Bekijk originele versie : Brief van Meldpunt Discriminatiebureau betreft Hirsi Ali
Guadaloupe
23-04-2003, 23:40
Vandaag heb ik een brief van de meldpunt discriminatiebureau gekregen met de mededeling dat Hirsi Ali niet vervolgd kan worden.
Kenitrya had toentertijd een brief opgesteld die je kon sturen naar meldpunt discriminatiebureau
De directeur is tot deze conclusie gekomen:
' Op grond van bovenstaande kom ik tot de conclusie dat mevrouw Hirsi Ali met haar uitlatingen in het dagblad Trouw geen strafbaar feit heeft gepleegd en derhalve zal ik geen strafvervolging tegen haar aanvangen.'
Met bovenstaande wordt er verwezen naar art 147 Sr.
ze legt hier uit dat de Nederlandse strafwet twee vormen kent van belediging: belediging van een individu en belediging van een groep mensen.
Omdat betreffende uitlatingen ten aanzien van Profeet Mohammed SAS zelf beledigend zijn, kan er niet vervolgd worden omdat er ook geen familieleden zijn. (art 270 Sr.) dan zegt ze erbij:
De variant dat een individueel persoon kan worden beledigd van een door hem/haar vereerd persoon, kent het nederlandse strafrecht niet.
Wat betreft het beledigen van een groep komt alleen art 137 c Sr in aanmerking wat betekent dat de verdachte zich in het openbaar bij geschrift opzettelijk beledigend heeft uitgelaten over een groep mensen te weten moslims wegens hun godsdienst, de Islam.
Al met al vind ik het echt onzin.....dat de Nederlandse strafrecht zo in mekaar zit....het zij zo.....Maar inshaAllah zal Allah SWT met haar afrekenen.....ameen
ewa jah, wat doe je eraan
-xxx-Rachida
23-04-2003, 23:42
Ja...Folkerd van der G heeft ook 18 jaar gekregen....terwijl een kindermoordenaar dat een meisje van 3 in stukken heeft gesneden 'maar' 12 jaar krijgt?!?
ewa jah.....het zij zo
Guadaloupe
23-04-2003, 23:45
Origineel gepost door -xxx-Rachida
Ja...Folkerd van der G heeft ook 18 jaar gekregen....terwijl een kindermoordenaar dat een meisje van 3 in stukken heeft gesneden 'maar' 12 jaar krijgt?!?
ewa jah.....het zij zo
jah k baalde echt man, toen ik die brief las
k las dat ie in 2016 weer vrij zou komen :confused:
echt, je zou zeggen justice is being served hiero maar walloe...:jammer:
MarocStar
24-04-2003, 00:29
Origineel gepost door Guadaloupe
jah k baalde echt man, toen ik die brief las
k las dat ie in 2016 weer vrij zou komen :confused:
echt, je zou zeggen justice is being served hiero maar walloe...:jammer:
Zelfs tot 2013 geloof ik
Guadaloupe
24-04-2003, 00:31
Origineel gepost door *********
Zelfs tot 2013 geloof ik
nog korter....ya neriii
Het OM wist dat ze geen kans zouden maken in de zaak tegen El Moumni, maar toch moest hij naar de rechter komen. En nu Hirsi Ali???????
Guadaloupe
24-04-2003, 00:38
zij is 'vrijgesproken'...............helaas
tis tegenstrijdig allemaal....negatief over de islam praten mag wel, negatief over homo's....ho maar
ewa jah, wat doe je eraan
TROUWENS
er waren 355 klachten binnengekomen in amsterdam en landelijk werden 889 klachten ingediend......
Ja het is wel goed dat we van ons hebben laten horen.
Guadaloupe
24-04-2003, 00:54
Origineel gepost door Najib26
Ja het is wel goed dat we van ons hebben laten horen.
niet dat het wat heeft uitgemaakt maar goed...
Guadaloupe
27-04-2003, 15:09
Maar heeft verder niemand deze brief gehad?
jawel, ik heb die brief ook thuis gekregen...
ik ben zwaar teleurgesteld in het aantal klachten dat is ingediend...
echt weer die luie k*t marokkanen weer :boos:
en nee, ik zeg geen sorry voor mn taalgebruik hier.
loosers met zn allen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.