Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een vrouw die parfum draagt als ze naar buiten gaat of niet-mahram mannen passeert

Hamidon
23-04-2003, 14:06

Deze uitoefening is tegenwoordig wijdverspreid, ondanks de afschrikwekkende waarschuwing van de Profeethttp://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/verbodenzaken/sla.gif , die zei: “Elke vrouw die parfum opdoet en dan uitgaat tussen mensen zodat zij haar geur kunnen ruiken is een zaaniyah (overspelpleegster).” [1]. Sommige vrouwen zijn zeer onverschillig en nemen de zaak te licht op, vooral tegenover chauffeurs, winkeliers, schoolportiers, etc., ook al vermeldt de Saree’ah zeer strikt dat de vrouw die parfum draagt zichzelf moet wassen als iemand die in staat van janaabah (d.w.z. ghusl doen), als ze naar de moskee wil gaan. De Profeethttp://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/verbodenzaken/sla.gif heeft gezegd: “Elke vrouw die parfum draagt en dan naar de moskee gaat, zo dat de geur kan worden waargenomen, haar gebeden zullen niet worden aanvaard totdat ze de ghusl doet zoals de ghusl moet worden gedaan in staat van janaabah.” [2]. We beklagen ons bij Allah over de bukhoor en ‘ood (soorten wierook) gebruikt op trouwfeesten en vrouwenfeesten voordat mensen weggaan en het gebruik van sterk ruikende parfums op marktplaatsen, middels transportatie en gemengde gezelschappen in de moskee zelfs tijdens de nachten van Ramadan. Islam vertelt ons dat vrouwenparfum datgene moet zijn dat kleur heeft, maar weinig geur. We vragen Allah ons niet te verachten en rechtschapen mannen en vrouwen niet te straffen voor de daden van dwaze mannen en vrouwen. Moge Hij ons allen naar het Rechte Pad leiden. -------------------------------------------------------------------------------- [1] overgeleverd door Imaam Ahmad, 4/418; zie ook Saheeh al-Jaami’, 105 [2] overgeleverd door Imaam Ahmad, 2/444; zie ook Saheeh al-Jaami’, 2703

aziza20
23-04-2003, 14:10
het is haram ja, ik heb gehoord dat als een onbekande man het parfum ruikt, dan is het net alsof je met die zina heb gehad...zo erg is het.. wa allah oahlam....en god zal me vergeven als ik wat fouts heb gezegd!!

somaya20
23-04-2003, 14:13
Origineel gepost door aziza20 het is haram ja, ik heb gehoord dat als een onbekande man het parfum ruikt, dan is het net alsof je met die zina heb gehad...zo erg is het.. wa allah oahlam....en god zal me vergeven als ik wat fouts heb gezegd!! He wajow dit is erg man dit wist ik niet ik gebruik altijd lekkere parfum en ik gebruik veel zodat ik lekker ruik en dan betekent het alsof je zina hebt gehad... he maar dat wist ik niet en het ruikt lekker man!!! en er zijn vaak mannen die dan zeggen je ruikt lekker... wajow maar ik wil mijn parfum niet weggooien... beslamma ik hoef het toch nog niet weg te gooien als het op is gebruik ik het niet meer maar dan is het toch nog oke...

Atlas_Gebergte
23-04-2003, 14:35
somaya20 je mag geen parfum buiten gebruiken, wel binnen in huis en voor je man. Dus meid ik zou gelijk mee stoppen als ik jouw was, wel heb ik gehoord dat een deodorant wel toegestaan is. Wa Sallaam Alikoum

SaMiax
23-04-2003, 14:39

hoe kan je nou zina gepleegd hebben als het maar een geur is.. is toch nix mee :confused:

Lady_moi
23-04-2003, 14:52
===> alsof <===je zina hebt gepleegd

SaMiax
23-04-2003, 15:02
Origineel gepost door lady_moi ===> alsof <===je zina hebt gepleegd ewa alsof is toch niet als gedaan hebben... so what is the big deal??

Ziezo
23-04-2003, 15:43
Een vrouw mag geen parfum dragen, dus moet ze maar stinkend door het leven gaan. Een vrouw mag zich ook niet ontharen, dus moet ze als een baviaan door het leven gaan. Zo zij er nog meer van die regeltjes zowel voor vrouwen als voor mannen. Als je je echt aan die regeltjes wil gaan houden dan kun je beter ergens op een berg gaan wonen. Wij zijn mensen en van nature niet perfect. Natuurlijk moet je je aan bepaalde hoofdregels wel proberen te houden, maar ik denk niet dat je in hel zal branden omdat je een bepaald parfum draagt.

SaMiax
23-04-2003, 16:26
Origineel gepost door Ziezo Een vrouw mag geen parfum dragen, dus moet ze maar stinkend door het leven gaan. Een vrouw mag zich ook niet ontharen, dus moet ze als een baviaan door het leven gaan. Zo zij er nog meer van die regeltjes zowel voor vrouwen als voor mannen. Als je je echt aan die regeltjes wil gaan houden dan kun je beter ergens op een berg gaan wonen. Wij zijn mensen en van nature niet perfect. Natuurlijk moet je je aan bepaalde hoofdregels wel proberen te houden, maar ik denk niet dat je in hel zal branden omdat je een bepaald parfum draagt. :hihi: