Bekijk originele versie : Importbruiden
kinkylatifa
27-11-2005, 19:52
Minder huwelijken met importbruiden
Het aantal ‘importbruiden’ is in de eerste drie maanden van het jaar met ruim een kwart verminderd, zo blijkt uit cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). De teruggang is vooral merkbaar onder Turken en Marokkanen.
Minister Verdonk van Vreemdelingenbeleid schrijft dat toe aan verscherpte maatregelen die zij vorig jaar heeft genomen. Vanaf 1 november 2004 moeten huwelijkspartners uit het buitenland ten minste 21jaar zijn. De in Nederland wonende bruid(egom) moet minimaal 120procent van het minimumloon verdienen. Dat komt neer op een netto-maandinkomen van 1.139euro. Tot 1november was 18jaar de grens en lag de inkomensgrens 230euro lager.
Verdonk besloot tot de aanscherping van de eisen om de integratie te bevorderen. Veel allochtonen halen hun (doorgaans vrouwelijke) levenspartner uit het land van herkomst. Zij hebben in veel gevallen een lage opleiding en spreken de taal niet goed.
In de eerste drie maanden van 2004 waren er bijna twaalfduizend importbruiden. In het eerste kwartaal van 2005 lag dat cijfer op ruim zevenduizend.
Het merendeel van hen is afkomstig uit Turkije (20 procent) en Marokko (16 procent).
Wat vinden jullie van het beleid van minister verdonk?
Moeten Marokkanen en Turken hun partner in nederland zoeken
of de vrijheid hebben om hun partner elders vandaan te halen?
Over marokkanen is bekend dat ze vaak met een nicht/neef uit marokko trouwen
omdat de familie dat graag wilt.
Hoe denken jullie over dit onderwerp?
kinkylatifa
27-11-2005, 19:59
'Pak dumping importbruiden aan'
Jaarlijks worden tientallen Turkse en Marokkaanse vrouwen die als importbruid naar Nederland zijn gekomen door hun echtgenoot gedumpt in het land van herkomst. Justitie moet maatregelen nemen om deze vrouwen te helpen.
Dat stelt de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACVZ) in een advies over vrouwen en kinderen die tegen hun wil in herkomstlanden worden achtergelaten.
Vaak gebeurt dit na een vakantie in het moederland. De mannen dumpen hun vrouw en soms ook de kinderen, omdat zij vinden dat hun vrouw in Nederland te vrij is.
Geestelijk geweld
Om deze vrouwen te helpen moet het afpakken van identiteits- en verblijfspapieren strafbaar worden gesteld, stelt de Commissie. Verder moet justitie onderzoeken in hoeverre geestelijk geweld strafbaar kan worden gesteld. Ook moeten vrouwen zelf hun verblijfsvergunning regelen en niet hun man. Veel vrouwen weten niets van hun rechten, bijvoorbeeld dat ze na drie jaar in Nederland hun tijdelijke verblijfsvergunning in een vaste kunnen omzetten.
Overigens wil het kabinet de termijn van drie jaar juist verlengen naar vijf jaar. De VVD, de partij van minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken pleit voor tien jaar. De Commissie houdt vast aan drie jaar.
Veel vrouwen zijn onwetend over hun rechten omdat hun man alles regelt. Of niet. Want veel mannen vragen na drie jaar expres geen vaste verblijfsvergunning voor hun vrouw aan, omdat zij dan een machtsmiddel uit handen geven, schrijft de Commissie. Met een tijdelijke vergunning komen vrouwen na achterlating in het thuisland veel moeilijker terug naar Nederland.
Volgens de Commissie is het intrekken van de verblijfsvergunning van een man die zijn vrouw achterlaat juridisch niet mogelijk. Achterlating is namelijk niet strafbaar.
Souraida
27-11-2005, 20:51
Ik vindt dat die keus vrij gelaten moet worden aan degene die wil trouwen. ALs diegene verliefd wordt op iemand van t buitenland vindt ik t belachlijk dat diegene zijn man of haar man niet zou kunnen laten overkomen omdat de regels zo hard zijn.
Love_Love
27-11-2005, 21:02
Ja, dat is waar souraida. Maar aan de andere kant is het ook weer goed. Want er zijn veel meiden die van hun ouders moet trouwen met een neef of wat dan ook. (het kan ook jongen overkomen) Maar nu hebben ze wel een goede smoes die ze kunnen gebruiken.... Maar ja, alles heeft ze voordeel en ze nadeel..
Groetjes.
Souraida
27-11-2005, 23:14
Ja, dat is waar souraida. Maar aan de andere kant is het ook weer goed. Want er zijn veel meiden die van hun ouders moet trouwen met een neef of wat dan ook. (het kan ook jongen overkomen) Maar nu hebben ze wel een goede smoes die ze kunnen gebruiken.... Maar ja, alles heeft ze voordeel en ze nadeel..
Groetjes.
Ja ok. Het heeft zijn nadelen en voordelen. Ik ben t zowieso niet eens met mannen of vrouwen die uit marokko trouwen omdat ze een gehoorzaam iemand willen of omdat ze denken dat ze hier niemand kunnen krijgen. Maar wat ik wel erg vindt is dat iemand die wel echt verliefd is geworden op iemand van daar en dat met goede intensie doet zijn geliefde niet kan laten overkomen.
kinkylatifa
29-11-2005, 20:10
Onder druk van de familie wordt er veel getrouwd met fam uit marokko.
Soms hoor je welleens argumenten van: de meisjes in nederland deugen niet
en zijn te vrij opgevoed en daarom halen wij onze vrouwen uit Marokko.
Ik kan me om deze argumenten ontzettend kwaad maken!
Atlas_Gebergte
29-11-2005, 21:06
Ik vind ook dat de keuze vrij gelaten moeten worden. En over die druk onder de marokkanen dat ze hun dochter uithuwelijken, vind ik het gewoon niet normaal, want de keuze is aan de dochter of zoon, in de koran staat dat de ouders niet mogen dwingen. Bij mij in de omgeving gebeurt dit allang niet meer gelukkig.
kinkylatifa
29-11-2005, 22:39
Ik vind ook dat de keuze vrij gelaten moeten worden. En over die druk onder de marokkanen dat ze hun dochter uithuwelijken, vind ik het gewoon niet normaal, want de keuze is aan de dochter of zoon, in de koran staat dat de ouders niet mogen dwingen. Bij mij in de omgeving gebeurt dit allang niet meer gelukkig.
In de Koran staat inderdaad dat je een zoon of dochter niet mag dwingen,
maar toch blijft het gebeuren. In mijn omgeving wordt het nog steeds gedaan
uiteindelijk zwicht het meisje of de jongen onder de mentale druk.
En als ze eenmaal hebben toegestemt is er geen sprake meer van uithuwelijken,
want ze staan immers zelf achter die keuze's.:(
Als het om ware liefde gaat dan vind ik het ook geen probleem.
Maar al die marokkanen die hier komen voor alleen papieren..
Tja op dit punt mag minister verdonk van mij nog harder zijn.
kinkylatifa
29-11-2005, 22:39
In de Koran staat inderdaad dat je een zoon of dochter niet mag dwingen,
maar toch blijft het gebeuren. In mijn omgeving wordt het nog steeds gedaan
uiteindelijk zwicht het meisje of de jongen onder de mentale druk.
En als ze eenmaal hebben toegestemt is er geen sprake meer van uithuwelijken,
want ze staan immers zelf achter die keuze's.:(
Als het om ware liefde gaat dan vind ik het ook geen probleem.
Maar al die marokkanen die hier komen voor alleen papieren..
Tja op dit punt mag minister verdonk van mij nog harder zijn.
Dit treft niet alleen de Marokkaanse import bruiden maar ook mensen die verlieft worden op bv een asielzoeker.
Ook zij kunnen vaak geen huwelijk aangaan omdat de kostwinnaar die 1139 per maand moet ophoesten.
Men wordt door het asielbeleid gestraft wanneer men verliefd wordt op iemand die niet uit Nederland komt.
Het asielbeleid in inhumaan en verdoemd mag van mij per direct een enkeltje Afghanistan.
Het is westerse blabla dat dit gedwongen huwelijken zou inperken. Bovendien komen zulke huwelijk nu nauwelijks meer voor.
Het doel hiervan is om minder Marokkanen en Turken naar Nederland te krijgen. Daarom die inkomensgrens. Die Nederlanders van 60 jaar, die hebben genoeg geld om een 21-jarig meisje vanuit Thailand over te laten komen.
Voor de Marokkanen is dit een slechte ontwikkeling, want het betekent dat steeds meer Marokkanen ongetrouwd zullen blijven. Als een man geen vrouw uit Marokko mag halen (voorheen was dat driekwart van de mannen), dan gaan zij heus niet automatisch met een uitgaanstype van hier trouwen.
Miss_Magrebia
30-11-2005, 09:05
Ik vind dat iedereen zijn partner mag uitkiezen, er worden nu regels gesteld, trouw je een Fransman dan kan hij zo NL in , Trouw je een Poolse ook, Trouw je een Algerijn dan moet er een procedure volgen... in mijn ogen is dit PURE discriminatie.... discriminatie op grond van afkomst ... en volgens mij is dat verboden in NL...... ik ben een EU onderdaan ..... maar moet wel bewijzen dat ik mijn man trouw uit liefde en moet aantonen dat ik voor hem moet zorgen ( omdat hij dan in het begin geen NL-taal kan spreken dus niet kan werken ) .... een Spanjaard niet ..... die kan zeker gelijk werk vinden ?
Ik vind dit zo :maf: ......
kinkylatifa
30-11-2005, 09:22
Het is westerse blabla dat dit gedwongen huwelijken zou inperken. Bovendien komen zulke huwelijk nu nauwelijks meer voor.
Het doel hiervan is om minder Marokkanen en Turken naar Nederland te krijgen. Daarom die inkomensgrens. Die Nederlanders van 60 jaar, die hebben genoeg geld om een 21-jarig meisje vanuit Thailand over te laten komen.
Voor de Marokkanen is dit een slechte ontwikkeling, want het betekent dat steeds meer Marokkanen ongetrouwd zullen blijven. Als een man geen vrouw uit Marokko mag halen (voorheen was dat driekwart van de mannen), dan gaan zij heus niet automatisch met een uitgaanstype van hier trouwen.
Deze tekst bewijst hoe inteligent je bent!
Je stelt me diep teleur broeder dat je zo over je zusters denkt.
Denk je ook zo over het mannelijke geslacht?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.