Bekijk originele versie : Onthutsende citaten uit de Talmoet (heilige boek van de Joden).
Lees de onderstaande texten uit de Talmoet (heilige boek van de Joden).
"De joden worden mensen genoemd, maar de niet-joden zijn geen mensen. Ze zijn beesten." Talmud: Baba mezia, 114b
"De Akum (niet-jood) is als een hond. Inderdaad, het schrift leert, dat je de hond meer moet eren dan de niet-jood." Ereget Raschi Erod. 22 30
"Al heft god de niet-jood geschapen, blijven zij toch beesten in een menselijke gedaante. Het past een Jood niet om gediend te worden door een beest. Daarom zal hij gediend worden door beesten in menselijke gedaantes." Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855
"En zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwangere beest."Coschen hamischpat 405
"Al heeft de niet-Jood dezelfde lichaamelijke gedaante als de Jood, zijn zij in vergelijking met de Jood als een aap met een mens." Schene luchoth haberith, p. 250 b
"Als je eet met een niet-Jood, is het alsof je met een hond eet."Tosapoth, Jebamoth 94b
"Als een Jood een niet-Joodse dienaar of dienstmeisje heeft die sterft, dan moetje geen spijt betuigen naar de Jood toe. Je moet de Jood vertellen: "God zal je verlies vervangen; alsof iemand zijn runderen of ezels zijn gestorven." Jore dea 377, 1
"Sexueel contact met niet-Joden, is als sexueel contact met dieren."Talmud Sanhedrin 74b
"Het is toegestaan om het lichaam en het leven van een niet-Jood te nemen." Sepher ikkarim III c 25
"Elke Jood, die het bloed laat vloeien van een Goddeloze (niet-Jood), doet iets dat gelijk is aan een offer brengen naar God." Talmud: Bammidber raba c 21 & Jal*** 772
O moslims!! Weten jullie niet dat de Joden en de Christenen elkaar als helpers hebben genomen, en dat wij hun niet als helpers moeten nemen!!
Weet o dienaar van Allah, dat er mensen zijn geweest die hun bezittingen, hun levens en hun bloed hebben gegeven zodat het woord van Allah hooggehouden werd.
Wat heb jij gedaan, O dienaar van Allah, toen je zag dat de Islam bestreden werd!!
Wat heb jij gedaan, O dienaar van Allah, toen je zag dat de moslimlanden aangevallen, gekoloniseerd, en geplunderd werden!
Wat heb jij gedaan, O dienaar van Allah, toen je zag dat moslim zusters verkracht werden!!
Wat heb jij gedaan, O dienaar van Allah, toen je zag dat moslimkinderen afgeslacht werden!!
Wat heb jij gedaan, O dienaar van Allah, toen je zag dat moslimmannen en vrouwen vermoord en vernederd werden!!
Wat ga jij zeggen als Allah jou hiernaar gaat vragen, O dienaar van Allah.
Voel jij nog iets, O dienaar van Allah!!
Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren. (koran hfst3 vers 28)
Lees bij het onderstaande adres de tactieken van de zionisten om de mensheid te onderwerpen aan het Joodse volk.
www.abbc.com
HalfBlood
21-04-2003, 02:10
klopt...
arabchrstn
21-04-2003, 02:34
Duhhh...lekker copy-pasten... Misschien dat je eens het verschil uit kan leggen van de tekstbenadering tussen Joden, Christenen en Moslims...
Ik neem toch aan dat je het niet allemaal op een hoop wil gooie?
wolvowitz
21-04-2003, 09:56
nou, dat lijkt al aardig op de zinnetjes die wij hier in nederland af en toe horen;
homo´s zijn nog minder dan honden.
ongelovigen zijn te vergelijken met varkens.
en joden? nou, dat zie je toch wel wat voor hoogmoedige beesten dat zijn.
Meestal is het Saytan,. die sprekend door de mond van vlees en bloed, weer eens probeert, de schepselen van de Heer der Wereldbewoners tegen elkaar op te zetten, en elkaar te leren haten.
De echte gelovige doorziet zijn spel onmiddelijk, wijst het 'vlees en bloed' terecht, om in de Naam van Allah geen haat te zaaien, en gaat verder met construktieve zaken.
Moezhint
21-04-2003, 10:23
Iwa safie....
Ik geloof niet dat deze citaten door God zijn geopenbaard! AlJahoed zijn altijd al hoogmoedig geweest (denk maar aan wat ze Sejidna Moussa allemaal hebben aangedaan om hem het leven zuur te maken) en hebben deze verandert, de Thora naar hun believen verandert om zo de Sjaitaan te blijven uithangen! En het gelukt hen sinds ze bestaan!
Zoals Wolvowitz zei t zijn duivels die de menselijke gedaante hebben aangenomen!
Walgelijke blindheid waaronder ze lijden!
Het gekke is dat je hierover in geen enkele media iets over hoort!! Het is moslim dit...moslim dat...moslim-terrorist hier....moslim-terrorist daar....en elke keer als je moslim-terrorist hoort dan voel ik me zwaar beledigd....volgens de Joden zijn alle niet-Joden honden....dus ook alle niet-joodse nederlanders. Daar hebben ze blijkbaar geen moeite mee....maar toen die imam uit Rotterdam homo -zijn een ziekte noemde stond t hele land op zn kop.....
Soms denk je echt van.....krijg toch allemaal de tering klotehonden.
De islam krijg je niet kapot....nooit...never...
Laatst nog in de media: waarschijnlijke moslimterroristen nemen duiklessen. Dit werd door het OM notabene de media in geblazen. Dan vraag je je af, als het nog niet zeker is, waarom maak je het dan bekend. Wat is dat nou voor een hondenbeleid???
Oeffffff....ik ga afkoelen...sjie duik(les) nemen ;)
arabchrstn
21-04-2003, 12:40
Misschien kunnen voorgaande reageerders, voordat ze conclusies trekken, zich inleven in wat precies 'tekst' betekent voor Joden. Ik vind het erg goedkoop om vanuit de eigen benadering een oordeel te geven. Een jood leest zijn heilige schriften anders dan een islamiet de Koran en andere heilige geschriften...
Voordat je conclusies trekt, eerst even wat interesse in elkaar tonen.
atouzine
21-04-2003, 14:47
Origineel gepost door arabchrstn
Misschien kunnen voorgaande reageerders, voordat ze conclusies trekken, zich inleven in wat precies 'tekst' betekent voor Joden. Ik vind het erg goedkoop om vanuit de eigen benadering een oordeel te geven. Een jood leest zijn heilige schriften anders dan een islamiet de Koran en andere heilige geschriften...
en wat is het verschil hoe een jood zijn teksten leest in vergelijking met een moslim?
als je schrijft dat er een verschil is, moet je het antwoordt weten anders verkoop je hier flauwe kul
Tangerio
21-04-2003, 16:37
Wat is dat nou voor slap gelul. Het staat er of het staat er niet. Je zal wel de interpretatie bedoelen en dan nog staat het er en zal de kern van het verhaal nooit verschillen! Zoals Ali hierboven al heeft aangegeven wordt er in de media heel veel negatieve aandacht besteed aan de Islam terwijl dit echt alles slaat.
De inventarisatie van de OM van "Mogelijke Moslim" - extremisten, wil het OM nou alle extremisten inventariseren of wil ze alleen de mogelijke moslims die mogelijk extremist zijn inventariseren. M.a.w alleen de mogelijke moslim extremisten zijn interessant of gevaarlijk en alle andere extremisten zijn niet interessant of gevaarlijk genoeg om geïnventariseerd te worden. Feitelijk is dit alleen om te lachen en benadrukt het feit dat het OM heel graag van zich wil laten horen: dat het ook bezig is met, ze3ma, wereld HOT ISSUES zoals de usa met Irak en Syrie.
Wat *** je nou slap. De tekst staat er in het nederlands en is vertaald uit het hebreeuws. Een hond in het hebreeuws is toch echt dezelfde hond in het nederlands. Wat probeer je nou te verdedigen?? Interesse in elkaar zei je? Zeg dat maar tegen je premier...meneer Balkellende.
wolvowitz
21-04-2003, 21:33
de talmoed is in feite geen "heilig" boek.
ik weet er niet zo heel veel van, stom eigenlijk, maar volgens mij is het een aantal verzamelde uitspraken van rabbi´s, door de eeuwen heen.
Omdat door de eeuwen heen de opvattingen over andere rassen en "anders"gelovigen nogal verschilden met onze huidige opvattingen, denk maar bijvoorbeeld alleen aan de positie van de vrouw, die vroeger meer "bezit, eigendom" was van de man, kan het voorkomen, dat zulke extreme uitspraken, vroeger gedaan, werden opgenomen in die talmoed traditie.
Nog niet zo heel lang geleden vond men negers bijv. ook meer dierlijk, dan menselijk; als je de belangrijke mensen van vroeger hun dat soort uitspraken kwalijk gaat nemen, gezien vanuit deze tijd, ben je natuurlijk niet helemaal juist bezig, en doe je aan geschiedsvervalsing.
Uit de Talmoed komt ook dit;
Een heiden bezoekt een rabbi, en vraagt hem naar de kern van het joods geloof, daarbij opmerkend, dat het niet langer mag duren, als dat de heiden op 1 been kan blijven staan.
De rabbi zegt dan; heb God lief bovenal, vervolgens, heb je medemensen lief, en de rest wijst zichzelf!
IK vond en vind het dus onjuist, om een aantal bijelkaar gezochte uitspraken uit de Talmoed, die dus te vergelijken is met de Agadith, en dat is ook geen "heilig" schrift, te citeren, en dan te zeggen dat "dit de mening van DE JODEN is!"
Als El Mounmi, die Imam, weet je wel, zo´n uitspraak doet over homo´s,( minder dan varkens!!)dan wil dat toch ook niet zeggen, dat als je dat over 100 jaar nog eens leest, dat elke moslim dan zo denkt, of toen zo dacht!
Een aantal mensen hebben mijn post verkeerd begrepen.
ik geloof, ik ben christen, en mijn mede gelovigen, of dat nou moslims of joden zijn, zijn net zo min volmaakt, als dat ik dat ben.
We geloven wel in dezelfde God, dat is wat ons bindt.
Maar als gelovige weet je dat de saytan altijd zal proberen ons mensen tegen elkaar op te hitsen, immers, hij moest voor ons buigen van God, en dat wilde hij niet, en toen werd hij het paradijs uitgeschopt.
Nu probeert hij GODS WERK, en juist die mens, waarvoor hij moest buigen, te vernietigen.
Doe daar niet aan mee, wees, hoe moeilijk dat ook is, positief over je medemens, en ga elkaar niet "zwart" maken, want dan weet je dat je tegen Allah strijdt.
arabchrstn
22-04-2003, 01:28
Origineel gepost door Ali_Z
Wat *** je nou slap. De tekst staat er in het nederlands en is vertaald uit het hebreeuws. Een hond in het hebreeuws is toch echt dezelfde hond in het nederlands. Wat probeer je nou te verdedigen?? Interesse in elkaar zei je? Zeg dat maar tegen je premier...meneer Balkellende.
Lieve jongen... Ik geloof echt dat dat in de Talmud staat. Ik heb deze, net als de Bijbelse geschriften en de Koran vele malen gelezen. Ik weet enigzins wat er te koop is. Ik zeg dus niet dat dat het er niet staat.
Maar een jood en een christen (om even in het monotheistische kader te blijven) benaderen een tekst geheel anders dan een moslim. Ik kan je dat geheel gaan uitleggen, maar dat alleen als je er echt intersse in hebt. En ik ben niet iemand die copypaste.
De functie, de opbouw en de betekenis van joodse en christelijke geschriften voor gelovigen zijn geheel anders. Voor een moslim staat de heiligheid van de koran bovenaan. Er kan niets mis mee zijn, want dan zou er iets mis aan Allah zijn. Moet je hier voor de gein een topic openen waarin je de historische betrouwbaarheid van de Koran betwijfelt. Iedereen valt over je heen.
Dus heel erg hartelijk dank voor je zinnige bijdrage. Ik hoop dat je wat interesse opwekt vor iemand die buiten jouw straatje gelooft. Indien niet, ga vooral verder met goedkoop reageren...het tekent je dan wel.
En van schelden houd ik al helemaal niet, dus ik hoop dat je in het vervolg inhoudelijk kan reageren...
(lees ook het stuk van Wolvowitz eens...is goed aan te bevelen)
En ik heb D'66 gestemd...
arabchrstn
22-04-2003, 02:13
Origineel gepost door Tangerio
Wat is dat nou voor slap gelul. Het staat er of het staat er niet. Je zal wel de interpretatie bedoelen en dan nog staat het er en zal de kern van het verhaal nooit verschillen! Zoals Ali hierboven al heeft aangegeven wordt er in de media heel veel negatieve aandacht besteed aan de Islam terwijl dit echt alles slaat.
De inventarisatie van de OM van "Mogelijke Moslim" - extremisten, wil het OM nou alle extremisten inventariseren of wil ze alleen de mogelijke moslims die mogelijk extremist zijn inventariseren. M.a.w alleen de mogelijke moslim extremisten zijn interessant of gevaarlijk en alle andere extremisten zijn niet interessant of gevaarlijk genoeg om geïnventariseerd te worden. Feitelijk is dit alleen om te lachen en benadrukt het feit dat het OM heel graag van zich wil laten horen: dat het ook bezig is met, ze3ma, wereld HOT ISSUES zoals de usa met Irak en Syrie.
Ik bedoel niet de interpretatie. Interpreteren doen gelovigen allemaal. De moslim oa de Koran, de jood zijn talmoedische geschriften, Thora ea, en de christen zijn bijbelse geschriften...
Teksten binnen het jodendom, zijn een product van geschiedschrijving. De boeken van Mozes (Thora) hebben vooral een verhalend karakter, maar er zijn wel wetten in opgenomen. Grofweg zijn joden te verdelen in twee groepen. De orthodoxe en de liberaal. De laatste is verreweg het grootst. Allereerst zijn de wetten het belangrijkst binen het geloof van de Jood. In die zin lijken ze heel erg op Moslims. Het volgen van de wet betekent de weg naar het heil. de geschriften zijn echter NIET direct van God afkomstig, daarom is het erg verschillend hoe een jood daar tegenaan kijkt. Het is upto him om uit te maken of hij de tekst van God acht. De thora vormt dus de kern.
Daarnaast zijn er geschrften van Rabbi's (wijze mannen en een enkele vrouw) die aanwijzingen geven hoe men het best kan leven naar het Jodendom/de wetten. Dit zijn geen heilige teksten...zie het als en handleiding voor de jood.
De orthodoxe Jood kent heel veel gewicht toe aan de Talmoedische geschriften, een liberale wat minder. Deze neemt de Thora meer als kernpunt. Zoals gezegd is de Thora meer van geschiedschrijvender en verhalender aard.
Daarnaast leeft een jood ook naar enkele grote tradities, gebaseert op de Thorageschriften. Enkele essentiele kenmerken zijn: grote hang naar het Heilige Land (vandaar joods-palestijns conflict), het voortbestaan van de cultuur (grote feestdagen) en het zicht op de komst van de Messias (ooit zal er vrede zijn...na de komst van de Messias)
Ik heb nu dus aangegeven wat nu enkele verschilpunten zijn. Inderdaad 'het staat er', maar alleen voor een extreem-orthodoxe jood (een zeer kleine, maar opvallende groep) heeft de Talmud een heilige waarde. Het overgrote deel, is gefocust op de thora...
Het is dus geen dogma om de Talmoed te bekritiseren, iets dat binnen de islam meestal wel het geval is...
Ali had het in zijn eerste post over de eenzijdige berichteving in de media. Daar ben ik het mee eens. Daar heb ik niet op gereageerd omdat het nogal offtopic was. Ik ben het daar uiteraard wel mee eens. Waarom zou je iemand die iets fout doet, direct karakteriseren als 'moslim'. Zo iemand is een moordenaar, een dief of een oplichter, welk etieketje die ook draagt. Het vervelende is echter wel dat een deel van de moslimwereld zich laat rengeloren door die fake-moslims als Bin Laden e.d. Nu ben ik geen moslim (meer), maar wat erg kenmerkend m.i. is de enorme claimcultuur. Ik heb gelijk...nee, ik heb gelijk....nee ik weet dat Allah wil... Iedereen claimt zijn eigen teksten, en spant vervolgens die termen voor zijn karretje...
T-ManiaC
22-04-2003, 10:08
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=70141
:zwaai:
BARBARIAN
12-06-2011, 01:59
up
Ben je oude topics blikken aan het open trekken..? :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.