Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : HELP: Ouders naar hadj!

Ryslene
22-12-2005, 16:24

Mijn ouders gaan morgen insjaallah naar el hadj, en ik vraag me af wat ik nou moet doen als ze terugkomen. Ik heb niemand die ik het kan vragen. Kan iemand me helpen. Wat is het protocol? Ik hoorde laatst dat iemand zei dadels en melk bij binnenkomst. Moet ik als ze komen ook mensen uitnodigen op de dag dat ze komen? Of dagen later? Wat krijgen ze te eten die mensen? Koekjes, thee en koffie of echt schapevlees en kip? Help!

miss_roterdamia
22-12-2005, 21:45
wat ik vaak zie is dat als je ze ziet komen uit de deur (van schiphol) je naar ze toe moet gaan en dadels en melk gefen . wij gaan altijd met de helle familie en die gaan dan ook weer mee terug naar huis . en als ze thuis zijn komen er nog kennisen andere familie buren enzo. en die krijgen dan gewoon een egte maaltijd gewoon schapevlees en kip enzo. heel gezelig allemaal, je moet je niet te veel stressen gewoon genieten meid . en inshallah zullen je ouders gezond terugkomen en gelukig natuurlijk

cj_tetuani
22-12-2005, 21:56
Mijn ouders gaan morgen insjaallah naar el hadj, en ik vraag me af wat ik nou moet doen als ze terugkomen. Ik heb niemand die ik het kan vragen. Kan iemand me helpen. Wat is het protocol? Ik hoorde laatst dat iemand zei dadels en melk bij binnenkomst. Moet ik als ze komen ook mensen uitnodigen op de dag dat ze komen? Of dagen later? Wat krijgen ze te eten die mensen? Koekjes, thee en koffie of echt schapevlees en kip? Help! InshaAllah als zij terug komen, zij hebben 1 of 2 dagen rust....... je kan mensen uitnodigen. en dan sadaka doen. bijvoorbeeld een schaap slachten en kip en koekjes en de rest.............. Dadels en melk is bedoelde voor de ontvangst van je ouders inshaAllah. het moet geen feest woorden. in je eentje is veel werk, je hebt mensen die je kunnen helpen. dat is wat ik weet en wat ik zag in mijn omgeving. Suc6:goedzo:

manalltje
24-12-2005, 07:39
InshaAllah als zij terug komen, zij hebben 1 of 2 dagen rust....... je kan mensen uitnodigen. en dan sadaka doen. bijvoorbeeld een schaap slachten en kip en koekjes en de rest.............. Dadels en melk is bedoelde voor de ontvangst van je ouders inshaAllah. het moet geen feest woorden. in je eentje is veel werk, je hebt mensen die je kunnen helpen. dat is wat ik weet en wat ik zag in mijn omgeving. Suc6:goedzo: soubhanallah zomaar zeggen jullie dingen .Is dit van de soenna heb je bewijs hiervoor. niet zomaar dingen doen

cj_tetuani
24-12-2005, 08:52

soubhanallah zomaar zeggen jullie dingen .Is dit van de soenna heb je bewijs hiervoor. niet zomaar dingen doen Wat bedoel je dan eigenlijk...........ewa help ons als je iets beter weet............. mijn reactie heeft niets met hadith of zo te maken............ het is gewoon wat we zien om ons heen.............en als het fout is.............moet je het zeggen...........daar kunnen we wat van leren............. shokran

Aboumarouan
24-12-2005, 11:54
Wat bedoel je dan eigenlijk...........ewa help ons als je iets beter weet............. mijn reactie heeft niets met hadith of zo te maken............ het is gewoon wat we zien om ons heen.............en als het fout is.............moet je het zeggen...........daar kunnen we wat van leren............. shokran inderdaad:goedzo: en het belangerijkste vn alles is dat het van allah geacsepteerd moet worden.