Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help me het is dringend..

ouiss_mocrolady
27-11-2005, 21:28

K ken een meisje die in 2 maanden 12 kilo is afgevallen...K grok me dood toen haar na de vakantie zag..Ze zag er niet uit ze was zo dun als een stok...K vroeg haar hoe ze dat heeft gedan in zo korte tijd zoveel afvallen.. Ze vertelde me dat ze is begonnen met roken en dat ze in een snackbar werkte waar ze het allemaal zo goor vond en dat daardoor haar eetlust voor de rest van de dag verdween...K geloof niet dat je in 2 maanden tyd zoveel afvalt en dat het alleen komt doordat ze is begonnen met roken.. Ik dagt eerst dat ze boulimia of anorexia had maar een anorexiepatient zegt niet dat ze wil aankomen... Want dat zegt ze vaak... En verder doet ze heel erg raar... Ze verteld me dat als ze stresst zichzelf pijn doet..ze epileert haar wenkbrauwen dan... K betrapte haar een keer dat ze met haar vingers in een catus zat.. Dat ding prikt heel erg..Dus vroewg k haar wat ze aan het doenw as..Ze haalde haar schouders op en ging later weer verder met haar handen in een cactus te zitten...K begin me steeds meer zorgen te maken om haar...ze is nu 3 maanden verder en ze is nog nix aangekomen.. Het roken probeert ze af te bouwen door een halve sigaret per maand minder te roken...Een keer was ze haar sigarettenpakje kwijt geraakt en begon ze met haar handen tegen een tafel te slaan... Ze zegt dat het jeukt als ze niet rookt... Wat ik eigenlijk wou vargen is...Wat kan er met haar aan de hand zijn anorexia of boulimia kan het niet zijn volgends mij... En bestaat er een ziekte waarbij mensen het lekker vinden om zichzelf pijn te doen..??:rolleyes: Help me K begin me steeds meer zoregn te maken om haar en bang dta het een keer fout gaat...:traan1: Alvast bedankt..:(

khadija_oujda
27-11-2005, 22:12
insha komt het goed

SweetCheeks
27-11-2005, 22:33
Ik denk dat je vriendin een of andere psychische probleem heeft. Je zou met haar naar haar huisarts kunnen gaan, samen sta je sterk en dan weet ze ook dat ze er niet alleen voor staat. Ze geeft in ieder geval toe dat ze een probleem heeft en dat is al de eerste stap... Succes ermee en sterkte!

DiamondPrincess
27-11-2005, 23:06
Jouw vriendin heeft professionele hulp nodig... Waarschijnlijk zit ze met een minderwaardigheidscomplex of iets dergelijks...

Modesty
27-11-2005, 23:30

Ik zou je aanraden om haar mee te lokken naar een dokter doe maar net alsof er iets met jou is en je van haar raad nodig bent en dan het hele verhaal op tafel gooien je vriendin lijdt duidelijk aan psyische problemen en dit kan erger worden als het niet op tijd aangepakt wordt..ik meen dit serieus neem haar mee ik wil je niet bang maken maar wat zij doet is haar wil..(dus de drang waar ze op dat moment dus zin in heeft) misschien is dat het eten wel)? of iets anders maar in ieder geval onderdrukt ze door middel van haar te pijnigen,.who knows wat er door haar hoofd heen gaat op dat moment maar ze heeft nou een grens bereikt die ze dus niet wil overschrijden, dat betekent niet aankomen..ik denk dat hier meer als een eetprobleem aan vast en een dokter zou je echt heel goed kunnen helpen,. Ik denk dat je vriendin rookt om de drang naar zoetigheden te onderdrukken want dat doet tabak met je. Succes meid.!

Magrebia
28-11-2005, 10:04
Er bestaat inderdaad een (psychische) ziekte waarbij mensen de drang hebben om zich pijn te doen, er zijn er zelfs die ergere dingen doen. ik zou zeker hulp zoeken voor je vriendin, ze zal je achteraf heel dankbaar zijn (ook al is ze op dat moment misschien kwaad op jou). En ook het feit dat ze er met jou over babbelt, wijst erop dat ze hulp wil, anders zou ze het verbergen Ik wens je veel succes toe meid

ouiss_mocrolady
28-11-2005, 18:06
Heel erg ebdankt allemaal ... K zal er over nadenken hoe ik het aanpak en wnnr ik met haar naar een huisarts ga. K weet nu tenminste dta het ernstig is, waar ik daarvoor nooit aan dacht..k hoop dat k op tijd ben.. Heel erg bedankt voor jullie advies...:) -xxxx- 0uiss.. :zwaai:...

Bloemm
28-11-2005, 19:01
Eet ze nu wel? Of eet ze heel weinig? En kotst ze later? Dan kan het wel anorexia zijn.. Ze doet zichzelf in ieder geval pijn, ook wel zelfkastijding genoemd. En, misschien heeft ze ergens een trauma opgelopen. Misschien heeft ze iets ergs meegemaakt op vakantie, wat ze liever niet wil vertellen omdat ze zich misschien schaamt.. Insha Allah komt alles goed met haar. Alles gebeurt met een reden.

amira00
28-11-2005, 19:07
Klopt heb laatst operah gezien en daar hadden ze het over mensen die een ziekte hebben waardoor ze alleen zichzelf pijn willen doen..!!! Het kan door allerlei dingen komen: minder waardigheidscomplex, dat ze misschien misbruikt is in het verleden.......etcetera het kan vam alles zijn....... Het enige wat je vriendin het beste kan doen, is hulp gaan zoeken !!! Zolang dit niet gebeurd.......vrees ik het ergste voor haar............want dit kan tot de dood lijden...dit soort ziektes.....!!! Insha allah komt het goed.. Amien.... sterkte en beslmaaaaaa xxxxx

ouiss_mocrolady
28-11-2005, 21:22
Eet ze nu wel? Of eet ze heel weinig? En kotst ze later? Dan kan het wel anorexia zijn.. Ze doet zichzelf in ieder geval pijn, ook wel zelfkastijding genoemd. En, misschien heeft ze ergens een trauma opgelopen, misschien heeft ze iets ergs meegemaakt op vakantie, wat ze liever niet wil vertellen omdat ze misschien schaamt.. Insha Allah komt alles goed met haar, alles gebeurt met een reden, dus het is Qadr Allah.. * Ze eet nu weer wel...heel veel zelfs... alleen ze komt niet aan..:( En k weet niet of ze spuugt .... k denk et niet maar het kan wel..:kweetnie:

ouiss_mocrolady
28-11-2005, 22:36
Whooooooooooooooohhoh ik dacht dat ik gek was, maaar neeeeeeeee zij is pas gek, doet zichzelf pijn dat is niet meer normaal, want ik hou te veel van mezelf, dus dat zou ik nooit doen alalalalalla Kom met wat nuttigs..:moe: En niet van zij is gek..:jammer:

Magrebia
29-11-2005, 09:05
Whooooooooooooooohhoh ik dacht dat ik gek was, maaar neeeeeeeee zij is pas gek, doet zichzelf pijn dat is niet meer normaal, want ik hou te veel van mezelf, dus dat zou ik nooit doen alalalalalla Kweet niet of je het door hebt, maar dit is best een ernstige topic :moe:

meryema
29-11-2005, 09:23
Whooooooooooooooohhoh ik dacht dat ik gek was, maaar neeeeeeeee zij is pas gek, doet zichzelf pijn dat is niet meer normaal, want ik hou te veel van mezelf, dus dat zou ik nooit doen alalalalalla Hou dit soort commentaar voor je! dit is serieus ;)