Bekijk originele versie : Slaven
Ik zit hierzo de Koran en de Bijbel te vergelijken....blijkt dat beide slaven hebben helemaal prima vinden!
Dit is het bewijs (hoop ik) dat deze oude boeken echt met een korreltje zout genomen moeten worden; dat niet alles letterlijk moet opgevat worden en dat je je eigen verstand zeker niet moet uitschakelen.
Origineel gepost door bie
Ik zit hierzo de Koran en de Bijbel te vergelijken....blijkt dat beide slaven hebben helemaal prima vinden!
Dit is het bewijs (hoop ik) dat deze oude boeken echt met een korreltje zout genomen moeten worden; dat niet alles letterlijk moet opgevat worden en dat je je eigen verstand zeker niet moet uitschakelen.
zo we hebben een diskundig thuis
MocromaniaC
25-04-2003, 21:39
Sinds wanneer is de heilige Koran om met een korreltje zout te nemen?
Staat er dan niet in dat slaven alleen toegestaan zijn mits ze fatsoenlijk worden behandeld?
Ikzelf ben geen expert ofzo, maar wat ik wel weet is dat de heilige Koran er is om serieus genomen te worden.
Ja serieus nemen moet je hem, maar je moet hem niet al te letterlijk nemen. Zo is hij ook niet bedoeld.
Ik ben by the way geen korankenner, maar wel een Bijbel kenner. Een slaaf fatsoenlijk behandelen? Dan krijgt de slaaf geld voor zijn werk en hoeft hij/zij niet aan een aparte tafel te eten etc..dan is er geen sprake meer van slaaf zijn!
inderdaad! gen sprake van slaaf, maar werker...diegene doet het vrijwillig en slaven niet...
korreltje zout? je weet niet man...
Tijden zijn veranderd en mensen hebben slechte gewoonte achter zich gelaten.
We kunnen van die verhalen leren, en voorkomen dat het weer gebeurt.
korreltje zout ...........ben niet met je eens
Mooi...dacht al dat ik de enige was...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.