Bekijk originele versie : Verkiezingen Egypte i grote show of niet?
Palestine
28-11-2005, 14:16
Egyptian intellectuals and public figures from across the political spectrum have warned the government against the repercussions of election fraud and violence on democracy in the country.
They called on President Hosni Mubarak on Sunday to persuade him to fulfil his electoral promise of democratic reform "before it's too late".
Bron:http://english.aljazeera.net/NR/exeres/A8A39240-04C7-4CE5-8164-7569EB6EA4A8.htm
Verlopen de verkiezingen eerlijk in Egypte? Ik zelf vind de hele verkiezingen gebeuren in Egypte 1 grote show van het regime van Mubarak, omdat nu al vast staat wie de verkiezingen gaat winnen. MUBARAK !!!
het is ook 1 grote show.
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening als er eerlijke verkiezingen in Egypte zouden zijn. Zou de moslim broederschap winnen?
En is dat goed voor de Egyptenaren? Wordt het een taliban of iets beters?
(ik zou er niet eens tegen zijn als zij over 4 jaar dan ook eerlijke verkiezingen zouden houden en de bevolking liet beslissen of ze het goed deden)
Palestine
28-11-2005, 14:33
De moslim broederschap zal een grote kans maken om de verkeizingen te winnen als er eerlijke verkeizingen gehouden zouden worden. Ze hebben ondanks de grote fraude dat er gaande is in Egypte hun aantal zetels vervijfvoudigd en de laatse ronde moet nog gehouden worden. Het regime in Cairo maakt zich nu al zorgen over de populairiteit van de moslim broederschap en hebben uit voorzorg honderden leden van het moslim broedrschap opgepakt. Dit geeft duidelijk aan bang het regime is geworden en alles eraan doet om te voorkomen dat ze nog meer zetels winnen.
Palestine
28-11-2005, 14:39
De moslims broederschap heeft de Islamitische waarden en normen hoog in haar vandel staan en ik ga er dan ook vanuit dat zij een gematigde Islamitische regering wil vormen in Egypte. Het volk zit niet te wachten op een Taliban stijl regering en dat weet de moslim broederschap heel goed. Ik denk wel dat sommige landen als de VS een Islamitische regering in Cairo gaan bestempelen als een Taliban regering, omdat zij liever een regering hebben die hun belangen behartigd en niet wat het volk wil.
Camalia17
28-11-2005, 14:50
Ik wil bij dezen ook verwijzen naar een documantaire die de hele week op cnn te zien is genaamd "Egypt -test case for democracy". Hier (http://edition.cnn.com/CNNI/) kun je zien wanneer het precies uitgezonden wordt. In docu wordt goed duidelijk gemaakt hoe 'smerig' Mubarak is. Ook lopen ze mee met de Muslimbrotherhood en Kifaya tijdens de verkiezingperiode.
wat is Kifaya precies?
Ik heb deze link gevonden, maar dat zegt me nog niet zoveel.
http://harakamasria.org/english
Palestine
28-11-2005, 15:46
wat is Kifaya precies?
Ik heb deze link gevonden, maar dat zegt me nog niet zoveel.
http://harakamasria.org/english
Kifaya is een nieuwe opositiepartij in Egypte. Kifaya betekent Genoeg.
Danielle2
28-11-2005, 15:52
Als ze in Egypte echt democratie willen moeten ze dat zelf voor elkaar krijgen, ik ga me daar als buitenstaander niet mee bemoeien, niet eens een mening over hebben.
Palestine
28-11-2005, 15:56
Waarom reageer op de topic als het je niet niks kan schelen
Danielle2
28-11-2005, 16:32
Waarom reageer op de topic als het je niet niks kan schelen
Goede vraag:D
Het is niet zozeer zo dat het me niet kan schelen, het is meer dat ik er een beetje moe van wordt dat de hele wereld zich met elkaar bemoeit en andere landen dingen wil opdringen. Als Egypte democratie wil moet het daar zelf voor zorgen, wie ben ik als kaaskoppie om me daar mee te bemoeien.. fahimt?
Egyptian intellectuals and public figures from across the political spectrum have warned the government against the repercussions of election fraud and violence on democracy in the country.
They called on President Hosni Mubarak on Sunday to persuade him to fulfil his electoral promise of democratic reform "before it's too late".
Bron:http://english.aljazeera.net/NR/exeres/A8A39240-04C7-4CE5-8164-7569EB6EA4A8.htm
Verlopen de verkiezingen eerlijk in Egypte? Ik zelf vind de hele verkiezingen gebeuren in Egypte 1 grote show van het regime van Mubarak, omdat nu al vast staat wie de verkiezingen gaat winnen. MUBARAK !!! zoals je schreef 1 grote show van het regime mubarak..... ik hoop dat er een grote volksoptand komt tegen zijn regime en dat ie berecht wordt, corrupt en moordenaar en dat noemt men democratie:moe:. ach ja hij wordt ook beschermt en gesteund door het westen:jammer: ... die smerigge moordenaar is zo'n 28 jaar lang president:kwaad:
bemoeien, hmm.
Nieuwsgierigheid, dat wel.
Als het Egypte lukt om democratie en Islam goed te combineren zal dat een enorme invloed hebben op het hele Midden-Oosten, als zo'n belangrijk arabisch land.
Dat gun ik hen (en ons).
bemoeien, hmm.
Nieuwsgierigheid, dat wel.
Als het Egypte lukt om democratie en Islam goed te combineren zal dat een enorme invloed hebben op het hele Midden-Oosten, als zo'n belangrijk arabisch land.
Dat gun ik hen (en ons).
laten we hopen inshallah:goedzo:
ik ben een jongen en wil dansen voor de islamitische broederschap...in mn buikdanserspakje....ik val op mannelijke moslim mannen zo sexyyyyyyyyyy
Camalia17
28-11-2005, 20:05
dat jij je nog laat hersenspoelen door die westerse media :hadj:
Hmm hersenspoelen hé? Dat jij na het zien van de eerste de beste docu die je ziet gehersenspoeld bent wil niet zeggen dat iedereen dat dat bij iedereen het geval is. Sterker nog; een normaal mens bekijkt iedere documantaire kritisch.
Omdat het een docu is die op CNN wordt uitgezonden is het natuurlijk in jouw ogen 'zionistisch' of heeft het propaganda van het westen. Nou als het werkelijk "zionistische propaganda" was zouden ze op zijn minst kritisch zijn over het moslimsbroederschap, maar dat dat waren ze juist niet. Sterker nog ze waren er zelfs positief over.
Ik durf te wedden dat jij de documantaire in kwestie niet eens gezien hebt, maar je hebt er op voorhand al een mening over. Toont maar weer eens aan hoe dom je bent en hoe snel je klaar staat met een (verkeerd) oordeel.
:moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.