Bekijk originele versie : Burqa-Verbod
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
student1980
23-12-2005, 14:58
Ja hoor het is zo ver. Een meerderheid van onze volksvertegenwoordiging wil de burqa verbieden. Een algemeen verbod is het plan. Men mag dus op straat of in het park het ding niet dragen. Tweede – Kamerlid Wim van den Camp knikt heftig ja op dit moment. Wat mij betreft is de burqa ook niets meer dan vervelend maar hoe deze volksvertegenwoordiger tot zijn conclusies komt is nog vervelender.
lees verder op:
http://www.denieuwesamenleving.nl/showarticle.php?articleID=133
hafsa_asm
23-12-2005, 15:59
tegenwoordig dragen vrouwen een niqaap uit eige wil...:moe:
trouwens als iemand ene niqaap draagt dnek k nie datie em af gaat doen al krijgt ie elke dag boete ervoor...als hun imaan groot is kan t hun nix sgele..
trouwens ik vind meisjes in hun topje en minnie rokje er ook nie uitzien waarom word a nie verbode!:(
nu niqaaap wat morge?
Ik snap het grotendeels wel, dat ze de burqa willen verbieden.
'k Vind het maar raar iets, helemaal gesluierd op straat lopen en enkel de ogen die je dan ziet. Een Hijab, oke. Dat vind ik nog normaal, maar een burqa vind ik echt wat te overdreven en zelfs een beetje eng. Dat is mijn persoonlijke mening hierover. Trouwens, een burqa is toch niet verplicht volgens de Islam, enkel de Hijab nietwaar?
hafsa_asm
23-12-2005, 16:20
het is vrouw onderdrukkend omdat het de vrouw op vele dingen beperkt dat is een feit, en als iets beperkingen met zich mee brengt dan krijg je te maken met een zwakte de burqa maakt de vrouw kwetsbaar, de burqa gaat mij te ver en is naar mijn mening onzinnig maar allah weet het beste.
iedereen mag en kan doen wat hij of zij wil.
niqaap onderdrukt de vrouw niet! de meeste doen het uit eige wil!
ik bedoel als jij wilt dat niemand je schoonheid ziet...jou keuze...het zlefde als make-up...mense gebruiken et om pukkels, littekens, enz te verbergen...waarom zou burqa niet mogen en die traffestiete...die erbij lope als vrouwe waarom word dat nie verbode want op een gegeve moment kun ej echt nei meer zien wat het is en wie het is...dus de redene voor dit verbod zijn zoooo ziekelijk zwak:moe:
hafsa_asm
23-12-2005, 16:22
Ik snap het grotendeels wel, dat ze de burqa willen verbieden.
'k Vind het maar raar iets, helemaal gesluierd op straat lopen en enkel de ogen die je dan ziet. Een Hijab, oke. Dat vind ik nog normaal, maar een burqa vind ik echt wat te overdreven en zelfs een beetje eng. Dat is mijn persoonlijke mening hierover. Trouwens, een burqa is toch niet verplicht volgens de Islam, enkel de Hijab nietwaar?
:moe: baard is voor een man ook niet verplicht...
Een baard is heel wat anders dan een burqa. Twee verschillende dingen.
niqaap onderdrukt de vrouw niet! de meeste doen het uit eige wil!
ik bedoel als jij wilt dat niemand je schoonheid ziet...jou keuze...het zlefde als make-up...mense gebruiken et om pukkels, littekens, enz te verbergen...waarom zou burqa niet mogen en die traffestiete...die erbij lope als vrouwe waarom word dat nie verbode want op een gegeve moment kun ej echt nei meer zien wat het is en wie het is...dus de redene voor dit verbod zijn zoooo ziekelijk zwak:moe:
De burqa onderdrukt de vrouw in de meeste gevallen echt wel. De meeste vrouwen worden nota bene gedwongen om deze te dragen.
Einherjar
23-12-2005, 16:33
Als we pinguins willen bekijken gaan we wel naar de Zuidpool.
Is ook niet echt een vriendelijke opmerking die bijdraagt aan een goede discussie.
Het punt is eigenlijk simpel, mensen hier willen andere mensen normaal aan kunnen kijken. De mens is eigenlijk een gewoontedier. Er is toch ook een Nederlands spreekwoord dat zegt, wat de boer niet kent dat eet ie niet. Het is een feit dat het onbekende afschrikt. Mensen moeten ergens aan wennen.
Voordat je een mening geeft zou iedereen zich eigenlijk moeten afvragen waar de burka voor dient. Net zoals de hijaab en de niqaab om de schoonheid van de vrouw te verbergen en geen aandacht trekken zoals de Islam dat voorschrijft. Dat moet gerespecteerd worden.
Maar aan de andere kant geldt ook de plicht in Nederland herkenbaar over straat te gaan. Aan de andere kant heb je ook weer te maken met een meerderheid van de bevolking die de burka niet wil zien. Heel simpel gezegd heb je dan te maken met botsende ideeen.
Als we dan voor ogen houden dat het doel van de burka is om geen aandacht te trekken, terwijl we weten dat je juist ontzettend veel aandacht ermee wekt en weet dat het overgrote deel van de bevolking het niet wil, dan schiet de burka ook nog eens haar doel voorbij. Daarom is het dragen van de burka ook minder snel gewenst dan een hijaab of niqaab naar mijn mening.
Waarom vergelijk jij burqa-dragende vrouwen met pinguins? :confused:
DutchBart
23-12-2005, 16:49
klopt, maar bij een baard-drager kan je z'n gezicht nog normaal zien, wat voor normale communicatie zorgt, en daar gaat het om...
het zou hetzelfde zijn als ik de hele dag met een balaklava rond zou lopen, omdat dat volgens mijn geloof moet, dat zou toch ook een raar gezicht zijn...
DutchBart
23-12-2005, 16:51
het gaat het westen niet om of wij moslimas worden onderdrukt nisrin, de gedachte achter het verbieden vd. burqa is vanwege hun mening dat wij europa langzamerhand overheersen..
fout, het gaat erom, dat men in het dagelijks leven het gezicht in Nederland (en vele andere landen) niet mag bedekken, behalve met carnaval....
allah o akbar,ik krijg hier echt de indruk dat jullie de islam echt eng beginnen te vinden,ik zei dat de sluier iets is tussen jou en allah [s.w.t] en het is geen vorm van onderdrukking,nou ja in sommige gevallen niet.
wij maken er een vorm van onderdrukking van...
De Islam eng vinden? Absoluut niet.
Ik had het over de burqa, dat ik die nogal eng vind. Niet de Islam.
Einherjar
23-12-2005, 16:57
Is ook niet echt een vriendelijke opmerking die bijdraagt aan een goede discussie.
Het punt is eigenlijk simpel, mensen hier willen andere mensen normaal aan kunnen kijken. De mens is eigenlijk een gewoontedier. Er is toch ook een Nederlands spreekwoord dat zegt, wat de boer niet kent dat eet ie niet. Het is een feit dat het onbekende afschrikt. Mensen moeten ergens aan wennen.
Voordat je een mening geeft zou iedereen zich eigenlijk moeten afvragen waar de burka voor dient. Net zoals de hijaab en de niqaab om de schoonheid van de vrouw te verbergen en geen aandacht trekken zoals de Islam dat voorschrijft. Dat moet gerespecteerd worden.
Maar aan de andere kant geldt ook de plicht in Nederland herkenbaar over straat te gaan. Aan de andere kant heb je ook weer te maken met een meerderheid van de bevolking die de burka niet wil zien. Heel simpel gezegd heb je dan te maken met botsende ideeen.
Als we dan voor ogen houden dat het doel van de burka is om geen aandacht te trekken, terwijl we weten dat je juist ontzettend veel aandacht ermee wekt en weet dat het overgrote deel van de bevolking het niet wil, dan schiet de burka ook nog eens haar doel voorbij. Daarom is het dragen van de burka ook minder snel gewenst dan een hijaab of niqaab naar mijn mening.
Klopt...je wil niet weten wat ik af en toe naar m'n kop geslingerd krijgt hier.Met sommigen kun je nu eenmaal geen zinnige discussie voeren.En yupzz.ik betrap mezelf er ook steeds vaker op met uiten van minder vriendelijke uitspraken.
cliche zeg, dus hoofddoek dragers worden nooit gedwongen ?
Dat zeg ik niet,
Hijabdragende worden soms ook gedwongen, dat is gewoon zo maar een burqa is 'strenger' dan de hijab. Ik weet niet hoe ik het precies in woorden moet uitdrukken, maar een burqa is strenger als de hijab zelf.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.