Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mama...

Cina
21-04-2003, 18:37

Lieve mam, zeg dat je nog van me houdt Zeg dat je nog af en toe aan ons denkt Oh, lieve mam, welke oceaan houdt je gevangen Oh, zieke mam, welke kwallen verzieken jouw verlangen Ik voelde je warme tranen mijn hart strelen Ik voelde je zachte handen mijn ziel troosten Ik zag je verdwenen sterren herrijzen Ik zag je verdwaalde hoop terug reizen ik heb je zoveel te vertellen Ik heb je zoveel te vragen Ik begaf me op een verboden terrein Van geheimzinnigheid, eerloosheid en onrein Beladen met duizenden vragen Vragen over toen en heden Bezocht ik je platverbrande tempel Geen deur, noch raam noch drempel Had de voorbedachte verwoesting mogen overleven Zelfs je rustende, eenzame ziel was uitgegraven Het kwaad die jij altijd bevocht vergunde jou geen vredige rust In de schaduw van de omliggende, zwijgende bergen Zag ik jouw -uit vrouwen bestaande- leger naderen In het geschreeuw van een tal dromende boeren Hoorde ik je stem donderen In het getril van de langwerpige, geschilderde rotsen Voelde ik jou geest hunkeren Naar adem, naar leven in vrede Naar leven in vrijheid. Lieve mam, zeg dat je nog van me houdt Zeg dat je nog af en toe om me huilt © Mohamed Laajab

soumaya1
21-04-2003, 18:53
heel erg mooi.....:traan1:

jay
21-04-2003, 18:54
Deze doet het zkr

Nadia_
21-04-2003, 19:09
Sjo mooi!!:verdriet::goedzo:

AbaHoeCh
21-04-2003, 19:25

is mooi :(

samiratheone
13-08-2009, 17:03
Dit is echt zo mooi! Dit is er echt 1, een gedicht op niveau! Het doet me goed als ik zie dat er mensen zijn die moeite doen om onze Amazigh waardigheid/trots te behouden. Die kunnen ze ons nooit ontnemen als we er bewust van zijn. Helaas is er nog een te grote groep van ons die zich nog steeds in de schaduw begeeft.Maar er is nog hoop!!!! Tbarkallah 3lik ya Mohamed!

maroccia17
13-08-2009, 17:03
Yemma el3zizza, :love:

_Princessa_
12-01-2010, 13:10
Emotioneel.

mohand_serieus
12-01-2010, 13:11
En dan buiten op de parkeerplaats je vriendje pijpen en dan binnen je moeder een kus geven op haar voorhoofd geven...schijnheilige sletjes ook.

Pr0ud_
12-01-2010, 13:13
:traan1: wejow kreeg kippenvel HEEL MOOI! :goedzo: