Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Huwelijk autochtoon en allochtoon strandt vaak ( eindelijk bewijs )

Pagina's : [1] 2 3 4 5

LZN
23-04-2003, 16:48

Huwelijk autochtoon en allochtoon strandt vaak VOORBURG - Huwelijken tussen een niet-westerse mannelijke allochtoon en een autochtone vrouwelijke partner lopen de grootste kans te stranden. Ruim de helft van deze paren gaat binnen tien jaar uit elkaar. Een huwelijk tussen autochtonen houdt langer stand; 83 procent van de getrouwden is na tien jaar nog bij elkaar. De cijfers staan in Bevolkingstrend, een nieuw tijdschrift van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat woensdag is gepubliceerd. Huwelijken tussen een Marokkaan of een Turk en een Nederlandse zijn het minst duurzaam: ongeveer 70 procent van deze verbintenissen worden binnen een tien jaar ontbonden. Huwelijken tussen twee Marokkaanse of Turkse partners zijn veel stabieler dan de gemengde relaties. Na tien jaar is 20 procent van de Turkse en 30 procent van de Marokkaanse huwelijken in een echtscheiding geƫindigd. Bij de Surinaamse bevolkingsgroep gaat het tussen trouwpartners vaker mis. Ruim 40 procent van de huwelijken tussen twee Surinamers loopt binnen een decennium stuk. Volgens het CBS telt Nederland 3,5 miljoen gehuwde paren. Bijna 80 procent hiervan bestaat uit huwelijken waarvan beide partners autochtoon zijn. Uit onderzoek van het CBS blijkt dat van deze paren 17 procent binnen tien jaar uit elkaar is. Overigens halen veel Turken en Marokkanen hun huwelijkspartner uit het land van herkomst, staat in het CBS-blad. In 2001 kwamen 20.000 buitenlanders naar Nederland om hier te trouwen of te gaan samenwonen. Ruim 6000 van hen waren Marokkaanse of Turkse bruiden of bruidegoms, 30 procent van het totaal http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.huwelijken.cbs.turkse.html.

an3sdej
23-04-2003, 17:19
jaj, pas op met multi-etnische verliefdheden!!! :-)

GangstaLovin
23-04-2003, 17:55
Ik denk dat het meer aan de personen zelf ligt dan aan de afkomst ....

ithran
23-04-2003, 20:34
Origineel gepost door achmad wat een kul zeg, wetenschappelijk of niet, als allah een huwelijk wilt gbeurt het, wilt ie het niet gebeurt het ook niet. wanneer het huwelijk in stand moet blijven zal dit ook gebeuren, wanneer niet gebeurt het ook niet, impel genoeg. :zwaai: Nou dat laat hij toch ook zien door die cijfers. In 70 procent van de gevallen heeft allah s.w.t. het niet gewild.

souraya79
23-04-2003, 22:38

Salaam aleikoum, Het maakt echt niet uit of je met iemand van hier of vandaar trouwt. Het is maar net hoe jij en die persoon zelf in elkaar zitten. Je moet net geluk hebben, je treft het of je treft het niet.....almakteb... Beste mensen het is geven en nemen... .............

Chatefemqemamu
24-04-2003, 13:28
lekker interessant. gaan we nu het wiel uitvinden ofso?

VanBasten
25-04-2003, 06:18
Origineel gepost door achmad veel nederlandse vrouwen zijn lui en kunnen op de koop toe ook nog niet eens goed koken hahaha, klopt! Mijn vriendin kan helemaal niet koken, daarom kook ik zelf. Ik vind mijn eigen eten erg lekker, dus dat scheelt.

Mocro4eva
25-04-2003, 11:14
Origineel gepost door zakaria29 In elk huwelijk is nemen en geven, alleen bij een gemengd huwelijk zal je op een punt komen dat je bepaalde dingen niet wilt opgeven en die bepaalde dingen kunnnen uiteindelijk je huwelijk breken! Zo'n vom van huwelijk heeft alleen de grootste kans van slagen als die een zich meer aanpast aan de ander ( bijna volledig ) uit vrije wil omdat die persoon zich daarbij lekker voelt. Dus de naive gedachte dat liefde overwint alles is bullshit, je moet ook een beetje realistisch,de verschillen zijn te groot niet alleen kwa geloof maar ook kwa cultuur. Een waargebeurd verhaaltje: Er was eens een Marokkaanse man die getrouwd was met een Nederlandse vrouw! Regelmatig kwamen zijn Marokkaanse vrienden bij hem langs, je weet bij Marokkanen is het de gewoonte om je gasten altijd wat eten aan te bieden dus hij vroeg regelamtig aan zijn vrouw of ze iets voor zijn vrienden wilde koken! Op een gegeven moment was zijn vrouw het zat en zei tegen hem ik geen zin om elke keer voor je vrienden te koken wanneer ze langs komen en ze komen te vaak langs. Dus hij gaat naar zijn vrienden toe en zegt tegen hen ik heb met mijn vrouw ruzie gehad en ik wil jullie vragen om niet meer zo vaak langs te komen, jullie zijn natuurlijk nog steeds welkom! Sindsdien zijn ze NOOIT meer langs geweest! Ik ben het met je eens. Bij gemengde huwelijken moeten de partners in de meeste gevallen zich meer aanpassen aan elkaar dan bij een huwelijk waarbij de partners dezelfde afkomst hebben. Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren waar ze aan beginnen als ze het huwelijksbootje in willen stappen. Een huwelijk betekend dat je je leven met een ander persoon gaat delen en dus ook met de wensen van die persoon rekening moet houden. Niet alles kan meer gaan zoals jij het wilt. Het huwelijk is een grote onderneming waarbij constant onderhandeld wordt. Daar speelt de liefde misschien wel een rol bij, maar het 'liefde overwint alles' idee vind ik, (met alle respect aan de mensen die daar wel in geloven) de grootste onzin! Ik denk dat geloof, cultuur en familie een grote rol moeten spelen bij de keuze van de huwelijkspartner en daar moet men wel rekening mee houden.

Dua
25-04-2003, 18:33
sorry hoor maar ik ben nederlandse en kan heel goed koken, :chef:er bestaat ook nog zoiets als leren koken, maar goed. En ik ben getrouwd met een man uit Yemen en het gaat perfect tussen ons, inshAllah zal dat zo blijven.

casaouia7
25-04-2003, 18:49
ahum.. mijn vader is nl en mijn moeder is maroc en het gaat nu al 20 jaar prima!!! ze zijn nog steeds bij elkaar en inshallah blijft dat ook voor altijd :) lata

emilio
25-04-2003, 19:35
..........................veel nederlandse vrouwen zijn lui en kunnen op de koop toe ook nog niet eens goed koken tzzz ik neem nooit een gemengde huwelijk met een kaas tzzzz en nee ze kunnen niet koken ze hebben die gevoel er niet voor Eten is blijkbaar toch wel een eerste levensbehoefte ! :D

Dua
25-04-2003, 19:45
Punjabi misschien is haar nederlandse vader wel een muslim geworden :kwaad: . en ga zelf eens leren koken i.p.v. hier op de 'kaaskoppen'af te geven. En ik KAN WEL KOKEN. :D

Dua
25-04-2003, 23:53
Ik kan eten maken uit: MAROKKO, YEMEN, PAKISTAN, LIBIE, EN SOMALIE, DUSSSSSSS :kwaad:

Miss_Arabia
27-04-2003, 16:50
Origineel gepost door achmad wat een kul zeg, wetenschappelijk of niet, als allah een huwelijk wilt gbeurt het, wilt ie het niet gebeurt het ook niet. wanneer het huwelijk in stand moet blijven zal dit ook gebeuren, wanneer niet gebeurt het ook niet, impel genoeg. :zwaai: ABSOLUUT MEE EENS!!! :rolleyes:

Grietje
19-05-2003, 13:55

ikhebeenjoodsevriendin.wezijnzeergelukkigsaampjes. al5jaar.

Pagina's : [1] 2 3 4 5