Oem_Lena
23-04-2003, 06:22
Ben je nou een Moslim omdat je vader Mohamed en je moeder Fatima heet Of omdat je geen varkesvlees eet Ben je nou een Moslim omdat je oosters bloed hebt Of omdat je graag een westerling mept Ben je nou een Moslim omdat je het suikerfeest viert Of omdat je jezelf met henna versiert Ben je nou een Moslim omdat je graag met meerdere vrouwen trouwt Of omdat je van schapenvlees houdt Ben je nou een Moslim omdat je graag een Hoofdoek draagt Of omdat je graag tegen de westerlingen klaagt Ben je nou een Moslim omdat je bruin haar hebt met krullen Of omdat je in bezit bent van Arabische spullen Ben je nou een Moslim omdat je vroeger naar de moskee werd gebracht Of omdat je graag de westerlingen uitlacht Ben je nou een Moslim omdat je zo anders bent dan een Europeaan omdat je de westerlingen graag wenst naar de Maan Ben je nou een Moslim omdat je van jongs af aan een tweede taal kent Of omdat je graag van de westerlingen weg rent Is het nu echt daarom, waarom je een moslim bent Nu ben je dood, O had je de islam maar beter gekend Dan zou je weten dat God de mens niet onrechtvaardig behandelt Dat God iedereen over een kam scheert die hier over deze aarde wandelt De enige reden waarom je Moslim kan zijn Is dat je God erkent en naar Hem luistert en je maakt jezelf rein Rein zijn zit niet in je afkomst noch je naaste verwanten Rein zijn is luisteren naar God, anders maak je jezelf te schande En die schande is de Hel Beginnend op de Dag des Oordeels boven ons de Zon zo dichtbij O zo fel. Denk je nou echt dat je een Moslim bent omdat je Mohammed, Rachida of Abdel-Hafid heet Denk je nou echt dat dat de wijze is waarop God meet Denk je nou echt dat God de mens zo onrechtvaardig behandelt Iedereen over 1 kam die deze aarde bewandelt Het geloven in 1 God die de mens leiding schenkt Is voor iedereen weggelegd en liefde en vreugde met zich mee brengt Gods leiding is er voor iedereen en allemaal Gods leiding is niet de Shahada uitspreken met hels kabaal. Gods leiding is de weg volgen die God naar de mensheid heeft gezonden Gods leiding is niet over God praten met onze monden Moslim zijn is Gods leiding praktiseren En nooit of te nimmer de Islam de rug toekeren Moslim zijn dat begint in je hart Daar gaat de islam van start Moslim zijn dat ben je nadat je overtuigd bent van Gods leiding Dat je dat accepteert en nastreeft voor het Paradijs, die bestemming, die bereiking Als je daarvoor alles wilt doen en alles op wilt geven Zodat je de juiste weg volgt en dat, Inscha-Allah, God je je zonden zal vergeven Dat je berouw toont om je daden Dat je berouw toont voor je schade Die je hebt aangebacht op Gods aarde Dat God je moge vergeven Degene die je dit leven heeft gegeven Dat wij de mensen zo verschillend zijn Is omdat God wil dat we elkaar leren kennen en dat vinden we ook fijn Want we gaan graag op reis naar een ver land En bezoeken daar graag het strand Maar ben je nu een moslim omdat je in een Arabisch land bent geboren Is dat de rede waarom God de moslims boven de andere heeft uitverkoren Of is het omdat je je Heer aanbidt en Hem Zijn lof geeft die Hem toebehoort Als je dat doet en alles op wilt geven daarvoor, ook al word je hiervoor vermoord Als je hierin gelooft eerlijk en oprecht , Dan kom je als winnaar uit dit gevecht
zinagirl
23-04-2003, 09:25
echt heel mooi verwoord.
:goedzo:
samira_el
23-04-2003, 09:31
Prima... Dit vind ik echt een goed stuk..
Iets dat heel veel mensen lezen moeten
shirien85
23-04-2003, 10:24
Origineel gepost door samira_el
Prima... Dit vind ik echt een goed stuk..
Iets dat heel veel mensen lezen moeten
ja maar wie doet dat, jammer dat heel veel mensen zo iets niet lezen.
wat ik heb gemerkt is als er het woordje ALLAH in het onderwerp voor komt dat dan heel weinig mensen daar op gaan reageren of lezen.:jammer: :zwaai:
Afrowoman
23-04-2003, 11:50
Origineel gepost door Najat_the_Don :D leuk man die poppetjes onderaan!!!!!:lol:
Oem_Lena
23-04-2003, 11:52
en mijn doel is alhamdoeliallah om marokkanse jongeren meer over islam te laten zien en te leren en ins-allah hoop ik dat er jongeren zijn die de weg van allah gaan volgen,en natuurlijk om hassanat te verdienen :D wand wie wil nou niet naar djanna,en als je naar djanna wil moet je er voor werken ;)
shirien85
23-04-2003, 12:02
Origineel gepost door lala_amira2
en mijn doel is alhamdoeliallah om marokkanse jongeren meer over islam te laten zien en te leren en ins-allah hoop ik dat er jongeren zijn die de weg van allah gaan volgen,en natuurlijk om hassanat te verdienen :D wand wie wil nou niet naar djanna,en als je naar djanna wil moet je er voor werken ;)
ja het is heel goed van je, dat je je kennis met ons wil delen. :goedzo:
:zwaai:
shirien85
23-04-2003, 12:03
Origineel gepost door Abdelhay
Zo zie je maar weer, als er een topic was over maagd zijn of weet ik veel wat dan was er veel vaker naar gekeken en gepost dan dit :kwaad:
ja groot gelijk. wel jammer dat sommige mensen de islam of de kennis er van niet boeit.:jammer: :zwaai:
shirien85
Origineel gepost door Abdelhay
Zo zie je maar weer, als er een topic was over maagd zijn of weet ik veel wat dan was er veel vaker naar gekeken en gepost dan dit :kwaad:
ja groot gelijk. wel jammer dat sommige mensen de islam en de kennis er van niet boeit.:jammer: :zwaai:
marocgirl171
salaam,
Ik vind het een heeeeeeeeel mooooi stuk!! Ik hoop dat meer meiden en jongens zo gaan denken want, wat er nu gebeurt is echt niet te geloven!!
Allah jahdihoum,
Wa salaam,
Zanouba.
Najib26
23-04-2003, 12:04
Dit stuk heb ik eerder gelezen, maar blijft goed. Je kunt wel zeggen dat je moslim bent, maar je moet er ook iets voor doen:
'God accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn.' (Muslim)
Oem_Lena
23-04-2003, 12:13
Origineel gepost door Najib26
Dit stuk heb ik eerder gelezen, maar blijft goed. Je kunt wel zeggen dat je moslim bent, maar je moet er ook iets voor doen:
'God accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn.' (Muslim) :goedzo:
amel124
23-04-2003, 13:18
het is een mooie stuk ga door
Somaya_Riffia
23-04-2003, 16:34
Echt mooi :)
Het heeft me echt aan het denken gezet :)
Oem_Lena
23-04-2003, 18:20
De Profeet (vzmh) zei: "Een onderdeel van het zijn van een goede Moslim is dat hij datgeen met rust laten wat hem niet aangaat." (Tiermidie :)
Pagina's :
[1]
2
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.