Bekijk originele versie : ik ben echt verward..help me aub.trouwen met een marokkaanse zeker weten ???.....!!!
een vriend van mij gaat al 2 jaar ofzo met een niet marokkaanse
hij houd echt veel van der zij ook van hem ze heeft alles voor hem over
helemaal geen problemen...behalve zijn ouders die willen dat hij met een marokkaanse trouwt...en die wil hij niet teleurstellen..
ik vind dat echt vreemd weet je... :confused:
kunnen jullie me een beetje uitleggen hoe of wat
zodat ik het misschien kan begrijpen....
ik zit er nu echt steeds over na te denken
al die jongens die ik ken ik weet ze gaan uiteindelijk
met een marokkaanse trouwen...maar ook als het al zover is gekomen..
waarom persee met een marokkaanse
kijk als ze nou ook nog eens in marokko woont ok...
maar een marokkaanse van hier...ik zie niet echt veel verschillen in mijn omgeving...stel die niet marokkaanse leert marokkaans praten word moslim...zouden er dan nog steeds problemen zijn ....
hoe kijk jij persoonlijk hier tegen aan...
zonder rasistische opmerkingen of vooroordelen aub !!!!!!!!! :D
alvast bedankt :zwaai:
Gerridwyn
24-04-2003, 15:07
Ik vind dat iedereen moet kunnen trouwen met degene van wie hij of zij houdt.. of deze nou moslim is of niet in jullie geval..
Natuurlijk is het MAKKELIJKER om een moslima te trouwen, als moslim-man zijnde, omdat de vrouw de gebruiken kent etc. etc.
Maar als je als man nou tomeloos verliefd word op een nederlandse/finse/duitse/belgische, dan moet dat ook geen probleem zijn..
Geluk is het belangrijkste wat er is...
Origineel gepost door sherine
stel die niet marokkaanse leert marokkaans praten word moslim...zouden er dan nog steeds problemen zijn ....
er is maar een eis en das dat ze moslim moet worden..maar dat moet ze doen uit eige vrije wil en niet voor haar man ofso....
ja zo denk ik er ook over...en ik verwachtte eigenlijk ook dat iedereen er zo over dacht...maar er zijn nog steeds ouders familieleden etc...
die denken marokkaanse of niet...heeft nou echt allles met trots te maken en de naam van de fam...bij de marokkanen of heb ik het nou fout...
natuurlijk blijf je cultuurverschillen meningesverschillen houden als je getrouwd bent...maar je houd van elkaar dus dat overheerst alles ..toch? en de ouders trouwen niet....die moeten alleen maar willen dat de kinderen gelukkig zijn ..........
dus leg me uit...wat is nou ECHT het probleem...volgens mij worden de niet marokkanen gewoon gediscrimineert......
MissChica
24-04-2003, 15:19
k sluit me aan bij Hamidon
Origineel gepost door Gerridwyn
Ik vind dat iedereen moet kunnen trouwen met degene van wie hij of zij houdt.. of deze nou moslim is of niet in jullie geval..
Natuurlijk is het MAKKELIJKER om een moslima te trouwen, als moslim-man zijnde, omdat de vrouw de gebruiken kent etc. etc.
Maar als je als man nou tomeloos verliefd word op een nederlandse/finse/duitse/belgische, dan moet dat ook geen probleem zijn..
kijk wij moslim mogen alleen met moslimas trouwen dus verder maakt niet uit wat voor nationaliteit ze heeft enzo...maar de belangrijkste eis is dat ze moslim moet zijn anders is het geen geldig huwelijk in de islam...
ja en veel marokkaanse ouders willen dat hun zonen/dochetrs met een marokkaan trouwen das bij iedere volk zo...maar de ouders kun je vaak overhalen als diegene moslim is....
ok maar dat is me vraag niet.......
ik begrijp het wel dat je moslim moet worden uit je eigen
maar nationaliteit maakt blijkbaar bij de meeste dus wel uit...
en mijn vraag is waarom weet je
ik begrijp het gewoon niet..........
je woont hier in nl...de meeste marokkaanse zijn hier ook opgegroeid
wat is nog het verschil dan....
waarom zijn er nog zoveel ''bergbewoners''
ik snap de kortzichtigheid van sommige gewoon niet
ok maar dat is me vraag niet.......
ik begrijp het wel dat je moslim moet worden uit je eigen
maar nationaliteit maakt blijkbaar bij de meeste dus wel uit...
en mijn vraag is waarom weet je
ik begrijp het gewoon niet..........
je woont hier in nl...de meeste marokkaanse zijn hier ook opgegroeid
wat is nog het verschil dan....
waarom zijn er nog zoveel ''bergbewoners''
ik snap de kortzichtigheid van sommige gewoon niet
niet alle marokkanen zijn zo..dat je het eve weet...
ik heb zelfs twee neven die getrouwd zijn met een Niet mocro...en hun ouders deden helemaal niet moeilijk derover..want ze zijn bekeerd tot islam en verder is er geen enkel probleem...
en de bergbewoners zijn beetje aan het verdwijnen je hebt ze wel maar niet zoveel als je denkt..
Gerridwyn
24-04-2003, 15:34
inderdaad, ook in de katholieke en protestantse kerk zijn tijden geweest, kijk maar naar de jaren 50 en 60 hier in Nederland, dat het bijna onmogelijk was om met iemand van dat 'andere' geloof, of iig kerk dan, te trouwen.
En ergens snap ik dat standpunt ook wel, zoals ik al zei: het is natuurlijk makkelijker iemand te trouwen die bekend is in de cultuur en de gebruiken kent.
maar toch vind ik niet dat een verplicht huwelijk met iemand van het zelfde geloof geluk in de weg mag kunnen staan:
als je als moslim man verliefd wordt op een niet-moslima, je bent echt echt echt verliefd, je houdt van haar, en je zou dan moeten trouwen met iemand van je eigen geloof omdat zij zich niet wil bekeren, omdat zij van mening is dat de twee geloven samen moeten kunnen gaan...
doe je dat dan als man? trouw je met iemand op wie je niet zo verliefd bent, van wie je niet zo houdt als van die niet-moslima?
ja dat bedoel ik met trots
schijnbaar gebeurt dat nog steeds
hij zei zelfs
je leert wel van diegene te houden
maar het is niet hetzelfde hjt is niet natuurlijk gegaan
je had eigenlijk een andere keus lijkt mij
:confused:
neeh
mijn oom is koptisch zijn vriendin is moslima
ze gaan al 6 jaar samen wonen samen alles
doen bijna alles wat god heeft verboden
doen niks aan hun geloof
maar toch trouwen ze niet
zij wil geen cristen worden en hij geen moslim
en als het erop aankomt is het dus wel belangrijk opeens....
Het enigste wat een vrouw en man eeuwig en vredig met elkaar kan laten leven. is ISLAM en LIEFDE, ontbreekt één van deze twee, dan eindigt het huwelijk met scheiding.
salimma19
24-04-2003, 16:02
Origineel gepost door Gerridwyn
De islam is het belangrijkste wat er is. en de islam kent geen ras. Iedereen is gelijk zolang hij/zij in Allah gelooft. Mijn man MOET een moslim zijn. En dat hoort te gelden voor alle moslims.... :zwaai:
salimma19
24-04-2003, 16:07
neeh
mijn oom is koptisch zijn vriendin is moslima
ze gaan al 6 jaar samen wonen samen alles
doen bijna alles wat god heeft verboden
doen niks aan hun geloof
maar toch trouwen ze niet
zij wil geen cristen worden en hij geen moslim
en als het erop aankomt is het dus wel belangrijk opeens....
Met alle respect hoor.....maar als jouw oom niks aan het geloof doet...vind ik (mijn mening dus) dat hij niet het recht heeft zich moslim te noemen. je moet als moslims minsten de shahada zeggen en 5 keer per dag bidden. :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.