Bekijk originele versie : Sterk vervuilde mandarijnen in supermarkt
Het is weer een manier om de daadwerkelijke problemen in Nederland te verdoezelen.. en een aantal mensen trappen er weer in ;)
Dit is dus weer een manier om hele ernstige zaken goed te praten, ja maar dat is ook slecht, dus dit is niet erg, hoe blind kan je zijn zeg?
Vat niet dat je je er niet druk om maakt, het gaat wel over de gezondheid van je kinderen....
Mensen zijn zo blind als mollen, zolang ze maar lekker kunnen consumeren negeren ze alle waarschuwingen, suikers, ach wat geeft het, landbouwgif, ach wat maakt het uit, beetje uitlaaatgassen, als ik maar kan rijden joh...
Hoe dom kan je zijn zeg?
Dit is dus weer een manier om hele ernstige zaken goed te praten, ja maar dat is ook slecht, dus dit is niet erg, hoe blind kan je zijn zeg?
Vat niet dat je je er niet druk om maakt, het gaat wel over de gezondheid van je kinderen....
Mensen zijn zo blind als mollen, zolang ze maar lekker kunnen consumeren negeren ze alle waarschuwingen, suikers, ach wat geeft het, landbouwgif, ach wat maakt het uit, beetje uitlaaatgassen, als ik maar kan rijden joh...
Hoe dom kan je zijn zeg?
Mijn excuses maar zou je dit soort uitlatingen voor je zelf kunnen bewaren..
Allereerst ben ik de gene die ook manderijnen consumeert dus als ik praat heb ik het ook over mijn gezondheid (kinderen komen later, want die heb ik niet :wat?!: ) Mij hoor je niets goed praten.. ik probeer jou duidelijk te maken dat het geen nut heeft de mandarijnen uit de schappen te halen als we al vergiftigd worden (of al zijn) door slechtere afval en gifstoffen.. ik vraag me af, met alle respect of misschien jij het niet zo door hebt..
"als ik maar kan rijden" dat is egocentrisme.. volgens mij hoor je me nergens citeren dat als ik maar leef het mij niet uitmaakt wat er met de kleintjes gebeurt :moe: mij hoor je alleen zeggen, dat iets anders schadelijk is wat wij wel accepteren zonder enige verzet :ego:
als je de volgende keer een discussie aan wil slepen doe het met respect..
Misschien accepteer jij dat zonder verzet, ik niet igg, milieu gaat me erg aan het hart, natuur en milieu, hangt dan ook aan elkaar samen.
Het heeft wel nut die dingen uit de schappen te halen want nu worden we EN door die uitlaatgassen e.d. vergiftigd EN door die bestrijdingsmiddelen, dat is dus dubbel op, nog meer gifstoffen in ons lijf waarbij we weten dat de combinatie van verschillende gifstoffen nog gevaarlijker is dan 1 gifstof alleen...
Het is niet zo dat omdat het ene er is het andere niet erg meer is, het is zo dat het al erg is en dat het nog veel erger wordt door die zooi er ook nog eens bij.
Ach.. :jammer: je begrijpt het niet.. never mind ;)
Net zoals jij mij niet begrijpt, maar begrijp ik het goed dat jij je dus niet druk maakt om dat gif en gewoon een lekker manderijntje pelt en opeet met gif erin?
Net zoals jij mij niet begrijpt, maar begrijp ik het goed dat jij je dus niet druk maakt om dat gif en gewoon een lekker manderijntje pelt en opeet met gif erin?
maar begrijp ik het goed dat jij gewoon de straat om een "frisse" luchtje te gaan happen?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik sinds de berichtgeving geen manderijn heb gezien, eerder omdat mijn moeder nog geen boodschappen heeft gedaan.. maar vandaag gaat ze naar de markt.. even kijken wat ze haalt :o
Er is een verschil tussen iets waar je niet aan voorbij kan komen zoals de vervuilde lucht en een keuze die je kan maken iets te kopen of niet he...
Daarbij woon ik ook niet in de randstad, mede om de reden dat het ranzig is daar, sterker nog, ben geboren in hoogvliet/rotterdam en we moesten verhuizen omdat ik als uk niet tegen de zooi daar kon, was dan ook gelijk over toen we in schoner gebied gingen wonen.
Wil ook niet voor niets uit nederland weg, te ranzig allemaal, te druk, maatschappij staat me niet aan, wil rust, vrijheid en relatief schone lucht om me heen.
Er is een verschil tussen iets waar je niet aan voorbij kan komen zoals de vervuilde lucht en een keuze die je kan maken iets te kopen of niet he...
Daarbij woon ik ook niet in de randstad, mede om de reden dat het ranzig is daar, sterker nog, ben geboren in hoogvliet/rotterdam en we moesten verhuizen omdat ik als uk niet tegen de zooi daar kon, was dan ook gelijk over toen we in schoner gebied gingen wonen.
Wil ook niet voor niets uit nederland weg, te ranzig allemaal, te druk, maatschappij staat me niet aan, wil rust, vrijheid en relatief schone lucht om me heen.
slechts ter interesse.. waar denk dit allemaal wel te vinden?!
slechts ter interesse.. waar denk dit allemaal wel te vinden?!
Ik heb een paar optie's, oa portugal en dan niet de echt bewoonde gebieden...
Maar misschien juist wel scandinavie, weet het nog niet helemaal zeker.
Dat is ook de reden waarom ik als uk uit Hoogvliet moest verhuizen.. gifgassen genoeg daar, ik kon er ook niet tegen..
Misschien ken ik je zelfs wel.. :hihi:
Wie weet, maar ik was heel klein toen nog, ben net voor mijn 3de verhuist.
op aardbeien en druiven zitten nog veel meer gifstoffen... en die kun je niet schillen (kan wel maar het is een gedoe)
en als je ze wast krijg je lang niet alles weg :hadj:
dat wordt geen fruit meer.. zie je nou wel.. dan is macdonald toch niet zo schadelijk :hihi:
Gewoon biologisch fruit, heb je geen last van dit soort nare gifstoffen...
Ja ok, de onderzoekers zullen het wel fout hebben joh, neem jij maar lekkere gifjes tot je...
Sinaasappels, mandarijen en citroenen van prijsvechters Aldi en Lidl bevatten veel resten bestrijdingsmiddelen. Dat stellen Stichting Natuur en Milieu, Consumentenvereniging Goede Waar & Co en Milieudefensie, die deze producten hebben laten onderzoeken. Volgens de organisaties worden de normen van de Warenwet herhaaldelijk overtreden en zijn negatieve gevolgen voor de gezondheid zijn niet uit te sluiten.
De milieu- en consumentenorganisaties lieten mandarijnen, sinaasappels en citroenen van Aldi en Lidl onderzoeken op de aanwezigheid van landbouwbestrijdingsmiddelen. Dat gebeurde in een erkend en onafhankelijk laboratorium. In vier van de acht onderzochte Lidl-winkels werden overschrijdingen van de Warenwet aangetroffen en in twee van de zeven Aldi-winkels. In alle onderzochte monsters uit hun winkels werden bestrijdingsmiddelen aangetroffen, en in alle monsters (op één na) ging het om een cocktail van meerdere bestrijdingsmiddelen.
In eerder onderzoek naar bestrijdingsmiddelen in druiven en nectarines onder alle grote supermarkten scoorden Aldi en Lidl het slechtst.
Overschrijdingen van de Warenwetnormen en blootstelling aan meerdere bestrijdingsmiddelen tegelijk, vormen risico's voor de gezondheid, aldus de milieu- en consumentenorganisaties. Vooral ongeboren en kleine kinderen zijn kwetsbaar. Bovendien is de wel zeer ruime toepassing van bestrijdingsmiddelen schadelijk voor het milieu.
De organisaties wijzen erop dat er wel degelijk schoon geproduceerd kan worden. De verkoop van vervuilde versproducten door Aldi en Lidl is dus onnodig, maatschappelijk onverantwoord en onrechtmatig. De organisaties overwegen juridische stappen tegen beide supermarktketens.
Milieudefensie
Copyright ©2004 AgriHolland
Agriholland is ook echt zo'n onbetrouwbare bron die graag ingaat op dit soort prietpraat die hun handel vergalt....
Kom op zeg, struisvogelpolitiek noemen we dit, goor landbouwgif in ons voedsel en wat zeggen we, ohhhhh kan vast geen kwaad hoor....pfffffff, hoe dom kan je zijn...
Heb jij aandelen bij deze organisaties?!
Nee, maak me alleen zorgen om de gezondheid van onze kinderen, iets wat jij blijkbaar niet zo heel spannend vindt...
Het gaat hier namelijk niet om een prut onderzoekje, maar om een gedegen wetenschappelijk onderzoek...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.