Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Studeren + Getrouwd zijn?

Mo1976
06-01-2006, 14:12

Selaam iedereen Ik ga binnekort trouwen maar ik studeer nog. IK zou nog 3 jaar verder willen studeren tot ik dus mijn diploma heb. Maar ik heb schrik om dit allemaal niet te kunnen onderhouden. Ik moet hard studeren + koken+ en tal van andere zaken, kunnen jullie dit allemaal tegelijk? Mijn man zelf hij werkt ik nog niet. Is er iemand die ook in zo'n situatie zit? Reacties graag Veel liefs:goedzo: Salam Ghorotia, Ik zou gewoon verder studeren als ik jou was. Dit is goed voor je toekomst zowel voor je zelf als voor je kinderen straks. Ik heb zelf 2 zusjes die studeren, hebben kinderen, en de schoonfamilie regelmatig over de vloer, en ze hebben allebei een baby, hele huishouden en nog veel meer. Maar ze redden het prima ik heb zelf heel veel bewondering voor ze. De een studeert HBO Lerarenopleiding en de ander studeert MBO Onderwijsassistent en wil daarna de Pabo doen. Dus meid alles kan zolang je het maar zelf wilt. (Waar een wil is is een weg)!! Ps: Je man moet dan wel wat in het huishoudendoen of bijvoorbeeld de boodschappen neem niet te veel hooi op je vork. Ma3a salama, Mo:D

naisha
08-01-2006, 10:36
Ik ben ook getrouwd, studerend en heb ook nog een bijbaantje. Voor mij valt het reuze mee Elhamdolilah. Maar bij mij komt dat ook doordat ik nog bij mijn schoonfamilie woon. Ik help mee in het huishouden en af en toe kook ik, maar het is niet zo als ik geen tijd heb dat het huis vies is, want ik heb een superschoonmoeder die veel doet. Financieel heb ik het ook niet moeilijk Elhamdolilah. mijn schoonvader werkt en die betaalt alles als we iets willen kunnen we bij hem terecht. Dus tip :hihi: ga bij je schoonouders wonen, maar alleen als het supermensen zijn.

Ghatar_tangawia
09-01-2006, 09:14
Ik ga binnenkort trouwen inscha allah. Zelf studeer ik ook nog.. en ik moet nog anderhalf jaar.. Ik ben zeker niet bang dat het moeilijk te combineren is. Ik vind inderdaad dat je man ook moet helpen in het huishouden en hij hoeft zeker niet altijd op een warme maaltijd te wachten..:hihi: Maar ik weet zeker dat hij dat niet erg vindt, want hij vindt mijn diploma belangrijker..

safia_magrabia
09-01-2006, 20:05
sellem aleikom, Wat een opluchting zeg als ik dit zo lees ik studeer pas ook aan de pabo 1e jaars ben ik nog 3 jaar te gaan..maar ghair inshallah.. dus samen taken verdelen en niet overdreven geld uitgeven :o dan moet het wel goed komen bi idni allah..inshallah.. allah kemel biel ghair inshallah voor de aanstaande bruidjes :) wa aleikom sellem

_Shahada_
09-01-2006, 22:33

Je moet zorgen dat je een goede dagindeling maakt. Het ligt allemaal aan je planning.

Leila1982
11-01-2006, 12:59
ik ben ook getrouwd en ben pas begonnen met de pabo toen mijn dochterje 13 maanden was. Ik denk dat je school prima kunt combineren met een huwelijk, maar zodra er kinderen bijkomen is het een ander verhaal. Maar als ik het kan, kan iedereen het, denk ik.

aapie
13-01-2006, 11:46
salaam alaikom! mijn verloofde wil zo snel mogelijk trouwen. terwijl wij beiden nog studeren. hij zegt dat we samen verder gaan met onze studie en dat hij nog extra werkt.......geloof je het zelf :jammer:

45soumaya
13-01-2006, 17:13
Selaam iedereen Ik ga binnekort trouwen maar ik studeer nog. IK zou nog 3 jaar verder willen studeren tot ik dus mijn diploma heb. Maar ik heb schrik om dit allemaal niet te kunnen onderhouden. Ik moet hard studeren + koken+ en tal van andere zaken, kunnen jullie dit allemaal tegelijk? Mijn man zelf hij werkt ik nog niet. Is er iemand die ook in zo'n situatie zit? Reacties graag Veel liefs:goedzo: meid dit makkelijk lukken ik moest dit al vanaf me 14de...meid als je het allemaal netjes bij houd en iedere dag wat doet...dan is het makkelijk bij te houden....en laat je huwlijk je studdie niet belemmeren en andersom natuurlijk ook!!! Ghair insha'Allah...

45soumaya
13-01-2006, 17:15
salaam alaikom! mijn verloofde wil zo snel mogelijk trouwen. terwijl wij beiden nog studeren. hij zegt dat we samen verder gaan met onze studie en dat hij nog extra werkt.......geloof je het zelf :jammer: VERTROUW ER OP!!! en niet zo aan hem twijfelen!!

45soumaya
13-01-2006, 17:20
Ik ben ook getrouwd, studerend en heb ook nog een bijbaantje. Voor mij valt het reuze mee Elhamdolilah. Maar bij mij komt dat ook doordat ik nog bij mijn schoonfamilie woon. Ik help mee in het huishouden en af en toe kook ik, maar het is niet zo als ik geen tijd heb dat het huis vies is, want ik heb een superschoonmoeder die veel doet. Financieel heb ik het ook niet moeilijk Elhamdolilah. mijn schoonvader werkt en die betaalt alles als we iets willen kunnen we bij hem terecht. Dus tip :hihi: ga bij je schoonouders wonen, maar alleen als het supermensen zijn. meid hoewel ik weet dat een geval als jij altijd bij haar schoonouders terrecht zou kunnen en dus altijd op hen kan rekenen vind ik dat je ook afhankelijk van hun moet zijn!

aapie
13-01-2006, 19:20
VERTROUW ER OP!!! en niet zo aan hem twijfelen!! kan ik er ook op vertrouwen als hij in het buitenland woont en pas in zijn eerste jaaar van zijn opleiding zit...

Toffifee
13-01-2006, 20:48
als ik inshaAllah trouw moet ik nog 1 jaar studeren(afstuderen) want ik trouw of in juni of september inshallah! moehiem ik moet hoe dan ook nog een jaartje naar school. Mijn verloofde werkt heeft een hele drukke full-time job. Ik maak me niet zoveel zorgen erover...zoals ik al eerder had gelezen: gewoon in het weekend goed schrobben want je bent maar met ze tweetjes dus zoveel rommel maak je niet. En 1x in de week bij mijn mama eten en 1x per week bij zijn mama eten en de rest probeer ik een warme/koude maaktijd te bereiden maar ach mijn verloofde is zo makkelijk met eten gelukkig:D

45soumaya
13-01-2006, 22:06

goed zo !!!:goedzo:

Toffifee
13-01-2006, 22:49
vader najib zegt: Alliesj koemt goetttt :goedzo: :hihi:

Moiselle
14-01-2006, 15:30
Mijn vriendin is een maand geleden getrouwd. Haar man werkt ook en zij studeerde... Sinds ze getrouwd is komt ze zelden meer en als ze er is dan is ze erg afwezig of komt ze maar een paar uur en dan gaat ze weer weg. Ik heb gisteren gehoord dat ze waarschijnlijk niet meer komt en gaat stoppen met school. Ik denk dat trouwen en studeren wel mogelijk is maar daar moet je echt duidelijke afspraken over maken met je partner. Want haar man is nl erg streng en wil dat ze thuis blijft, blijkt....! Succes.

Pagina's : 1 [2] 3