Bekijk originele versie : Nederlanders eten voor 700 miljoen met kerst
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Nederlanders eten voor 700 miljoen met kerst
Uitgegeven: 22 december 2005 17:51
http://www.nu.nl/news.jsp?n=646008&c=10&rss
LEIDSCHENDAM - Restaurants, traiteurs en andere winkelbedrijven die etenswaren verkopen, doen dit jaar goede zaken met kerst. In totaal geven Nederlanders naar schatting een kleine 700 miljoen euro uit aan etentjes. Ongeveer twee miljoen Nederlanders brengen tijdens de kerstdagen een bezoek aan een restaurant.
Dat blijkt uit cijfers die de brancheorganisaties Koninklijk Horeca Nederland, de Raad Nederlandse Detailhandel en het Bedrijfsschap Horeca en Catering donderdag bekendmaakte. Zij verwachten dat de lichte groei in de omzet van vorig jaar tijdens de komende kerstdagen zal doorzetten.
Mooi dat dat kan he?
Zo zie je maar hoe gul de Nederlanders eigenlijk zijn.
Stel 1 kerstdag ipv 2 en we houden 350 miljoen euro over die dan weer voor de volgende ramp (Tsunami, aardbeving, etc), besteed kan worden.
MyRoZiaH
23-12-2005, 08:58
JEETJEEE... das veel zeg
JEETJEEE... das veel zeg
Helaas staat dat niet op MIJN bankrekening ! :kwaad:
MyRoZiaH
23-12-2005, 09:04
ja op die van wie wel ?
Donald Trumph?
Tsja ! maar wat dacht je ervan als de mensen die last hebben van (Tsunami, aardbeving, etc) nu eens door zelfredzaamheid zich zelf zouden kunnen helpen,
inplaats van arm en dom gehouden te worden door corrupte regeringen en facistische geloven!
Zelf-redzaamheid?
Hoe bereikt men dat: met 24 uur bidden?
loubiaaa
23-12-2005, 10:17
Zo zie je maar hoe gul de Nederlanders eigenlijk zijn.
Stel 1 kerstdag ipv 2 en we houden 350 miljoen euro over die dan weer voor de volgende ramp (Tsunami, aardbeving, etc), besteed kan worden.
Ohh vandaar dat ze zich de rest van het jaar uithongeren :hihi:
ik heb ze zelf horen zeggen: "alleen met kerst eten wij zoveel"
DINOCAPRICCIO
23-12-2005, 10:23
Nederlanders eten voor 700 miljoen met kerst
Uitgegeven: 22 december 2005 17:51
http://www.nu.nl/news.jsp?n=646008&c=10&rss
LEIDSCHENDAM - Restaurants, traiteurs en andere winkelbedrijven die etenswaren verkopen, doen dit jaar goede zaken met kerst. In totaal geven Nederlanders naar schatting een kleine 700 miljoen euro uit aan etentjes. Ongeveer twee miljoen Nederlanders brengen tijdens de kerstdagen een bezoek aan een restaurant.
Dat blijkt uit cijfers die de brancheorganisaties Koninklijk Horeca Nederland, de Raad Nederlandse Detailhandel en het Bedrijfsschap Horeca en Catering donderdag bekendmaakte. Zij verwachten dat de lichte groei in de omzet van vorig jaar tijdens de komende kerstdagen zal doorzetten.
aangezien in nederland 6.5 miljoen huishoudens zijn waaronder 2.5 miljoen alleenstaanden komt dat op een gemiddelde van 107 euro per houshouden.
Als ik ga kijken hoeveel men uitgeeft met offerfeest (schaapfeest) is dat gemiddeld 400 euro per houshouden.
Alleen een schaap kost soms gemiddeld 250 a 300 euro
DINOCAPRICCIO
23-12-2005, 10:24
Voor wie is kerst eigenlijk bedoeld. En wat is de bedoeling van kerst?
Als ik ga kijken hoe kerst tegenwoordig wordt gevierd en door wie dan vind ik dat 99 procent de betekenis van kerst misbruikt
loubiaaa
23-12-2005, 10:39
ja vind ik ook..
't gaat alleen om eten en kadootjes..:o
Het gaat om de gezelligheid. Het is een moment waarin we, in deze drukke cultuur nog eens tijd maken om samen te zijn met de mensen van wie we houden.
Het heeft eigenlijk nog maar weinig te maken met het feit dat Jezus op die dag zou geboren zijn... Men beweert zelfs dat hij niet in jaar 0, maar in jaar 6 geboren is rond april!
aangezien in nederland 6.5 miljoen huishoudens zijn waaronder 2.5 miljoen alleenstaanden komt dat op een gemiddelde van 107 euro per houshouden.
Als ik ga kijken hoeveel men uitgeeft met offerfeest (schaapfeest) is dat gemiddeld 400 euro per houshouden.
Alleen een schaap kost soms gemiddeld 250 a 300 euro
En dus ?Ik snap de pointe niet goed.
Is dat bedrag een gemiddelde (inclusief ± SD) per dag per week per maand per jaar?
Overigens:
Zag het laatst op de veemarkt in Purmerend
Schaap voor 100 euro! Nog niet eens het bedrag van een nieuwe fiets.
(Maar ja het was wel een ZWART schaap :hihi: )
DINOCAPRICCIO
23-12-2005, 11:58
En dus ?Ik snap de pointe niet goed.
Is dat bedrag een gemiddelde (inclusief ± SD) per dag per week per maand per jaar?
Overigens:
Zag het laatst op de veemarkt in Purmerend
Schaap voor 100 euro! Nog niet eens het bedrag van een nieuwe fiets.
(Maar ja het was wel een ZWART schaap :hihi: )
Zeker een opblaasschaap voor kleine kinderen als speelgoed
Zeker een opblaasschaap voor kleine kinderen als speelgoed
:D
Hazouz_55
23-12-2005, 14:17
Ik hoop dat ze zich dood vreten......
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.