Bekijk originele versie : Geschiedenis
cj_tetuani
23-04-2003, 20:45
http://www.histoportal.com/nl.html
VanBasten
24-04-2003, 00:55
Origineel gepost door rolypoly
OK het kan wel zo zijn, maar het staat al vast in de Koran wat toen en nu is gebeurt en wij geloven ook dat er een dag komt dat EL Quds bevrijdt wordt door moslims. Israel of geen Israel de Joden geloven er ook in en daarom doen zij alles om het te verkomen. Als het aan de Joden lag was er geen een moslim meer over,zij haten ons en niet andersom het is alleen wat zij in Palastina aandoen zijn wij (moslims)ze gaan haten en niet eerder!!!! History of geen history.
Daar ligt exact het probleem: moslims baseren zich op de Koran en Joden op de Thora. Beiden vinden dat ze gelijk hebben, want 'het staat geschreven'. Ofwel, uitzichtloze situatie. De moslims zeggen dat de koran de waarheid is en de joden zeggen dit van de thora. Zo kom je er natuurlijk nooit uit. Je moet het probleem daarom ook niet religieus benaderen, maar politiek-pragmatisch. Het zal toch een kwestie van eerlijk delen moeten worden. Zo niet, dan wordt het een totale oorlog en geloof me, die wordt gewonnen door Israel. Ze zijn namelijk, of je het wilt of niet, veel sterker militair gezien. Maar ja, als je blijft dromen van het wegvagen van de staat Israel, dan geloof je in sprookjes. Dat is zoiets als met je hoofd tegen een muur aanbeuken in de hoop dat 'ie omvalt. Het resultaat is dat je je kop kapot beukt en de muur blijft staan.
Het is maar hoe je het bekijkt??????
Kijk ik ga er zeker niet vanuit dat een westerling het Israel-Palestina conflict objectief gaat bekijken, noch denk ik dat er ook maar 1 persoon is in de wereld die dat kan.
VanBasten
24-04-2003, 01:49
Origineel gepost door ithran
Het is maar hoe je het bekijkt??????
Kijk ik ga er zeker niet vanuit dat een westerling het Israel-Palestina conflict objectief gaat bekijken, noch denk ik dat er ook maar 1 persoon is in de wereld die dat kan.
Objectiviteit is inderdaad een illusie en dat kun je ook niet verwachten van een moslim/arabier, net zomin als van een westerling. Toch zul je iets moeten doen om tot vrede te komen, of niet dan? Je kunt niet eeuwig blijven schreeuwen dat je gelijk hebt en die ander ongelijk. Op een gegeven moment moet je met die ander om de tafel, want hoe je het ook went of keert, je leeft nu eenmaal op dezelfde planeet.
Ik kan je wel 1 ding vertellen.
Al die complot theorieen over de zionisten waar iedereen altijd kostelijk om kan lachen, die gaan allemaal uitkomen, en ik hoop dat dat nog gebeurd als de mensen die daarom moesten lachen nog leven.
Zitten en je goede wil tonen help in Israel niet.
VanBasten
24-04-2003, 02:12
Origineel gepost door ithran
Ik kan je wel 1 ding vertellen.
Al die complot theorieen over de zionisten waar iedereen altijd kostelijk om kan lachen, die gaan allemaal uitkomen, en ik hoop dat dat nog gebeurd als de mensen die daarom moesten lachen nog leven.
Zitten en je goede wil tonen help in Israel niet.
Om dat met zekerheid te kunnen zeggen moet je of helderziend zijn of zelf god zijn. :zwaai:
VanBasten
24-04-2003, 23:01
Origineel gepost door AceChilla Q
Hebben joden uberhaupt het recht om in Palestina te wonen?
Hebben mensen het recht om te wonen waar ze willen?
Hebben joden uberhaupt het recht om in Palestina te wonen?
joden wel zionisten niet
Volgens veel moslims niet. Want die willen alle joden de zee in jagen.
Dat hebben ze al een paar keer geprobeerd maar door hun zwakte is dit echter nooit gelukt
kom maar op met feiten. Sinds wanneer heb moslims geprobeerd om de joden de zee in te jagen.
Dat was jullie christelijke broeder Hitler. Uit naam van de bijbel.
VanBasten
24-04-2003, 23:34
Origineel gepost door misantazaghin
kom maar op met feiten. Sinds wanneer heb moslims geprobeerd om de joden de zee in te jagen.
Dat was jullie christelijke broeder Hitler. Uit naam van de bijbel.
Nou, bijvoorbeeld de zesdaagse oorlog van 1968, toen Israel onverwacht (nog wel op een joodse feestdag) werd aangevallen door zijn buurlanden. Die buurlanden zijn allemaal de pan in gehakt. Vevolgens zijn een aantal gebeiden bezet, zoals de Westelijke Jordaanoever, een deel van de Negev-woestijn (later teruggegeven aan Egypte) en de Golan-hoogte (waar Syrie nu op zit te azen). Let wel: Israel heeft deze gebieden dus bezet, nadat ze was aangevallen!
En p.s.: Hitler was geen Christen, hij lapte namelijk alles wat Christus gezegd heeft aan zijn dikke Duitse laars.
cj_tetuani
24-04-2003, 23:51
1904-05:
Japan verslaat de Russen op zee en aan land.
- 1910:
Japan annexeert Korea.
- 1911-12:
De Qing-dynastie wordt afgezet; China wordt een republiek.
- 1937:
Japan valt China binnen.
- 1941:
De Japanse aanval op Pearl Harbor zorgt ervoor dat de VS actief wordt betrokken bij de 2e Wereldoorlog.
- 1945:
Door luchtaanvallen op Hiroshima en Nagasaki wordt de 2e wereldoorlog beeindigd.
- 1945:
8 mei, V-Day, Europa os bevrijd.
6 aug., Atoombom op Hiroshima.
8 aug., Rusland verklaard Japan de oorlog.
10 aug., Japan geeft zich over.
cj_tetuani
24-04-2003, 23:53
http://marcelhoff.tmfweb.nl/foto.htm
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.