Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Peilingen: links boekt forse winst

aplat
24-12-2005, 01:00

Peilingen: links boekt forse winst (Amsterdam) http://www.at5.nl/ Als er nu gemeenteraadsverkiezingen gehouden zouden worden, boeken de kleine linkse partijen forse winst. Dat blijkt uit peilingen van onderzoeksbureau O&S in opdracht van AT5. De SP krijgt er in de peilingen twee zetels bij, Amsterdam Anders en Groenlinks ieder één zetel. Grote verliezers zijn het CDA, Leefbaar Amsterdam en Mokum Mobiel. Die partijen lijken de rekening gepresenteerd te krijgen van de bonnetjesaffaire eerder dit jaar. Een derde van de Amsterdammers gaf aan nog niet te weten op welke partij hij/ zij gaat stemmen in maart. Zie ook de prognosen op http://www.at5.nl/pages/p131-0.png?r=2f07ce1ca6ec84a7e17d769ec96bf207

aplat
24-12-2005, 01:18
Dus voorlopig nog geen Islamitische burgemeester denk ik .

Northern_Light
24-12-2005, 01:20
Nog altijd beter dan rechts.

aplat
24-12-2005, 01:23
Nog altijd beter dan rechts. Ja en rechts dat zal er wel niet meer inzitten denk ik. Zeker niet als het op de oude voet door gaat.

datisgeenstijl
24-12-2005, 11:21

alle partijen zijn vergeven van de semi religieusen het is allemaal lood om oud ijzer. amsterdam is zo corrupt als de neten

aplat
24-12-2005, 12:11
alle partijen zijn vergeven van de semi religieusen het is allemaal lood om oud ijzer. amsterdam is zo corrupt als de neten Toch aardig dat ik als Amsterdammer uitkijk op het torentje van de kerk in Monnickendam. ;)

Northern_Light
24-12-2005, 14:08
Links zal nooit meer hetzelfde zijn. Daarvoor is er teveel gebeurd denk ik. Maar nog altijd beter dan rechts.

Northern_Light
24-12-2005, 14:18
Dat bedoel ik dus. Dat is ook heel logisch, de PvdA heeft ook een achterban met gemiddeld inkomen, die het niet eens is met extremisme en die moet je tevreden houden, nietwaar.

Northern_Light
24-12-2005, 14:29
Gemiddeld ? Was het maar waar dan waren ze niet zo ziekerig jegens mensen die een eurotje meer verdienen. Hollanders kennende echt wel. :)

midargirl_1
24-12-2005, 15:39
met de nederlands politiek komt het nooit goed:jammer: als is het links of rechts...:jammer:

boksertje
24-12-2005, 15:47
Jullie zijn niet echt goed op de hoogte v/d politieke verhoudingen in Nederland. de PVDA gaat nooit van zijn leven met een partij als groenlabiel in een kabinet zitten en op de SP zitten ze nu ook niet echt te springen. Als het huidige kabinet (+ evt Christen democraten en/of andere kleine rechtse partij) geen meerderheid halen wordt het dus waarschijnlijk weer als vanouds PVDA met VVD en indien ze een 3e partij nodig hebben mag d'66 weer aanschuiven (paars)

frankherbert
24-12-2005, 16:20
Jullie zijn niet echt goed op de hoogte v/d politieke verhoudingen in Nederland. de PVDA gaat nooit van zijn leven met een partij als groenlabiel in een kabinet zitten en op de SP zitten ze nu ook niet echt te springen. Als het huidige kabinet (+ evt Christen democraten en/of andere kleine rechtse partij) geen meerderheid halen wordt het dus waarschijnlijk weer als vanouds PVDA met VVD en indien ze een 3e partij nodig hebben mag d'66 weer aanschuiven (paars) Jij hebt niet goed gelezen: Als er nu gemeenteraadsverkiezingen (in Amsterdam) gehouden zouden worden, boeken de kleine linkse partijen forse winst De gezamenlijke ministers van een land noemt men kabinet. Men spreekt van het college van burgemeester en wethouders van een gemeente.

garf23
24-12-2005, 16:35
Als links in A'dam ook maar enigzins lijkt op de PS in wallonië, bereid je dan maar voor op de plundering van de Lokale soc huisvestingsmaatschappijen :D