Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Sommige buschuaffeurs zijn racisten

Pagina's : [1] 2 3

mmu2
14-12-2005, 10:04

Goedemorgen, datum 14-12-2005, Utrecht Heden stapte ik via de achterdeur in lijn 4 ...... Ik ga normaal altijd naar ..... .............waar ik werk en stap dan ook vaak achter in. De buschauffeur riep om, dat de mevrouw die achter in stapte uit moest stappen. Ik verstond hem niet goed, dus ik vroeg wat hij zei. Hij zei: Mijn bus uit!! Dus ik dacht dat hij bedoelde dat ik door de voorgang er weer in kon stappen. Ik stapte uit en ging door de voordeur er weer in. Toen begon de chauffeur tegen mij te schreeuwen: Nee, rot op ga mijn bus uit!!! Pardon, waarom mag ik niet mee? Wilt u mijn strippenkaart soms zien, ik heb een overstap. Nee, jij gaat niet met mij mee, er uit , NU!!! Waarop ik antwoordde dat hij niet hoefde te schreeuwen. Hij zei vervolgens tegen een passagier in de bus: "Kijk zo is hun SOORT, nou....". Ik vroeg hem wat hij bedoelde met soort? De buschauffeur antwoordde daarop, door mij te vragen: WAAR KOM JIJ VANDAAN??!!! (Ik schrijf dit met hoofdletters, want hij schreeuwde het) Waar op ik hem antwoordde: Waarom wilt u dat weten en vraagt u dat aan alle passagiers? Hij zei dat het mij niks aan ging waarom hij dat wou weten. Ik vertelde de buschauffeur, dat ik toch ook niet van hem wilde weten waar hij vandaan kwam. Nee, dat ging mij ook niks aan, volgens hem............. Ik wou de bus niet verlaten en hij wou niet door rijden, waardoor we 5 bussen achter ons hadden staan, die in de file kwamen. Ik ben daarna toch maar uitgestapt, ik was zo kwaad, dat ik toch het niet kon laten om mijn middelvinger op te steken. Dank zij deze "klantvriendelijke" buschauffeur" was ik 15 minuten te laat op mijn werk. Hierna heb ik de volgende bus gepakt. Toen ik bij mijn halte uitstapte, zag ik dat de betreffende buschauffeur op de terug weg was, hij zag me staan en lachte mij uit en zwaaide nog even. Ik ben niet gediend van dit soort pesterijen en in mijn ogen racistische opmerkingen. Ik ben, denk ik, een redelijke vrouw, die op een normale manier meedoet en bijdraagt aan deze maatschappij. Als ik een fout heb gemaakt door niet voorin te stappen, had ik dat graag op een volwassen, menselijke manier willen horen. Dan had ik me excuses kunnen aanbieden en uit kunnen leggen waarom ik dat deed. Maar mij op deze manier laten behandelen, nee dat kan ik niet accepteren. Ik verlang van u dat u zo spoedig mogelijk stappen onderneemt en er voor zorgt dat deze man nooit meer uw klanten zo kan behandelen, met name de mensen die een buitenlandse achtergrond hebben. Want ja, ik ben een in Nederland geboren Marokkaanse moslima met hoofddoek, maar dat betekent nog niet dat ik zo behandeld mag worden door wie dan ook. Ik hoop dat u mij zo spoedig mogelijk kan antwoorden. Verder wil ik u wel op de hoogte brengen dat ik mijn verhaal nog wel bij het meldpunt discriminatie en bij alle andere gehorige instanties/meldpunten zal vertellen. Al is het maar voor de statistieken. Met vriendelijke groet,

Alhocimatje
14-12-2005, 10:08
huh! ooh mijn god is dit jouw overkomen??

eva2
14-12-2005, 10:11
Goedemorgen, datum 14-12-2005, Utrecht Heden stapte ik via de achterdeur in lijn 4 ...... Ik ga normaal altijd naar ..... .............waar ik werk en stap dan ook vaak achter in. De buschauffeur riep om, dat de mevrouw die achter in stapte uit moest stappen. Ik verstond hem niet goed, dus ik vroeg wat hij zei. Hij zei: Mijn bus uit!! Dus ik dacht dat hij bedoelde dat ik door de voorgang er weer in kon stappen. Ik stapte uit en ging door de voordeur er weer in. Toen begon de chauffeur tegen mij te schreeuwen: Nee, rot op ga mijn bus uit!!! Pardon, waarom mag ik niet mee? Wilt u mijn strippenkaart soms zien, ik heb een overstap. Nee, jij gaat niet met mij mee, er uit , NU!!! Waarop ik antwoordde dat hij niet hoefde te schreeuwen. Hij zei vervolgens tegen een passagier in de bus: "Kijk zo is hun SOORT, nou....". Ik vroeg hem wat hij bedoelde met soort? De buschauffeur antwoordde daarop, door mij te vragen: WAAR KOM JIJ VANDAAN??!!! (Ik schrijf dit met hoofdletters, want hij schreeuwde het) Waar op ik hem antwoordde: Waarom wilt u dat weten en vraagt u dat aan alle passagiers? Hij zei dat het mij niks aan ging waarom hij dat wou weten. Ik vertelde de buschauffeur, dat ik toch ook niet van hem wilde weten waar hij vandaan kwam. Nee, dat ging mij ook niks aan, volgens hem............. Ik wou de bus niet verlaten en hij wou niet door rijden, waardoor we 5 bussen achter ons hadden staan, die in de file kwamen. Ik ben daarna toch maar uitgestapt, ik was zo kwaad, dat ik toch het niet kon laten om mijn middelvinger op te steken. Dank zij deze "klantvriendelijke" buschauffeur" was ik 15 minuten te laat op mijn werk. Hierna heb ik de volgende bus gepakt. Toen ik bij mijn halte uitstapte, zag ik dat de betreffende buschauffeur op de terug weg was, hij zag me staan en lachte mij uit en zwaaide nog even. Ik ben niet gediend van dit soort pesterijen en in mijn ogen racistische opmerkingen. Ik ben, denk ik, een redelijke vrouw, die op een normale manier meedoet en bijdraagt aan deze maatschappij. Als ik een fout heb gemaakt door niet voorin te stappen, had ik dat graag op een volwassen, menselijke manier willen horen. Dan had ik me excuses kunnen aanbieden en uit kunnen leggen waarom ik dat deed. Maar mij op deze manier laten behandelen, nee dat kan ik niet accepteren. Ik verlang van u dat u zo spoedig mogelijk stappen onderneemt en er voor zorgt dat deze man nooit meer uw klanten zo kan behandelen, met name de mensen die een buitenlandse achtergrond hebben. Want ja, ik ben een in Nederland geboren Marokkaanse moslima met hoofddoek, maar dat betekent nog niet dat ik zo behandeld mag worden door wie dan ook. Ik hoop dat u mij zo spoedig mogelijk kan antwoorden. Verder wil ik u wel op de hoogte brengen dat ik mijn verhaal nog wel bij het meldpunt discriminatie en bij alle andere gehorige instanties/meldpunten zal vertellen. Al is het maar voor de statistieken. Met vriendelijke groet, ik zou contact opnemen met het vervoersmaatschappij ,weet je nog welke tijd welke bus en eventueel het busnummer nog dan kan je een klacht indienen . zelfs zonder busnummer (staat altijd op de bus of tram etc) ik zou het hier niet bij laten zitten en in iedergeval een klacht indienen. en geloof me hij word dan wel degelijk bij zijn baas op het matje geroepen.

wardaroosje
14-12-2005, 10:11
het komt vaker voor dan we denken:jammer: Echt erg gewoon, we draaien gewoon net als alle andere mee in deze maatschappij. Maar krijgen elke keer wel iets op ons bord,

mimi_tangaouia
14-12-2005, 10:12

wat erg

Aardbeitje
14-12-2005, 10:16
:eek: Ik had hem een platte hand gegeven...:kwaad: Maar ze zijn echt erg die busschaffeurs...!!! Ik kwam ook een keer aanlopen naar de bus...Ik zie hem door de spiegel naar mij kijken...En hij blijft gewoon netjes staan...Hij wist dat ik niet kon rennen, aangezien ik zwanger ben..Dus ik dacht oh wat aardig...hij blijft op me wachten..Dus ik probeer steeds sneller te lopen...!!! En wat doet die hufter??? Net wanneer ik er was sluit hij zijn deuren en zwaait er nog eens bij...met een verotte grijns...!! Ik was kwaaddd!!! :kwaad: Pfff...Ik loop me altijd op te vreten als dat gebeurd...:kwaad:

boyengirl
14-12-2005, 10:20
ik had hem verot gescholde oe ik zit nu te koken in mijn stoel mensen worden steeds erger bah

ambtenaartje
14-12-2005, 10:31
wat erg zeg! ik kan hier echt niet tegen.. zulke mensen moeten echt niet dat soort werk doen!

Alhocimatje
14-12-2005, 10:37
dit is echt triest, :( ik zou me denk zwaar een potje janken, je voelt je dan toch gewoon zo onrechtvaardig behandelt! meid onderneem een paar stappen hoor, bel het AT5, DE TELEGRAAF, NETWERK weet ik veel wie allemaal, ga zeker naar dat meldpunt voor discriminatie, laat die LOSER voelen wat jij hebt gevoeld op dat moment, het GVB kan dit toch niet zomaar laten gebeuren! wejema deze loser had echt een paar flinke klappen, oke geweld is geen oplossing maar deze moest het gewoon hebben, totdat ie helemaal :maf: zou zijn geworden

TouriTouri
14-12-2005, 10:43
Nou sorry, ik ben heel beleefd maar op zo een moment zou ik demonstratief gaan zitten en melden: als je niet door wil rijden is ook goed, laat dan de politie er maar bij komen. Dan zullen we zien wie er gelijk krijgt!! En de rest van de passagiers? Die hielden gewoon hun mond? Nou dan hebben ze het over ingrijpen bij zinloos geweld? Wat die white-trash buschaffeur deed, dat is zinloos geweld!

Ninoesh
14-12-2005, 11:25
Oh my god!!! Ik ben echt zooo kwaad geworden hierom! Wallah ik was gewoon daar blijven staan, 5 of tien bussen achter....Dan maar de politie erbij halen, wat een klotevent tfoe tfoe tfoe tfoe...

ladie_perfect
14-12-2005, 11:31
:eek: oh wat vreselijk wallah ik zou gewoon blijven zitten.:kwaad: Hij is toch fout bezich, :( ewa laat hem dan maar blijven staan.:moe: En al hij bleef door gaan met die stomme opmerkingen gewoon politie erbij halen.:ego: Het is je recht meid.

Manhattan girl
14-12-2005, 11:37
Ik zie dat je al een brief hebt geschreven, heel goed van je. Laat dit niet zomaar aan je voorbijgaan. Ik denk dat elke Marokkaan te maken heeft gehad met zulke lui in het OV. Ik heb zowiezo al weinig sympathie voor bus/tramchauffeurs. Het zijn vaak de meest associale mensen. Rijden zomaar weg als ze iemand zien aankomen, scheuren door bochten, zeggen amper gedag, etc. Zou goed zijn als ze een cursus "hoe ga ik vriendelijk om met de mensen die mijn salaris betalen" want dat is uiteindelijk een feit.

Magrebia
14-12-2005, 11:38
Ik zou ook gewoon blijven zitten zijn, ook al stonden er 20 bussen achter ons. Dan moet hij op een bepaald moment wel doorrijden Wellah we gaan hier taferelen beginnen te krijgen zoals de zwarten in Amerika vroeger...

laila00
14-12-2005, 11:46

:eek: wat erg voor je.. ik denk dat ik uit verbazing niks zou kunnen zeggen. ik zit welf ook best vaak in lijn 4 maar heb nooit wat gemerkt..sjonge jonge zeg.... weet je ook nog hoe die vent eruit zag?

Pagina's : [1] 2 3