Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vrouwenbesnijdenis

kinkylatifa
27-11-2005, 20:06

Vrouwenbesnijdenis komt in verschillende vormen voor, de ene vorm nog gruwelijker dan de andere. In Nederland is het verboden, maar toch worden meisjes - meestal tussen de zes en tien jaar - hier of in het buitenland besneden. Vrouwenbesnijdenis, in welke vorm dan ook, is verboden in Nederland. Niet alleen degene die de besnijdenis uitvoert is strafbaar, maar ook de ouders of de familie van het meisje die op besnijdenis aandringen kunnen worden gestraft. Bij de ernstigste vorm van vrouwenbesnijdenis worden bij meisjes de schaamlippen en clitoris weggesneden, en wordt de ingang van de vagina bijna geheel afgesloten. Vrouwenbesnijdenis is gebruikelijk in landen als Somalië, Ethiopië en Egypte. Ouders zien het als een manier om de eer van hun dochter te beschermen, en om er zeker van te zijn dat ze als maagd het huwelijk in gaat. Wat kan Nederland aan deze gruwelijkheden doen? Hoe kan dit probleem het beste worden aangepakt? Ik snap zelf niet dat ouders hun dochters dit leed kunnen aan doen. Wat vinden jullie hiervan?

stanga
27-11-2005, 21:05
Vrouwenbesnijdenis komt in verschillende vormen voor, de ene vorm nog gruwelijker dan de andere. In Nederland is het verboden, maar toch worden meisjes - meestal tussen de zes en tien jaar - hier of in het buitenland besneden. Vrouwenbesnijdenis, in welke vorm dan ook, is verboden in Nederland. Niet alleen degene die de besnijdenis uitvoert is strafbaar, maar ook de ouders of de familie van het meisje die op besnijdenis aandringen kunnen worden gestraft. Bij de ernstigste vorm van vrouwenbesnijdenis worden bij meisjes de schaamlippen en clitoris weggesneden, en wordt de ingang van de vagina bijna geheel afgesloten. Vrouwenbesnijdenis is gebruikelijk in landen als Somalië, Ethiopië en Egypte. Ouders zien het als een manier om de eer van hun dochter te beschermen, en om er zeker van te zijn dat ze als maagd het huwelijk in gaat. Wat kan Nederland aan deze gruwelijkheden doen? Hoe kan dit probleem het beste worden aangepakt? Ik snap zelf niet dat ouders hun dochters dit leed kunnen aan doen. Wat vinden jullie hiervan? Ten eerste vind ik dat hetgeen wat ik heb aangedikt echt goed duidelijk moet worden, Hirsi Ali heeft er zo'n twist aangegeven dat alle moslims, inclusief Marokkanen dit doen. En dat is dus niet zo, helaas wordt iedereen op een hoop gegooid Dus dat! Ten tweede vind ik dat die meiden aangifte moeten doen en dat de schuldigen een straf moeten krijgen, maar je moet de oorzaak zien te pakken, en dat is traditie en dat kan je slechts in hun land van oorsprong doen! Maar wou ff duidelijk maken dat dit dus echt niet bij de Marokkaanse cultuur hoort!

noona
27-11-2005, 21:10
het is een ritueel dat mensen met een heidens geloof uitvoerden al eeuwen lang, daarna toen die volkeren zijn bekeerd hebben ze een deel van hun rituelen gehouden en dit is er een van. daarom wordt het vaak ook gezien als iets van de islam. de eerste keer dat onze godsdientlerares erover uitlegde viel ik flauw. ik weet niet hoe je zoiets kunt aanpakken, ik denk misschien dat de groepen mensen die dit uitvoeren al in een isolatie leven. zelf zou ik zeggen dat ze bijvoorbeeld op het consultatiebureau hier rekening mee moeten houden en dit aan moeten geven en dat wanneer zoiets gebeurt dat de ouders als eerste en als zwaarste gestraft worden. ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd wat een ellende die meisjes moeten meemaken. vrouwen zijn geboren om te lijden denk ik vaak. maar ik vind inderdaad dat zoiets moet stoppen

kinkylatifa
27-11-2005, 21:14
Ten eerste vind ik dat hetgeen wat ik heb aangedikt echt goed duidelijk moet worden, Hirsi Ali heeft er zo'n twist aangegeven dat alle moslims, inclusief Marokkanen dit doen. En dat is dus niet zo, helaas wordt iedereen op een hoop gegooid Dus dat! Ten tweede vind ik dat die meiden aangifte moeten doen en dat de schuldigen een straf moeten krijgen, maar je moet de oorzaak zien te pakken, en dat is traditie en dat kan je slechts in hun land van oorsprong doen! Maar wou ff duidelijk maken dat dit dus echt niet bij de Marokkaanse cultuur hoort! Salaam zuster, Het gaat idd niet om marokkaanse meisjes maar wel om Islamitische meisjes. Met dezelfde religie als wij dus! De reden dat ik deze topic heb geopent is om vrouwen de ogen te openen. En om te brainstormen over dit probleem.

stanga
27-11-2005, 21:48

Ja natuurlijk, brainstormen is goed. Hmmm...toch dan op afkomst informeren via buurthuizen en de meisjes al vanaf basisschool waarschuwen.

Shifae
27-11-2005, 21:56
Ik vind dit echt zo erg hè..:( Die meisjes die hebben dan toch geen leven meer lijkt mij..:jammer: