Bekijk originele versie : Hoofddoek en werk(vraag)
Hey,
Heeft een werkgever bij een sollicitatiegesprek je wel eens gezegd dat je je hoofddoek niet mocht dragen? (of een soortgelijke situatie)
En wat heb je toen gedaan/gezegd?
Ik zou vasthouden aan mijn geloof, en zeggen dat als hij/zij zoiets wil mij discrimineert en het bij mij hoort..
el_mouslima
22-04-2003, 09:52
ik zou dat ook zeggen
maar ik denk niet dat die werkgever dat op een sollicitatiegesprek zou aangeven!
die zijn ook wel slim!
maar ik doe mijn hijaab dan ook voor niemand af!
dan maar niet werken!
hijaab is belangrijk voor mij!en mijn geloof natuurlijk!!
en ouchti ik heb het nog niet meegemaakt!
Nee klopt el_mouslima, ze zullen het niet zo direct zegge maar wel indirect. Ik solliciteerde naar een baan bij een groot bedrijf en die man zei het niet met zo veel woorden, maar ik had hem wel door en vroeg hem of hij problemen had met mijn hoofddoek. Hij zei nee, maar zou je hem ook zo naar achteren kunnen dragen. Ik zei tegen hem:
"Ja, als ik zou solliciteren voor piraat wel ja" :rolleyes:
shirien85
22-04-2003, 09:57
Origineel gepost door el_mouslima
ik zou dat ook zeggen
maar ik denk niet dat die werkgever dat op een sollicitatiegesprek zou aangeven!
die zijn ook wel slim!
maar ik doe mijn hijaab dan ook voor niemand af!
dan maar niet werken!
hijaab is belangrijk voor mij!en mijn geloof natuurlijk!!
en ouchti ik heb het nog niet meegemaakt!
goedzo meiden.:goedzo:
el_mouslima
22-04-2003, 10:02
wat erg zeg hafsat!!
maar als het ooit gebeurd dat hij het wel direct tegen je zegt, dan moet je er gelijk werk van gaan maken!
of niet?
en meiden
weet dat als je niet aangenomen bent
het gewoon niet mektab is! en laat het je niet gaan twijfelen aan het dragen van een hijaab.
ik ken meiden die een hijaab afdoen ook voor stage! dat vind ik erg!
insha allah zal allah je helpen bij het zoeken naar een goede baan en goede stageplek insha allah!
wa salamou 3alaikoum wr wb
Origineel gepost door el_mouslima
wat erg zeg hafsat!!
maar als het ooit gebeurd dat hij het wel direct tegen je zegt, dan moet je er gelijk werk van gaan maken!
of niet?
en meiden
weet dat als je niet aangenomen bent
het gewoon niet mektab is! en laat het je niet gaan twijfelen aan het dragen van een hijaab.
ik ken meiden die een hijaab afdoen ook voor stage! dat vind ik erg!
insha allah zal allah je helpen bij het zoeken naar een goede baan en goede stageplek insha allah!
wa salamou 3alaikoum wr wb
Ik was trouwens wel aangenomen en gewoon met een "gewone" hijaab :) Standvastigheid vond hij een goed punt ;)
Khair incha allah :)
Atlas_Gebergte
22-04-2003, 10:06
Sallaam meiden, ik zou nooit maar ook nooit een hoofddoek af doen voor je werkgever, want hij is geen Allah? wat ga je Allah later zeggen? van nee ik mocht het niet van me werkgever? gaat je werkgever helpen om in djina te komen? meiden het geloof is veel belangrijker dan een werkgever. Bij mij sollicitatie heb ik het zelf aangegeven 4 jaar terug, me werkgever zei er zelf niks over, maar ik zei zelf van, goed ik ben aangenomen, maar ik doe me hijab niet af en me werkgever vond het geen probleem en nu nog steeds niet. Meiden laat je niet gek maken door je werkgever, maar draag die hoofddoek!!!!!!!!!!!! Ik hoop dat de zusters hun imaan vasthouden en een andere werk gaan zoeken, waar je wel een hoofddoek mag dragen.
Wa Sallaam Alikoum
el_mouslima
22-04-2003, 10:06
zie je nou!!
alhamdoe lillah!
als je echt een hijaab draagt met volle overtuiging helpt allah je ook!
alhamdoe lillah, ben blij om dat te horen!!
khair insha allah ouchti!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.