Bekijk originele versie : Eid cadeautjes......wie heeft een tip???
Oegt_Karima
27-12-2005, 12:06
Asalaamoe aleikoem wa rahmatoe Allah,
Het insha Allah al gauw Eid. En in daarom wil ik insha ALlah cadeutjes kopen voor mijn neefje en nichtje. Ze zijn 6 en 8 jaar oud. Ik wil graag cadeautjes voor ze halen zodat ze de waarde van Eid ook meekrijgen. Tot nu toe weten ze alleen dondersgoed wanneer ze jarig zijn en wanneer sinterklaas is:( . Ik wil insha Allah dat ze ook leren dat wij moslims ons houden aan de 2 Eid-feesten.
Maar nu heb ik dus geen idee wat ik voor ze kan halen?
Heb je een idee laat het me weten!
wa salaamoe aleikoem wa rahmatoe Allah
Karima
p.s. is het trouwens wel soennah om kleine kinderen een cadeau te geven? Vraag ik me eigenlijk wel af.
tangia21
27-12-2005, 13:24
lijkt me niks mis mee..of het nou sounna is of niet ;)
(je brengt me op een idee :D )
kinderen van die leeftijd houden van speelgoed.(vooral van 6 jaar)
dus ik zou zeggen, ga naar de speelgoedwinkels ;)
Islamiya_
27-12-2005, 15:02
(Hm, is toch niks mis mee om kadootjes aan elkaar te geven op ElAid?
Ik moet 't even navragen, voor de zekerheid. :))
Speelgoed, zoals mijn bovenposter ook al zei. Maar kijk eens goed in de winkels, meiden houden meer van glitterpennen/kleurpotloden, je weet wel van die knutseldingentjes. Jongens, ik denk stoere dingen zoals auto's, computerspelletje.
Of je zou ze leerzame boekjes over de Islam kunnen geven. Wat is Offerfeest precies? Is ook erg leuk.
Ja ik doe het ook en doe ook me huis versieren met slingers..Lhied is eigenlijk alleen maar eten eten en nog eens eten hihi en ze krijgen nieuwe kleetjes thats it..En kids zijn gek op cadaus ik doe het ook en doe ook aan asjoura ook krijgen ze dan cadeuatjes kei leukt och.
Islamiya_
27-12-2005, 15:16
Erg gezellig Ceuta :)
beautyrozes
27-12-2005, 15:26
het is goed om kinderen blij te maken met bijv. cadeautjes, snoepgoed, kleding etc.
oem_assiya
27-12-2005, 15:35
Salaam alaikoum warahmatullah,
Ik geef ze altijd ieder 2 cadeau's.
Speelgoed en een boekje over de Islam of kleurboeken met islamitische kleurplaten.
Vind het belangrijk dat ze weten dat het een islamitische feestdag is en de waarde ervan kennen.
Je kunt dan samen met ze de boekjes gaan lezen en verhaaltjes vertellen…..
Ze gaan er op een gegeven moment naar toe leven en krijgen meer intresse in hun geloof. Alhamdoulillah
MashaAllah dat er meerdere zusters zijn die dit doen.
supertje
27-12-2005, 18:33
Salaam alaikoum warahmatullah,
Ik geef ze altijd ieder 2 cadeau's.
Speelgoed en een boekje over de Islam of kleurboeken met islamitische kleurplaten.
Vind het belangrijk dat ze weten dat het een islamitische feestdag is en de waarde ervan kennen.
Je kunt dan samen met ze de boekjes gaan lezen en verhaaltjes vertellen…..
Ze gaan er op een gegeven moment naar toe leven en krijgen meer intresse in hun geloof. Alhamdoulillah
MashaAllah dat er meerdere zusters zijn die dit doen.
Salaam oualeikoem,
Ik wist niet dat je kids hebt oem_assiya..?MashAllah!
wasalaam oualeikoem,
badparel
27-12-2005, 18:40
ik ben zaterdag ook de speelgoedwinkels ingedoken om iets voor mn neefjes te zoeken,ppppffffff ik wist niet dat het zo moeilijk was om iets leuks voor een jongen te kopen,ikzelf heb alleen maar meiden vandaar,ik ben nog steeds niet klaar moet toch weer terug naar die speelgoedwinkels!
OemYoussef
27-12-2005, 18:42
Ik geef mijn kids en man :o ook altijd met 3ied al adha en 3ied al fitr kadootjes.
Vind het hartstikke leuk :D
OemYoussef
27-12-2005, 18:43
ik ben zaterdag ook de speelgoedwinkels ingedoken om iets voor mn neefjes te zoeken,ppppffffff ik wist niet dat het zo moeilijk was om iets leuks voor een jongen te kopen,ikzelf heb alleen maar meiden vandaar,ik ben nog steeds niet klaar moet toch weer terug naar die speelgoedwinkels!
Jongens houden van auto's of te wel, alles wat wieltjes heeft :hihi:
badparel
27-12-2005, 18:45
Jongens houden van auto's of te wel, alles wat wieltjes heeft :hihi:
nee deze jongetjes zijn ze3ma "te oud"voor dat,ze vallen onder de leeftijdscatogerie van 8,9 en 11
echt moeilijk:maf2:
Oegt_Karima
27-12-2005, 21:05
Asalaamoe aleikoem wa rahmatoe Allahi zusters,
Baraka Allahoe fiekoem voor de reacties. Ik wou eigenlijk geen speelgoed kopen, want ze hebben al zo veel. Maar misschien kan ik wel iets kleins kopen. Ik zat ook te denken aan iets islamitisch. Ik zag ergens bv een poster waarop kinderen kunnen zien hoe ze woedoe moeten doen. En een andere waarop ze stapsgewijs kunnen zien hoe ze moeten bidden. Maar nou had ik dat via internet besteld, maar ik hoor niks meer. Dus ik moet wat anders verzinnen insha ALlah. Maar jullie ideeen helpen zeker insha Allah. Ik zal eens gaan kijken in de speelgoedwinkels wat ook nog eens leerzaam is insha Allah.
wa salaamoe aleikoem wa rahmatoe ALlah
Karima
Asalaamoe aleikoem wa rahmatoe Allahi zusters,
Baraka Allahoe fiekoem voor de reacties. Ik wou eigenlijk geen speelgoed kopen, want ze hebben al zo veel. Maar misschien kan ik wel iets kleins kopen. Ik zat ook te denken aan iets islamitisch. Ik zag ergens bv een poster waarop kinderen kunnen zien hoe ze woedoe moeten doen. En een andere waarop ze stapsgewijs kunnen zien hoe ze moeten bidden. Maar nou had ik dat via internet besteld, maar ik hoor niks meer. Dus ik moet wat anders verzinnen insha ALlah. Maar jullie ideeen helpen zeker insha Allah. Ik zal eens gaan kijken in de speelgoedwinkels wat ook nog eens leerzaam is insha Allah.
wa salaamoe aleikoem wa rahmatoe ALlah
Karima
die posters heb je meestal wel bij islamitische winkeltjes ik heb ze wel vaker gezien en zijn idd erg leuk om te geven....
OemYoussef
27-12-2005, 22:39
je hebt van die islamitische "computertjes". Dus als je op een knopje drukt krijg je een doe3a of een soerat te horen, zijn echt leuk, ben het van plan met 3ied voor mijn zoontje te kopen insha allah ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.