Bekijk originele versie : Vraag me af zijn er hier vrouwen getrouwd met..
Iemand met ander nationaliteit dat de marokkaanse. Ik heb een aantal vragen voor jullie. Of ben je zelf van een andere nationaliteit en wil je wat vertellen over jullie gemengde huwelijk, dan hoor ik het graag:D
Moslimatjuh
03-12-2005, 21:19
Vast wel...ze moeten alleen nog even je topic vinden.Dus bij deze...
UP!
Amattallah
03-12-2005, 21:25
Yeps, ik ben getrouwd met een Niet marokkaan
Moslimatjuh
03-12-2005, 21:31
Zie je, hier is de eerste al...
Amattallah
03-12-2005, 22:45
Iemand met ander nationaliteit dat de marokkaanse. Ik heb een aantal vragen voor jullie. Of ben je zelf van een andere nationaliteit en wil je wat vertellen over jullie gemengde huwelijk, dan hoor ik het graag:D
wat zijn je vragen ukhti?
er zijn trouwens nog velen zusters die met een Niet marokkaan zijn getrouwd
safia_magrabia
03-12-2005, 23:00
sellem aleikom,
Me zus is getrouwd met een nederlandse moslim, en het gaat elhemdoeiallah goed alleen is het ff wennen ze hebben een andere gewoontes maar daar wen je wel aan bijv toen zijn familie bij ons op bezoek kwamen voor het eerst:maf2: , we hadden el marka gemaakt en brood gesneden en klaar gezet maar ze vroegen waar is de mes en vork :hihi: , zulke dingen we hebben toen aparte bordjes voor hun neergezet.. maar ze wennen wel hoor alleen zijn moeder vind het nog moeilijk, en je moet wel nederlands spreken want ze verstaan geen arabisch :o ,
En hij vond marokko echt geweldig toen ze met ons op vakantie waren geweest:banana: ..
maar hij kan wel arabisch spreken elhemdoeiallah..
veel suc6 inshallah en allah kemel biel ghair inshallah..:kus:
wa aleikom sellem
oeght_yasmina18
03-12-2005, 23:08
MashaAllah!
Ik heb het omgekeeerd, geen marokkaaanse, maar wel met 1 getrouwd
ja ik ben hier ook wel benieuwd naar. Gister was ik in de Ikea in Utrecht. En toen hadden we peutertjes afgezet bij de ballenbak. Er was daar een marokkaanse vrouw en die had 2 dochters. De een was net te oud om er in te mogen en de ander was een maandje te jong. Maar dat jongste dochtertje was gewoon superblond. Maar ze sprak arabisch met hun. Ik dacht gewoon een blond marokkaantje, maar later kwam ik haar tegen tijdens het winkelen met haar Nederlandse man. Ik raakte wel nieuwsgierig naar hun verhaal, maar zou raar zijn om op hun af te stappen en te vragen.
Voor de rest waren mijn ouders vroeger bevriend met een Marokkaanse en haar Nederlandse man. Ze hebben samen 3 of 4 zoons. ze draagt geen hoofddoek maar spreekt nog arabisch en ze vast geloof ik ook, draagt ook normale kleren en zo. Maar haar man is om de haverklap dronken. Echt zo'n vieze hollander. Mijn ouders zijn al jaren niet met ze bevriend, het contact is verwaterd. Maar die man komt soms nog steeds wanneer hij stomdronken is. Vorige week nog. Toen deed mijn broer open en zei hij: he is Toma er? ( Fatouma, mijn moeder)
Mijn broer rook de drank al en zei: ga weg!
Hij zegt: he moet je eens luisteren, ik ga niet weg, Toma is een maatje van mij! :stout:
Ik heb platgelegen toen ik dit hoorde, mijn moeder heeft een maatje. Maar toen duwde mijn broer hem weg en deed de deur dicht
Dit laatste geval keur ik dus niet goed: :hadj:
maar ik vind het heel mooi wanneer een hollander moslim wordt en met een moslima trouwt. :goedzo:
-X-
oeght_yasmina18
03-12-2005, 23:26
hhaa ahahhaha
maatje
Er zijn hier zat dames die met een niet Marokkaan getrouwd zijn.
Vast wel...ze moeten alleen nog even je topic vinden.Dus bij deze...
UP!
Jij bent toch wie ik denk dat jij bent;)
Bedankt voor jullie reacties.
De vragen die ik gaan over,
1.Heb jij of je partner die van andere afkomst moeite met sommige tradities.
2.Hoe kijken de buitenstaanders tegen jullie huwelijk, (is er acceptatie)
3.Hoe gaan jullie om met negatieve kritiek (dat zal er wel zijn denk ik)
4.Wat voor praktische problemen hebben jullie ondervonden.
5.Wat vind jij dat de voordelen zijn van een gemengd huwelijk
Deze vragen stel ik eigelijk voor iemand anders.
oem_assiya
04-12-2005, 09:29
Bedankt voor jullie reacties.
De vragen die ik gaan over,
1.Heb jij of je partner die van andere afkomst moeite met sommige tradities.
2.Hoe kijken de buitenstaanders tegen jullie huwelijk, (is er acceptatie) 3.Hoe gaan jullie om met negatieve kritiek (dat zal er wel zijn denk ik)
4.Wat voor praktische problemen hebben jullie ondervonden.
5.Wat vind jij dat de voordelen zijn van een gemengd huwelijk
Deze vragen stel ik eigelijk voor iemand anders.
Salaam alaikoum warahmatullah,
Ik ben niet getrouwd met een niet marokkaan, maar ik sta er wel voor open.
Gister waren ik en mijn ouders op bezoek bij familie.
En ja hoor.....het ging weer over trouwen en waar ik op wachtte met mijn 27 jaar.
Alsof je ze in je zak hebt zitten
Waarom niet en je bent op leeftijd bla bla bla.......
Ik weet niet eens meer hoe we er op kwamen maar ik gaf dus aan dat het mij niet uit maakt of hij een nederlander, egyptenaar of marokkaan is.
Nou het huis werd letterlijk de klein voor mij....kreeg al die oude vrouwtjes over mijn dak.
Ben je gek, mensen gaan dan over je praten, trouw met een riffi of jebli...
Dat is een tenminste een marokkaan, zegt een andere tante van mij.
Ja Allah Ta'ala heeft verschillende mensen geschapen maar wel voor elkaar.
En niet om gemengd te worden, ik wist niet wat ik hoorde, het is nota bene een vrouw van een imam.
Ik weet heeeeeeel zeker dat mjn omgeving het absoluut niet zou accepteren.
Die zijn het er al niet meer eens dat ik praktiseer....dus laat staan dat ik met iemand zou trouwen die geen marokkaan is.
Ik vind de zegening van mijn ouders het belangrijkste....tja...en wat zij zouden doen of zeggen. Allahoe a'lem.
Ik denk dat mijn ouders het wel willen accepteren maar weer bang zijn voor de reacties van familie en omgeving...maar ze weten ook dat ik absoluut niet zomaar trouw....dus misschien zullen ze het wel accepteren inshaAllah
Sorry voor mijn grote lap tekst maar moest even mijn ei kwijt over gister.
Grrrr....gair inshaAllah
miss_rif21
04-12-2005, 10:15
ja ik ben hier ook wel benieuwd naar. Gister was ik in de Ikea in Utrecht. En toen hadden we peutertjes afgezet bij de ballenbak. Er was daar een marokkaanse vrouw en die had 2 dochters. De een was net te oud om er in te mogen en de ander was een maandje te jong. Maar dat jongste dochtertje was gewoon superblond. Maar ze sprak arabisch met hun. Ik dacht gewoon een blond marokkaantje, maar later kwam ik haar tegen tijdens het winkelen met haar Nederlandse man. Ik raakte wel nieuwsgierig naar hun verhaal, maar zou raar zijn om op hun af te stappen en te vragen.
Voor de rest waren mijn ouders vroeger bevriend met een Marokkaanse en haar Nederlandse man. Ze hebben samen 3 of 4 zoons. ze draagt geen hoofddoek maar spreekt nog arabisch en ze vast geloof ik ook, draagt ook normale kleren en zo. Maar haar man is om de haverklap dronken. Echt zo'n vieze hollander. Mijn ouders zijn al jaren niet met ze bevriend, het contact is verwaterd. Maar die man komt soms nog steeds wanneer hij stomdronken is. Vorige week nog. Toen deed mijn broer open en zei hij: he is Toma er? ( Fatouma, mijn moeder)
Mijn broer rook de drank al en zei: ga weg!
Hij zegt: he moet je eens luisteren, ik ga niet weg, Toma is een maatje van mij! :stout:
Ik heb platgelegen toen ik dit hoorde, mijn moeder heeft een maatje. Maar toen duwde mijn broer hem weg en deed de deur dicht
Dit laatste geval keur ik dus niet goed: :hadj:
maar ik vind het heel mooi wanneer een hollander moslim wordt en met een moslima trouwt. :goedzo:
-X-
het hoeft niet perse dat een van de ouders nederlands zijn hoor!!
ik heb een sgoonbroer en zijn dochters zijn echt blond je zou niet zeggen dat ze marokkaans zijn!!
want zijn moeder is ook gewoon marokkaans maar ze heeft donker blond haar en ze man ook vandaar de kinderen!!:hihi:
en ik ben met een marokkaan getrouwt! en als je hem ziet dan zou je echt zeggen dat het een pure nederlander is! ik ben beniuewt hoe onze kinderen later uit zullen zien!! ik zelf heb heel donker bruin haar!! mischien krijg ik ook van die blonde kinderen:hihi: allah hellem
miss_rif21
04-12-2005, 10:18
Salaam alaikoum warahmatullah,
Ik ben niet getrouwd met een niet marokkaan, maar ik sta er wel voor open.
Gister waren ik en mijn ouders op bezoek bij familie.
En ja hoor.....het ging weer over trouwen en waar ik op wachtte met mijn 27 jaar.
Alsof je ze in je zak hebt zitten
Waarom niet en je bent op leeftijd bla bla bla.......
Ik weet niet eens meer hoe we er op kwamen maar ik gaf dus aan dat het mij niet uit maakt of hij een nederlander, egyptenaar of marokkaan is.
Nou het huis werd letterlijk de klein voor mij....kreeg al die oude vrouwtjes over mijn dak.
Ben je gek, mensen gaan dan over je praten, trouw met een riffi of jebli...
Dat is een tenminste een marokkaan, zegt een andere tante van mij.
Ja Allah Ta'ala heeft verschillende mensen geschapen maar wel voor elkaar.
En niet om gemengd te worden, ik wist niet wat ik hoorde, het is nota bene een vrouw van een imam.
Ik weet heeeeeeel zeker dat mjn omgeving het absoluut niet zou accepteren.
Die zijn het er al niet meer eens dat ik praktiseer....dus laat staan dat ik met iemand zou trouwen die geen marokkaan is.
Ik vind de zegening van mijn ouders het belangrijkste....tja...en wat zij zouden doen of zeggen. Allahoe a'lem.
Ik denk dat mijn ouders het wel willen accepteren maar weer bang zijn voor de reacties van familie en omgeving...maar ze weten ook dat ik absoluut niet zomaar trouw....dus misschien zullen ze het wel accepteren inshaAllah
Sorry voor mijn grote lap tekst maar moest even mijn ei kwijt over gister.
Grrrr....gair inshaAllah
meid als je ouders het accepteren dan is het goed! het is tenslotte een moslim met wie je dan trouwt!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.