Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Lonsdalevraagstuk

Pagina's : [1] 2 3

SUPER_MAROC
14-12-2005, 09:38

Bron: http://www.clubmetro.nl/index.php?actie=nieuws&c=2&id=40970 Spanningen tussen autochtone en allochtone jongeren komen samen in het Lonsdalevraagstuk. De noemer Lonsdalevraagstuk is dan ook te eenzijdig, aangezien bij confrontaties vaak onduidelijk blijft wie dader of slachtoffer is. Dat staat in de woensdag verschenen Monitor racisme en extremisme, een onderzoeksproject van de Anne Frank Stichting en de Universiteit Leiden. Volgens de onderzoekers zouden instanties zich meer moeten richten op verbanden die er zijn tussen de radicalisering van extreemrechtse gabbers en moslimjongeren. http://www.plein.nl/~anp2/ANP/BIN/lonsdale-50405.onlineBild.jpg De variatie Lonsdalejongeren blijkt groot. De ene groep is de andere niet, het ideologisch gehalte (racistisch of extreemrechts) van de groepen kan sterk variëren, zoals ook incidenten niet altijd worden ingegeven door ideologie.

SUPER_MAROC
14-12-2005, 09:40
Ik ken zelf een paar gabbers die ook wel lonsdale dragen. En die zijn toevallig niet racistisch en ook niet gewelddadig. Het verschilt denk ik wel per persoon. Ik vind zeggen "gabbers zijn allemaal neo-nazi's" net zo dom als "alle marokkanen zijn terroristen".

Perez
14-12-2005, 10:15
Maar wanneer je Lonsdale draagt, vraag je er wel om dat je verwart wordt met racisten. Dit merk heeft nu eenmaal de verkeerde naam gekregen. Ik vind dat zulke uitwassen van de maatschappij keihard aangepakt moeten worden. Dit omdat het niet gaat alleen om dat verkeerde scheldwoord, maar omdat ze doelbewust de veiligheid van de hele maatschappij in gevaar brengen. Er zijn volgens mij groepen in alle landen op de wereld die erg graag rellen willen. Dat zijn degenen die uitlokken door racisme en dat zijn degenen die wachten op kansen om wraak te nemen, zodat ze hun haatgevoelens met een 'goede' smoes kunnen uiten. Racisme en geloofshaat kan van alle kanten komen is mijn ervaring. Dat is niet alleen wit naar zwart, maar ook andersom en onderling. Dat kan naar gelovigen toe zijn of juist naar ongelovigen toe of onderling of wat dan ook. Eén overeenkomst hebben deze haters en intoleranten. Ze zijn er niet op uit om een goed samenleven te bevorderen, maar juist om dit te ontwrichten en zo partijen te creeëren die er volgens hen moeten zijn (ze houden niet van mengen en van nuances)

DeWreker
14-12-2005, 10:18
draag wat je wilt ik kijk naar gedrag

Perez
14-12-2005, 10:45

Precies,....Lonsdale droeg ik 20 jaar geleden ook, was een heel hip sportmerk door vooral de boxsport en is dat nog. Zoals Perez het stelt zou je ook kunnen zeggen dat Samir A en Mohammed B de Djellabah tot provocerend hebben gemaak en daarom maar niet meer gedragen moet worden. Dan laat je je door een stelletje debielen de les lezen wat je wel en niet zou kunnen dragen. Een leuke optie zou zijn als Marokkanen ook bv Lonsdale sweaters met capuchon zouden gaan dragen......moet je kijken hoe snel ze die kleren verafschuwen :hihi: Maar Lanter, zou je nu nog Lonsdale dragen wanneer je 20 jaar jonger was en met de slechte reputatie van dit merk? Misschien oordeel ik wat snel, omdat ik dit merk alleen uit het nieuws ken. Wordt het nog veel gedragen tegenwoordig? Die laatste optie vind ik echt goed. Dat zou TOP werken!

moorkop3
14-12-2005, 10:49
Dit onderzoek pleit ervoor om meer onderzoek te doen naar de rol van o.a. jonge relzuchtige Marokkanen, Antillianen die ook groot is bij rellen. De "lonsdalers" worden te veel alleen aangemerkt als aanstichters.

Perez
14-12-2005, 10:54
Dit onderzoek pleit ervoor om meer onderzoek te doen naar de rol van o.a. jonge relzuchtige Marokkanen, Antillianen die ook groot is bij rellen. De "lonsdalers" worden te veel alleen aangemerkt als aanstichters. Dat is allang onder de aandacht.

moorkop3
14-12-2005, 10:57
'Kijk bij Lonsdalevraagstuk niet alleen naar gabbers' AMSTERDAM - Spanningen tussen autochtone en allochtone jongeren komen samen in het Lonsdalevraagstuk. De noemer Lonsdalevraagstuk is dan ook te eenzijdig, aangezien bij confrontaties vaak onduidelijk blijft wie dader of slachtoffer is. Dat staat in de woensdag verschenen Monitor racisme en extremisme, een onderzoeksproject van de Anne Frank Stichting en de Universiteit Leiden. Volgens de onderzoekers zouden instanties zich meer moeten richten op verbanden die er zijn tussen de radicalisering van extreemrechtse gabbers en moslimjongeren. Tot nu toe gaat volgens hun de aandacht bij incidenten te veel uit naar de rol van Lonsdalejongeren, terwijl die van allochtone jongeren minder duidelijk wordt. „In veel gevallen is er sprake van een serie incidenten en van acties die reacties uitlokken.” Ook is er „over het algemeen over het aandeel van de gabbers veel meer bekend dan over dat van allochtone jongeren, terwijl het aandeel van laatstgenoemde categorie evenzeer van grote betekenis kan zijn”. In het onderzoek wordt ingegaan op de vraag of Lonsdalejongeren racistisch of rechtsradicaal zijn. En er is geprobeerd antwoord te vinden op de vraag of de extreemrechtse gabbers een jeugdcultuur zijn of een vorm van jeugdcrimininaliteit. De variatie Lonsdalejongeren blijkt groot. De ene groep is de andere niet, het ideologisch gehalte (racistisch of extreemrechts) van de groepen kan sterk variëren, zoals ook incidenten niet altijd worden ingegeven door ideologie. De onderzoekers namen tussen 2002 en augustus 2005 125 groepen waar, die uit tussen de zeshonderd en 6000 personen konden bestaan. Ze telden die periode 206 incidenten met extreemrechtse gabbers. 143 daarvan waren met geweld: 41 mishandelingen en vijftig confrontaties tussen autochtonen en allochtonen. De meeste problemen met rechtse gabbers waren in de loop van 2004. Vooral na de moord op Theo van Gogh nam de hoeveelheid racistische incidenten met gabbers toe. Bepleit wordt een evenwichtigere aanpak waarin de betrokken instanties, van school, gemeente en politie tot justitie en rechters, met elkaar communiceren en op elkaar afgestemde actie ondernemen. En ze moeten beter hun weg vinden op internet waaraan jongeren veel tijd besteden. „Veel informatie over ideeën, trends, ontwikkelingen en acties blijft nu onzichtbaar. Daarnaast blijven racistische ontsporingen op het internet onbekend en onbestraft. Sinds 1999 heeft internetracisme tot ongeveer tien strafrechtelijke veroordelingen geleid.”

dr_Klon
14-12-2005, 11:33
Men noemt ze "Lonsdalers" omdat men bang is dat men Nederland gaat associeren met het gedachtengoed van Hitler als men ze "nazi's" of "rechts-exremisten" zou noemen. Dit is gewoon het bewijs dat het Hollanders ontbreekt aan zelfkritiek. Men geeft liever een kledingmerk als "Lonsdale" de schuld, of beter gezegd, men laat mensen liever de associatie rechts-extremisme en Lonsdale maken, dan dat men zou toegeven dat het gedachtengoed van Hitler nog steeds in leven wordt gehouden in Nederland.

herfst
14-12-2005, 12:10
Net zoals ALLE Marokkanen achter het gedachtengoed van Mohammed B staan :moe: Gelukkig weten we allemaal dat er aan beide kanten ongelovelijke stakkertjes ronddarren :hihi: Laat Ons Nu Snel De Allochtonen Langzaam Elimineren. Dat willen de negatieve kale ratjes En Lonsdale was zo,n mooi merk:jammer: En Inderdaad is het zo dat een baard en een jurk net zo negatieve uitwerking op het volk heeft. En het was zo mooi geloof.:jammer:

dr_Klon
14-12-2005, 12:31
Net zoals ALLE Marokkanen achter het gedachtengoed van Mohammed B staan :moe: Gelukkig weten we allemaal dat er aan beide kanten ongelovelijke stakkertjes ronddarren :hihi: Als je een beetje hersenen had gehad, dan had je wel begrepen waar ik op doelde.

aplat
14-12-2005, 14:40
Bron: http://www.clubmetro.nl/index.php?actie=nieuws&c=2&id=40970 Spanningen tussen autochtone en allochtone jongeren komen samen in het Lonsdalevraagstuk. De noemer Lonsdalevraagstuk is dan ook te eenzijdig, aangezien bij confrontaties vaak onduidelijk blijft wie dader of slachtoffer is. Dat staat in de woensdag verschenen Monitor racisme en extremisme, een onderzoeksproject van de Anne Frank Stichting en de Universiteit Leiden. Volgens de onderzoekers zouden instanties zich meer moeten richten op verbanden die er zijn tussen de radicalisering van extreemrechtse gabbers en moslimjongeren. http://www.plein.nl/~anp2/ANP/BIN/lonsdale-50405.onlineBild.jpg De variatie Lonsdalejongeren blijkt groot. De ene groep is de andere niet, het ideologisch gehalte (racistisch of extreemrechts) van de groepen kan sterk variëren, zoals ook incidenten niet altijd worden ingegeven door ideologie. Zie ook, maar dan vanuit een andere invalshoek gezien: http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=14413264&postcount=1

KILL SWITCH
14-12-2005, 14:40
Ik draag soms ook Lonsdale .:hadj: Hier in Gent (Belgie) heb ik nog geen problemen gehad met marokkanen of Turken:hadj:

noona
14-12-2005, 14:49
wat we zouden kunnen doen is massaal aan de lonsdale kleren gaan, ik ben hier hardstikke voor. ong. 10 jaar terug in frankrijk was er zo een situatie met je hoofd kaal scheren, dus wat gingen alle marokaanse jongens doen? precies, massaal hun hoofden kaal scheren, haha, geweldig!

Perez
14-12-2005, 14:50

Men noemt ze "Lonsdalers" omdat men bang is dat men Nederland gaat associeren met het gedachtengoed van Hitler als men ze "nazi's" of "rechts-exremisten" zou noemen. Dit is gewoon het bewijs dat het Hollanders ontbreekt aan zelfkritiek. Men geeft liever een kledingmerk als "Lonsdale" de schuld, of beter gezegd, men laat mensen liever de associatie rechts-extremisme en Lonsdale maken, dan dat men zou toegeven dat het gedachtengoed van Hitler nog steeds in leven wordt gehouden in Nederland. Ik hoor die racisten anders meestal neo-nazis noemen. Maar ach, jij kletst wel meer uit je nek. Het moet gezegd worden. Jij hebt een rijke fantasie!

Pagina's : [1] 2 3