Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : BOERENKOOL-masker!!!!

farida22
08-12-2005, 11:09

dames wie heeft wel eens masker gedaan met gekookte boeronkool bladen of het sap/water daarvan? mijn schoonmoeder had het water waar ze mee heeft gekookt in een pot gedaan. toen het koud werd deed ze op haar gezicht zei dat ik het ook moest proberen ik voelde dat mijn huid strakker werd ik kreeg ook een beetje in een pot mee die ga ik in het weekend opzetten (eerst mijn gezciht stomen). Wie heeft hier ervaring mee vertel!!!

cheima
08-12-2005, 11:12
Daar heb ik nog nooit van gehoord. En wat is het effect? Is het goed voor puistjes, droge huid, vette huid??

farida22
08-12-2005, 11:18
dat weet ik dus niet het is gewoon goed zoals komkommer appelschil etc... het voedt je huid. verder weet ik het ook niet, daarom deze topic misschien dat anderen het beter weten?!

tip_top
08-12-2005, 13:29
:hihi: :hihi: :hihi: het moet niet gekker worden hoor, bloemkool :wow: straks komt er iemand met schoen zolen masker of zoooooo, geintje meid, ik vind het gewoon grappig... die bleomkool;)

Saloua1978
08-12-2005, 13:45

Nee niet BLOEMkool maar BOERENkool.

farida22
08-12-2005, 15:50
Nee niet BLOEMkool maar BOERENkool.

farida22
08-12-2005, 15:56
maar ik heb gehoord dat WITTE rozewater de beste natuurlijke huidverzorger is! je moet het op je huid smeren en wordt zacht en krijg je niet snel rimpels maar hoe kom je eraan eigenlijk waar is dat verkrijgbaar

Saloua1978
08-12-2005, 15:56
maar ik heb gehoord dat WITTE rozewater de beste natuurlijke huidverzorger is! je moet het op je huid smeren en wordt zacht en krijg je niet snel rimpels maar hoe kom je eraan eigenlijk waar is dat verkrijgbaar Misschien dat je het bij een natuurwinkel o.i.d. kan verkrijgen:hihi:

cheima
08-12-2005, 17:55
Rozenwater is ook mazhar toch? Ik heb rozenwater van kruidvat eigenmerk dat is een gezichtstonic. Ik gebruik het nooit.

stanga
11-12-2005, 12:01
En Farida22, weet je al meer?? Wat is het effect? Up!

Miss_Meryem
11-12-2005, 12:34
De mazhar van de Turkse en Marokkaanse winkel is gewoon water met een rozenaroma eraan toegevoegd, speciaal om in voedingswaren te doen. Voor je gezicht moet je echt rozenwater gebruiken (dus geen aroma en ook geen synthetische want die hebben theoretisch gezien geen effect; er zit enkel water in en een (synthetisch) aroma). Het echt rozenwater kan je vinden in de natuurwinkel. Je ziet het verschil al aan de prijs. Natuurlijk rozenwater is al een stukje duurder dan de mazhar die wij in onze koekjes doen. Je kan echt rozenwater ook zelf maken. Pluk twee kopjes rozenblaadjes uit de tuin. Droog ze goed af en let erop dat ze niet met pesticiden of insecticiden zijn besprayd. Breng twee kopjes water (gedemineraliseerd of gedestilleerd water is nog beter) aan de kook, en giet dit over de blaadjes in een kom. Goed afdekken met plasticfolie en een hele tijd laten staan (enkele uren). Daarna zeven en in een flesje bewaren. Dit echte rozenwater kan je zowel voor je gezicht als voor voedingswaren gebruiken. Wassalaam.