Bekijk originele versie : Waarom mannen hoofd van het gezin???!!!
Het lijkt me vrij logisch waarom Allah s.w.t. de man als hoofd van het gezin heeft gekozen, en warom hij de een boven de ander heeft doen uitmunten.
Kijk naar het grootste gedeelte van de meisjes met islamitische komaf, een gedeelte gelooft niet meer maar heeft ook nooit geweten wat het geloof inhoud.
Een veel groter deel weet heel weinig over het geloof.
En meestal blijven vrouwen in diezelfde situatie,totdat ze een man tegen komen die ze de juiste weg wijst.
Terwijl je bij mannen over het algemeen hetzelfde fenomeen ziet, maar die toch na verloop van tijd hun fouten inzien en terugkeren op "Het pad".
Ik zeg dit niet om mensen aan te vallen of te beledigen, ik zeg dit imdat ik vanuit mijn perspekties veel mensen het paradijs gun.
Ik wil heel veel van die vrouwtjes in een grote tuin zien waar ze voor eeuwig in zullen vertoeven,en gelukkig zullen zijn.
Zij=de vrouwen die van het pad zijn geraakt.
Als zij denken aan de hoofdoek dan denken ze gelijk:ongelijkheid,onderdrukking,man.
Als zij denken aan kinderen denken ze gelijk:Onderdrukking,kinderautomaat,gevangenis,ong elijkheid,man.
Vergetende dat wij hier met 1 doel zijn, namelijk allah s.w.t. aanbidden en gehoorzamen.
Deze test is net als elke andere test tijdelijk en ook deze test wordt beoordeeld.
En geloof mij, ik denk dat als je een onvoldoende hebt dat je niet gelukkig bent.
Wat heeft een mens als hij niet beseft dat hierna het leven pas begint?
Wie is een mens om tegen zijn schepper in te gaan?
Als zij denken aan
VanBasten
24-04-2003, 02:45
O gij grote boodschapper, zalig is de vrouw die met jou mag trouwen! Ik weet zeker dat de vrouwen voor je in de rij staan of wordt er eentje aan je uitgehuwelijkt?
Diamond_Vert
24-04-2003, 02:57
Origineel gepost door VanBasten
O gij grote boodschapper, zalig is de vrouw die met jou mag trouwen! Ik weet zeker dat de vrouwen voor je in de rij staan of wordt er eentje aan je uitgehuwelijkt?
Nee zoals jij haar zult vinden of al hebt gevonden in een discotheek of pub wetende dat er een marokkaan of suri. voor jou misschien met haar in de wc heeft liggen/staan/hangend gePIEPT. Je kan bazelen wat je wil maar een leven als een ongelovigen zou ik een hond niet eens gunnen!. Vrijheid zeggen ze dan hahahaha vrijheid om ook snel wanneer de man op zijn werk is bij haar marokkaanse buurjongen op de koffie te gaan :D ......
Er hoeft voor mij niemand in de rij te staan, noch heb ik daar behoefte aan.
Ook wens ik geen boodschapper genoemd te worden.
Ik neem alles zoals ik het krijg en probeer de juiste beslissingen te nemen.
En mijn verhaal kwam uit het hart, en is niet bedwelmd door nare gedachtes om mensen te steken of aan te vallen.
Origineel gepost door Diamond_Vert
Nee zoals jij haar zult vinden of al hebt gevonden in een discotheek of pub wetende dat er een marokkaan of suri. voor jou misschien met haar in de wc heeft liggen/staan/hangend gePIEPT. Je kan bazelen wat je wil maar een leven als een ongelovigen zou ik een hond niet eens gunnen!. Vrijheid zeggen ze dan hahahaha vrijheid om ook snel wanneer de man op zijn werk is bij haar marokkaanse buurjongen op de koffie te gaan :D ......
Ik ga niet naar een pub en ook alang niet meer naar de discotheek.
En dat lijkt me ook niet de plek om een meid tegen te komen waar je serieus mee gaat worden.
VanBasten
24-04-2003, 03:15
De sitiuatie die jij schetst had inderdaad gekund, maar is niet het geval. Ik heb mijn lieve vriendin leren kennen in de bus naar het station en ik ben al twee jaar erg verliefd op haar. Ze is een intelligente en zelfstandige vrouw en daar hou ik van. Mag ik? Waarom denk je dat vrouwen onder vrijheid verstaan dat ze naar een Marokkaanse buurjongen te gaan? Dat zijn jouw eigen perverse gedachten. Ik zal je vertellen: echte liefde bestaat, dat is de liefde waarin man en vrouw in vrijheid voor elkaar kiezen en elkaar respecteren.
De manier waarop Ithran over vrouwen spreekt, vindt ik denigrerend en onrespectvol, dus daar reageer ik op. Maar goed, als er vrouwen zijn die graag een man als Ithran willen, dan is dat hun keuze.
Hoe kom je erbij dat ik ongelovig ben? Ik ben geen moslim, maar maakt mij dat tot een hond? :zwaai:
VanBasten
24-04-2003, 03:17
Origineel gepost door ithran
Er hoeft voor mij niemand in de rij te staan, noch heb ik daar behoefte aan.
Ook wens ik geen boodschapper genoemd te worden.
Ik neem alles zoals ik het krijg en probeer de juiste beslissingen te nemen.
En mijn verhaal kwam uit het hart, en is niet bedwelmd door nare gedachtes om mensen te steken of aan te vallen.
Excuses voor mijn sarcastische reactie.
Diamond_Vert
24-04-2003, 03:30
De sitiuatie die jij schetst had inderdaad gekund, maar is niet het geval. Ik heb mijn lieve vriendin leren kennen in de bus naar het station en ik ben al twee jaar erg verliefd op haar. Ze is een intelligente en zelfstandige vrouw en daar hou ik van. Mag ik? Waarom denk je dat vrouwen onder vrijheid verstaan dat ze naar een Marokkaanse buurjongen te gaan? Dat zijn jouw eigen perverse gedachten. Ik zal je vertellen: echte liefde bestaat, dat is de liefde waarin man en vrouw in vrijheid voor elkaar kiezen en elkaar respecteren.
De manier waarop Ithran over vrouwen spreekt, vindt ik denigrerend en onrespectvol, dus daar reageer ik op. Maar goed, als er vrouwen zijn die graag een man als Ithran willen, dan is dat hun keuze.
Hoe kom je erbij dat ik ongelovig ben? Ik ben geen moslim, maar maakt mij dat tot een hond? :zwaai:
Jij hoeft mij nix wijs te maken, ik spreek uit eigen ervaring en wat ik om me heen zie gebeuren. Wanneer kan een ongelovige van respect praten wanneer hij zijn vrouw niet beschermt?, ze mag lekker sexy gekleed rondlopen zodat andere mannen lekker op haar kunnen geilen(stagfiro allah!!!!) en de zogenaamde man is hier nog wel trots op(voor zichzelf dan) en hij bekommert zich niet om de gevolgen die hieruit kunnen ontstaan. Nee jongen geef mij maar een vrouw die uit vrije wil een hoofddoek draagt en zich als vrouw presenteert en niet als gebruiksvoorwerp(vlees etalage).
Of je een hond bent moet je maar voor jezelf uitmaken maar ik gun het leven van een ongelovige niet eens aan een hond!
VanBasten
24-04-2003, 04:04
Jij hoeft mij nix wijs te maken, ik spreek uit eigen ervaring en wat ik om me heen zie gebeuren. Wanneer kan een ongelovige van respect praten wanneer hij zijn vrouw niet beschermt?, ze mag lekker sexy gekleed rondlopen zodat andere mannen lekker op haar kunnen geilen(stagfiro allah!!!!) en de zogenaamde man is hier nog wel trots op(voor zichzelf dan) en hij bekommert zich niet om de gevolgen die hieruit kunnen ontstaan. Nee jongen geef mij maar een vrouw die uit vrije wil een hoofddoek draagt en zich als vrouw presenteert en niet als gebruiksvoorwerp(vlees etalage).
Of je een hond bent moet je maar voor jezelf uitmaken maar ik gun het leven van een ongelovige niet eens aan een hond!
Wie zegt dat ik mijn vriendin niet bescherm. Ik vind dat je erg snel conclusies trekt. Natuurlijk mogen vrouwen sexy rondlopen als ze dat willen. Mannen hebben gewoon van hun af te blijven en moeten hun geiligheid maar voor zich houden. Moet een vrouw een gordijn dragen omdat de mannen anders niet van haar af kunnen blijven? Dat is de omgekeerde wereld. En wie zegt trouwens dat mannen niet geilen op vrouwen met een hoofddoek?
De geiligheid zit in het hoofd van de mannen en niet in de kleding van de vrouw. Je draait de boel om.
Ik kan persoonlijk erg genieten van mooie sexy geklede vrouwen; vrouwen zijn een kunstwerk van God. Pure schoonheid! Als je daar dan perverse gedachten bij hebt, dan is dat jouw probleem.
Maar als jij een vrouw wilt met een hoofddoek, ook prima toch. Maar je moet vrouwen die geen hoofdoek willen dragen en zich sexy kleden niet veroordelen. Leven en laten leven! Het is toch niet jouw probleem als er vrouwen zijn die zich sexy kleden. Of kun je je niet beheersen?
Oem_Lena
24-04-2003, 05:27
Origineel gepost door kidszina
en jij denkt als een vrouw een hoofddoek draagt, gelijk heilig is...hoe weet jij nou of ze nooit in de disco heeft gestaan?? jij bent echt grappig.... net alof ze dat jou zou gaan vertellen....hahaha...
en al helemaal niet als jij zulke gedachtes hebt....
en dan nog iets, wie zegt als zei geen hoofddoek draagt als vlees etalage leeft, want dan nog kan zij een moslim zijn,(of niet)
maar ik maak hierop uit dat jij voor de rest alle meisje die geen hoofddoek dragen als gebruiksvoorwerpen ziet, je praat wel over de mens...
en ook al is een mens geen moslim wie zegt dan dat hij helemaal niet gelooft.... en ook al is iemand ongelovig.... dan hoor jij de gene te zijn die hem het mooie en het goede te laten zien van het moslim geloof, en niet dat jij zijn leven niet gunt aan een hond... wie ben jij om dat te beoordelen.....???? laat dat dan aan Allah over........
je moet iemand kunnen leren vertrouwen...en al helemaal als je gaat trouwen, want waarom ga je anders trouwen???
als je toch al denkt dat ze misschien naar de buurman gaat....
dat snap ik dan niet................
goed gesproken :goedzo:
Gangstah
24-04-2003, 09:44
Klopt precies wat Diamond_Vert zegt hier dus ga je maar vast zorgen maken van Basten, als je het tenminste erg vind. Ik kan me ook voorstellen dat je het niets kan schelen dat jouw vrouw straks elke dag door een marokkaan of neger wordt gedaan, ik weet dat weinig kaffoers er probleem mee hebben :D
Bijna alle anita's die ik ken die een Hollandse man/vriend hebben laten zich vaak door een mocro doorsmeren :giechel:
:D Wat hebben wij toch dat hollandse jongens niet hebben? :D
"Uitmunting" in de fysieke bouw om deze verantwoordelijkheid, het zorgen voor het gezin, te dragen. In het gezin, betekent het dat de man de plicht heeft om te zorgen dat zijn kinderen en vrouw niets tekort komen, niet omdat hij beter is, maar omdat hij daarvoor beter uitgerust is en verplicht is dit te doen.
Als moeders in staat zijn generaties te bouwen, komt dat juist omdat ze iets in huis hebben en niet omdat ze minder tot het pad zouden terug keren.
Kijk maar naar de werkelijkheid.
Marokkaanse jongens, springen veel erger uit de band en percentueel veel meer dan meisjes. Qua studie en stabiliteit doen islamitische meisjes in NL het veel beter.
De Islaam heeft de vrouw doen "uitmunten" op allerlei andere gebieden.
Uitmunten wil zeggen dat een mens toegerust is met bepaalde eigenschappen, die uniek en specifiek zijn voor het geslacht, wat in zich geen waardeoordeel hebben.
Verders wil ik zeggen, dat ik genoeg niet-islm mensen ken, die wel degelijk kieskeurig in hun keus zijn van partner en heus niet met jan alleman in bed duiken. Heel veel meisjes die ik ken, streven wel degelijk naar monogamiteit. Dus it is not all black and white.
En probeer in ALLAHsnaam, in dialoog te blijven ip.v naar uitersten te gaan. Probeer uit te leggen waarom je iets denkt of voelt.
najiba05
24-04-2003, 11:25
je hebt helemaal gelijk itran , het was een goede topic die je hebt geplaatst . Masallah eliek!!!!!!!!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.