Bekijk originele versie : nogmaals homoseksualiteit
Voordat ik begin: Gescheld en vervloekingen en bedreigingen waren er genoeg in de laatste discussie hierover. Als je dus niets anders te melden hebt dan dat, blijf lekker weg van dit topic.
Maar goed, wat ik dus niet begreep was al die overdreven reacties.
Laten we ervan uitgaan dat Allah bestaat, is het dan niet aan hem om op die zogenaamde dag des oordeels met mij af te rekenen?
En is het niet aan mij om akkoord te gaan met welke "straf" dan ook?
Is het niet belachelijk dat een aantal van jullie nu al hun hartslag omhoog jagen, alleen al omdat een stel homo's en lesbiennes op dit forum verschijnt?
Je kunt het niet krijgen via de computer of via internet hoor. Als ik nu in jullie gezicht hoest of zo... :giechel:
LOL!!!!
Dit is nog iets dat ik me afvraag... Geloven jullie echt, echt wat jullie schrijven? Geloven jullie dat homoseksualiteit besmettelijk is? Want geloof me, het is me nog niet gelukt om mijn vrienden en familie te besmetten dan. Zo hetero als de pest! De viespeuken!!! :giechel:
En geloven jullie echt dat homo's lager dan varkens zijn? Wat doe je dan, als je straks van het VMBO af bent en achter de lopende band zit en je hebt een pot als baas? Want zij heeft wel gestudeerd?
Niet lullig bedoeld, maar dit soort dingen vraag ik me echt af.
Greetz___haram.
Hey Haram
Fijne oproep van je!
Ik wil ook graag verder discusieren maar ook op een fatsoenlijke manier.
Zijn jullie ook bi/homo/lesbisch??? En wat voor een nationaliteit hebben jullie?
Mooie site heb je trouwens Lenny!
Ik snap de bijzonder heftige reacties wanneer het gaat om homoseksualiteit ook nooit zo.
Als ik hier zeg dat ik lesbisch ben, krijg ik van sommigen de meest onaardige reacties. Maar als ik zeg dat ik alcohol drink - toch ook nogal haram als je moslim bent - krijg ik zulke reacties niet.
Is lesbisch zijn meer haram dan alcohol drinken?
Of is men hier in geval van alcohol meer in staat om te relativeren in de trant van 'oja, onder niet moslims is alcohol drinken wel toegestaan, laat ik daarom maar niet meer zeggen dan 'Joh, weet je wel dat moslims geen alcohol mogen, dus zeg maar niet al te hard hoe lekker het wijntje wel niet smaakte, want dat is niet zo handig op een forum overwegend bevolkt door moslims'.
Zo'n reactie is dan toch ook mogelijk in geval van homoseksualiteit? Gewoon iets als 'Volgens de islam ben jij vreselijk haram bezigen stuurt Allah je naar de hel, maar ik realiseer me dat jij daar anders over denkt.' Of iets dergelijks? Is toch niet zo heel moeilijk?
Blijkbaar is dat voor sommige wel moeilijk...maar ik heb het idee dat er een paar zijn die het al wat beter zijn gaan begrijpen, maar misschien vergis ik me...Het blijft hier wel opvallend rustig..
misschien dat ik me daar nog ga aanmelden...denk er nog ff over na..
Ik geloof dat de rest het te moeilijk vindt zonder schelden een discussie te voeren...
IenieMienie
25-04-2003, 21:13
sesamstraat is al geweest
yallah zied allemaal naar bed jullie
he..er is toch nog een wakker!
De Islam en homosexualiteit.
Vraag: Wat zegt de islam over homoseksualiteit?
Antwoord:
In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
De islam leert ons dat homoseksuele handelingen zondig en strafbaar zijn bij Allah (Geprezen en verheven is Hij). Dit heeft Allah dus bepaald en niet de mens. Allah vertelt ons hoe Hij het volk van lot strafte voor hun homoseksuele gedrag.
Het verhaal van de profeet Lot (vrede zij met hem) wordt in verscheidene soera's vermeld. En (gedenkt) Loeth, toen hij tot zijn volk zei:"Begaan jullie gruweldaden, hoewel jullie het inzien? Waarom benaderen jullie uit begeerte mannen in plaats van vrouwen? Jullie zijn beslist een onwetend volk Maar het antwoord van zijn volk was slechts dat zij zeiden: "Verdrijft de familie van Loeth uit jullie stad: voorwaar, zij zijn mensen die zich reinigen. Toen redden Wij hem en zijn familie, behalve zijn vrouw: Wij bepaalden dat zij tot de achterblijvers behoorde En Wij deden op hen een (vulkanische) regen neerdalen: en slecht was de regen voor de gewaarschuwde". (Soerat An-naml aya 54-58).
Uit deze verhalen leren wij dat Allah de verhevene Lot en de rechtschapen personen van zijn familie redde en op de rest een bui (van straf) liet neerdalen. Zij werden dus uiteindelijk vernietigd. Dit wordt in de Qor'aan vermeld, niet alleen ter informatie maar voornamelijk als een waarschuwing voor iedereen die tot zulke handelingen durft over te gaan. Moslims geloven en weten dat iedere menselijke handeling naar gevolgen leidt.
Goede daden leiden naar goede resultaten en slechte daden leiden naar slechte gevolgen, na een bepaalde handeling, zijn misschien voor vele jaren onbekend. De gevolgen van sommige handelingen/daden zullen alleen bekend worden na de dood wanneer iemand een nieuw, eeuwigdurend leven tegemoet gaat. Om dit punt te begrijpen moet men het feit in beschouwing nemen dat mensen vaak een dodelijke ziekte oplopen waarvan pas vele jaren later een diagnose over gesteld kan worden. Een algemene fout die mensen is dat zij als niet enige negatieve gevolgen van hun handelingen zien, zij deze handelingen als onschuldig beschouwen. De ervaring van de mens heeft ons geleerd dat een bron van superieure kennis van geweldig voordeel kan zijn voor mensen. In het verleden, gaven doktoren bijvoorbeeld onbewust bloed besmet met het Aids-virus aan duizenden patiƫnten.
Als een bron van superieure kennis ons van te voren had gewaarschuwd en we aandacht aan die waarschuwing hadden gegeven, hadden we vele mensen kunnen redden van dit dodelijk virus. Allah de Verhevene, de Bron van alle Kennis, waarschuwt ons voor Zijn straf als mensen zich inlaten met homoseksuele handelingen. Laten we er aandacht aan schenken en de makkelijke weg leren. Sommigen zullen zeggen dat een persoon geboren wordt met homoseksuele neigingen. Wij zeggen dat iedereen een vrije wil heeft. Allah de Verhevene laat ons twee wegen zien en heeft ons de kennis gegeven waarnaar deze twee wegen leiden. Een is het pad waartoe de shaytan ons roept. We moeten die mijden. En het andere is het pad dat leidt naar het Paradijs. We moeten daaraan zoveel mogelijk weerstand bieden, zoveel als binnen ons vermogen ligt. Als men de neiging heeft iets te doen dat Allah de verhevene verboden heeft, dan moet hij of zij Zijn toevlucht zoeken, als bescherming tegen het slechte en hij moet hulp zoeken bij een praktiserend moslim die hem/haar bij zijn moeilijkheid helpt. Een algemene list van de shaytan is mensen ervan te overtuigen dat zij zonden niet kunnen vermijden. Dan zullen zij het zelfs niet proberen. Maar Allah de Verhevene heeft beloofd dat de shaytan geen blijvende macht/kracht kan hebben over degenen die oprecht Allah de Verhevene zoeken.
"Voorzeker, jij zal geen gezag over Mijn dienaren hebben, behalve diegenen die jou volgen van de ghawin (moeshriekien en de afgedwaalden, criminelen, zondaren enz.). (Soerat al H'idjr 42).
Tot slot, Allah de Verhevene heet ons lichamen toevertrouwd. Men moet zijn of haar lichaam niet gebruiken op een manier die in tegenstelling is met hoe Zijn schepper het heeft bepaald.
En Allah weet het beste.
ok...dat is duidelijk. Het mag niet...maar dan rest er bij mij nog steeds de vraag...waarom dan niet?????
Ik bedoel: jij mag Pietje niet met een stok slaan, want dat doet pijn en dus is het niet acceptabel.
Zoiets wil ik ook horen bij homoseksualiteit: Jantje mag niet van Pietje houden omdat Allah vindt dat dat mag want......?
Precies, Bie, aan zo'n want heb ik nou ook behoefte.
Terwijl voor de meeste gelovigen 'het staat in de koran/bijbel' en 'God/Allah vindt dat' genoeg is. Alleen al daarom zou ik nooit in een god kunnen geloven.
chicamaroquia
25-04-2003, 21:52
Want Allah heeft man en vrouw geschapen...
ik snap het echt niet zijn jullie niet bang voor allah swt zijn jullie niet bang op de dag de oordels
zijn jullie niet beng als allah jullie gaat vragen waarom heb je een zonde gepleegt
zijn jullie niet bang voor het vuur die jullie op deze manier tegemoet komen
spuug drie maal over je linker schouder
en vraag vergevenis aan allah swt
voordat het echt te laat is kijk alleen naar de wonder die allah swt elke dag ,uur,minuut,seconde verricht dan weetje dat je heel verkeerd bezig ben..........
moge allah swt ons vergeven voor onze zonde en ons op de recht pad lijden en ons allemaal een plekje in de paradijs geven :( :( :(
Nee ik ben niet bang voor Allah. Daar ben ik niet mee opgevoed. Ik ben Katholiek opgevoed. En misschien weet je dat nog niet; God vergeeft alle zonden.
Omdat man en vrouw zijn geschapen....vind ik geen reden. Hij heeft man en vrouw geschapen en dus...? What is the point?
god vergeeft alleen zonde die hij wil vergeven maar dat jij zegt god vergeeft alle zonde droom maar lekker fijn als dat zo was was deze wereld verot en dat jij katholiek ben is jouw keuze maar laat hier de mensen die in allah geloven en moslim zijn met rust ik vind dat je maar ergens anders moet zijn en niet tussen de moslim, zoek maar een forum voor katholiek, :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.