Bekijk originele versie : Dit moeten jullie echt lezen
Oem_Lena
25-04-2003, 09:46
dit verhaal heb ik uit de internet,dus ik heb het niet zelf meegemaakt.
Dit is een waargebeurd verhaal, maar ik heb het elhamdo lilah niet zelf meegemaakt.
De nichtje van een kennis van mij heeft dit moeten meemaken.
Zij woont in marokko. Zij werkt in een kantoortje in Fes. Op een dag ging ze gewoon zoals dagelijks naar haar werk. Zij had geen tijd om haar huis op te ruimen voordat ze ging. Terwijl ze dit meestal doet. Die dag toen ze van haar werk kwam, schrok ze zich dood, want ze vond het huis keurig netjes opgeruimd! Zij verdacht haar man ervan dat hij haar bedroog met een andere vrouw...en dat zij misschien het huis had opgeruimd. Nee, dat kan niet dacht ze...ik denk niet dat zij speciaal voor mij het huis op gaat ruimen! O een dag liet ze expres het huis heel erg slordig..maar toen ze thuis kwam was ie weer opgeruimd! Zij hoorde geluid van de keuken komen..en ging een kijkje nemen. Wat blijkt: Er stond een pop patat te bakken. De vrouw schreewde het uit! De pop vroeg haar of ze niet wou schreewen, want dat wou ze nie. De vrouw bleef schreewen, toen werd de pop boos en gooide de pan met hete olie over de vrouw. De vrouw is nu nog met een verbrande gezicht..en de pop hebben ze gevonden ..in de keuken..maar dan zonder leven.
Toen de kenisse mij dit vertelde moest ik meteen denken aan chuckie! Maar laat dit een les zijn voor alle mensen, die dit berichtje lezen! Schreeuw nooit in het bijzijn van een zin die je ziet. Dat willen ze nie!
Oem_Lena
25-04-2003, 09:51
Het waargebeurde verhaal van de goede geest.......
Het was een donkere nacht op weg van Beni Bouhiach naar Alhoceima. Een goedgelovige jongen en zijn vrouw waren onderweg naar huis. Zijn vrouw stond op het punt te bevallen, en de jongen was heel bang dat ze het niet zou overleven, want er was niemand die ze kon helpen. De weg was leeg, het was regenachtig en donker. geen auto's die tegemoetkomen en geen mensen te zien. Ineens uit het niets stopte er een auto langs de weg. De portieren gingen open en er stapten een oude vrouw en een oude man uit. De jongen sprong de auto uit en begon hevige gebaren te maken van kom ons helpen. De oude man bleek een arts te zijn. Hij bracht een alhamdoulilah gezond jongetje ter aarde en vroeg de trotse vader en moeder om 1 gunst, namelijk het naar hem noemen van het zoontje. De oude man en zijn vrouw verdwenen samen met de lucht....voordat het gezinnetje ze kon bedanken...
De volgende dag gingen ze naar het ziekenhuis om het kindje te laten nakijken. Het was een alhamdoulilah gezond jongetje. De jongen keek naar een muur en zag daar de foto van die man van gisternacht. Hij vertelde erover aan de dokter, de dokter stond met open mond. Hij vertelde dat die man van de foto al 25 jaar dood is.........
shirien85
25-04-2003, 09:54
nog nooit eerder van dit verhaal gehoord. :goedzo:
shirien85
25-04-2003, 09:56
bij het lezen van dit verhalen krijg ik een heel raar gevoel bang of zo echt raar. :zwaai:
Oem_Lena
25-04-2003, 10:02
Origineel gepost door shirien85
bij het lezen van dit verhalen krijg ik een heel raar gevoel bang of zo echt raar. :zwaai:
ja wat wil je ook een pop in de keuken die aan het koken is,
dat zijn djins in marokko zij er heel erg veel vooral snachts,
mij opa kwam een keer een djin tegen,en de vader van mijn man had een keer een djin mee naar huis genomen :schreeuw:
wajouw wajouw wajouw.. ee wallah ik krijg er de kriebels van. vooral van de eerste verhaal...
ey... lala amira mischien weet jij het... ik hoor heel vaak iemand mijn naam roepen en als ik vraag wie me riep dan is het niemand die dat deed.. pff weet je hoe engg he!!
Oem_Lena
25-04-2003, 10:07
Origineel gepost door SaMiax
wajouw wajouw wajouw.. ee wallah ik krijg er de kriebels van. vooral van de eerste verhaal...
ey... lala amira mischien weet jij het... ik hoor heel vaak iemand mijn naam roepen en als ik vraag wie me riep dan is het niemand die dat deed.. pff weet je hoe engg he!!
he dat heeft mijn man ook,heel vaak zegt hij waarom roep je mij :confused: en ik zeg nee ik roep jou nie :confused:
LADYKARIMA
25-04-2003, 10:08
wajo dit is echt scary!!! ik krijg nu ook de kriebels!
Origineel gepost door lala_amira2
he dat heeft mijn man ook,heel vaak zegt hij waarom roep je mij :confused: en ik zeg nee ik roep jou nie :confused:
een keer zat k zo in mijn kamer he.. opeens hoorde ik: SAMIA SAMIA
k dacht mijn ma riep me.. k zei wat is er?? ze zei: niks .. k dacht huh?? k zei je riep me ennog wel hard ook.. ze zei nee ik riep je niet.. koellie stagfiroe allah . (of bismillah hie rahman oe rahim) k zei het gelijk.. op straat hoo rik het ook vaak...
waaaaaaaaaaaaaaaaayema.. stel het is hie geest ofso... :eek:
shirien85
25-04-2003, 10:10
ik ook heel vaak zelfs. vanochtend liep ik naar school toen hoorde ik ook iemand me naam roepen ik keek achter om en zag niemand.
Oem_Lena
25-04-2003, 11:38
wat zouden jullie doen als je een djin zou zien of een geest :D
eeuhmmmm.. ik zou alleen maar wajouw wajouw wajouw en vragen wat ie van me wilt... ik ga niet hysterisch gaan schreeuwen ofso...
Classy.Lady
25-04-2003, 12:03
Origineel gepost door lala_amira2
wat zouden jullie doen als je een djin zou zien of een geest :D ]
De veiligste weg nemen....
Van de raam springen... :D :D
shirien85
25-04-2003, 12:05
soera el koersie zeggen denk ik. :zwaai:
Oem_Lena
25-04-2003, 12:07
Origineel gepost door shirien85
soera el koersie zeggen denk ik. :zwaai: :goedzo:
goedzo meid altijd aan allah berscherming vragen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.