb het zeg maar maximaal 2 keer op een dag...en als ik me teveel inspan 3 keer.. Nou dat is een grote teken om niet meer in te spannen!!! Daarom ben ik ook eerder gestopt met werken! Ik wou niet het risico lopen om eerder te bevallen...Ik doe nu lekker rustig aan thuis. Heerlijk!!

Nysha
30-12-2005, 12:04
heeey meid, hoe bevalt het je in je huisje.....doe lekker rustig aan he....en were leuk je hier te zien! :kus:

Maroc_Meissie
30-12-2005, 12:26
Nou dat is een grote teken om niet meer in te spannen!!! Daarom ben ik ook eerder gestopt met werken! Ik wou niet het risico lopen om eerder te bevallen...Ik doe nu lekker rustig aan thuis. Heerlijk!! Mijn man waarschuwt me ook elke dag: als je je niet goed voelt gelijk naar huis toe, soms eist ie van me om me ziek te melden.. Als ik thuis kom hoef ik ook elke dag van em te koken, maar toch krijg et niet over mijn hart aan hem te vragen iets van buiten mee te nemen.. Dus dan kook ik toch... Zaterdag en zondag neem ik het er echt van..ik doe dan echt helemaal NIKS en lig lekker languit op de bank voor de tv...douche een paar keer per dag omdat het gewoon lekker aanvoelt. En dat doet me echt heel goed en doordeweeks heb ik 1 a 2 keer echt heel veel energie en dan ga ik aan de schoonmaak, maar als ik klaar ben ben ik bekaf.

HoneyBee
30-12-2005, 12:31

Je mag dan 2 weken langer thuis blijven, heb het er gister nog met onze HRM afdeling over gehad. Dus: Beval je op tijd of eerder dan blijft je einddatum zwangerschapsverlof hetzelfde. Beval je later, dan gaan je resterende weken in op de dag van je bevalling. Grappig, bij ons heet personeelszaken ook HRM! Maar je mag idd twee weken langer thuis blijven!

Pagina's : [1] 2