Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Durf jij?

Pagina's : [1] 2

LZN
10-05-2002, 18:02

Salamu alaikum, Onlangs heb ik een lezing bezocht van Abdeldjabbar van der Ven. Er werd een goede vraag gesteld door een vriend van deze soreker. De vraag luidt als volgt: 'Durf jij te sterven?' Zo ja: knap hoor, Zo nee: Ik weet het, we zijn er zeker nog niet aan toe, hoeveel dingen doen wij nog fout in dit leven en hoe vaak zijn we ons alleen bewust van het leven op deze dounja hier en kiken we niet verder dan dit. Plaats je reactie zou ik zeggen..

Moonshine
10-05-2002, 18:20
ik denk zelf dat ik nog niet klaar ben om te sterfen want ik heb nog zoveel niet gedaan, zoals de koran leren en lezen, bidden doe ik ook wanneer mij het goedkomt(ik weet dat't slecht is) pfff te veel om op te noemen....maar ik ben absoluut geen slecht mens ;)

Flower_Girl
30-10-2004, 20:14
zelfs de beste moslim van de moslims zou vrezen om te sterven, terwijl hij/zij de mening heeft niet goed genoeg zijn best gedaan te hebben.... je kunt nooit zeggen: 'ja, ik ben een goede moslim' die vraag kan alleen Allah voor je beantwoorden :o

Romeisa18
30-10-2004, 21:45
Ik ben er zeker nog niet klaar voor. Bidden doe ik gelukkig wel.Ik rook niet en ik drink niet en heb ook geen sex voor het huwlijk enzo.Maar ik draag nog geen hoofdoek en ik heb nog geen mannetje en nog geen kinderen en ik wil zeker ook een keer naar mekka gaan met mijn mannetje.Dat wil ik nog wel allemaal mee maken voor dat ik dit wereld verlaat.

mazhar
30-10-2004, 21:53

zelfs de beste moslim van de moslims zou vrezen om te sterven, terwijl hij/zij de mening heeft niet goed genoeg zijn best gedaan te hebben.... je kunt nooit zeggen: 'ja, ik ben een goede moslim' die vraag kan alleen Allah voor je beantwoorden :o ik ssluit me bij jou aan ;)

jallal1
30-10-2004, 21:59
beste broeders en zusters salamo allahi alaikoum wr wb .zeg all hamdou lillah dat we moslims zijn over salat gesproken moet altijd op tijd wordt gedaan allen zeg ik daar bij als niet kan dan heb je een reden .........en over hijab of hoofd doek elk moslim vrouw moet die dragen dat is verplicht!!!!!! allahoma ihdina ila tariq almostaqime ya rabie al 3alamine . wa jazakoum allaho ghyrane 3ani al islam.fi amani allah. jullie broeder

sabr21
31-10-2004, 00:57
Moge Allah (swt) ons vergeven voor onze zonden, onze daden en gebeden en vasten accepteren en onze weg vergemakkelijken voor ons. Moge Allah (swt) onze zwaktes minder doen wegen dan onze sterktes, moge Hij onze goede daden meer doen wegen dan onze slechte.... YA RABIE AMINNNN

Diamond212
31-10-2004, 01:08
Alleen Allah weet wanneer ik er klaar voor ben

AmaniAlHayat
31-10-2004, 10:54
beste broeders en zusters salamo allahi alaikoum wr wb .zeg all hamdou lillah dat we moslims zijn over salat gesproken moet altijd op tijd wordt gedaan allen zeg ik daar bij als niet kan dan heb je een reden .........en over hijab of hoofd doek elk moslim vrouw moet die dragen dat is verplicht!!!!!! allahoma ihdina ila tariq almostaqime ya rabie al 3alamine . wa jazakoum allaho ghyrane 3ani al islam.fi amani allah. jullie broeder Amien. .............

AmaniAlHayat
31-10-2004, 10:54
Moge Allah (swt) ons vergeven voor onze zonden, onze daden en gebeden en vasten accepteren en onze weg vergemakkelijken voor ons. Moge Allah (swt) onze zwaktes minder doen wegen dan onze sterktes, moge Hij onze goede daden meer doen wegen dan onze slechte.... YA RABIE AMINNNN Amien. .............

mocro_sammy
31-10-2004, 11:10
Ik probeer zoveel mogelijk een goede moslim te zijn... Helaas lukt dat niet altijd... ik heb namelijk de gewoonte om over de simpelste dingen te liegen, terwijl dat niet eens hoeft :o... Volgens mij bestaat daar een woord voor, maar dat doet er nu niet aan toe... Wat ik bedoel te zeggen is: ik ben er nog niet klaar voor...

sabr21
31-10-2004, 13:46
sobhanlah dat is best wel vreemd,een dwangneurose misschien?vroeger deed ik dat ook weleens,meer ontwijken dan liegen maar toch over dingen die het niet eens de moeite waard zijn.Probeer bewust te zijn van alles wat je zegt en reflecteer en evelueer je gedrag,vraag je zelf steeds af waarom het nodig is om over iets onbenulligs te liegen en vraag vergiffenis voor elke keer dat je het onbewust weer doet. Ik ben van mening dat het dan goedkomt inchalah. De erste stap naar genezing is erkenning dus gheir meid.....xxx :nijn:

mocro_sammy
31-10-2004, 13:55
sobhanlah dat is best wel vreemd,een dwangneurose misschien?vroeger deed ik dat ook weleens,meer ontwijken dan liegen maar toch over dingen die het niet eens de moeite waard zijn.Probeer bewust te zijn van alles wat je zegt en reflecteer en evelueer je gedrag,vraag je zelf steeds af waarom het nodig is om over iets onbenulligs te liegen en vraag vergiffenis voor elke keer dat je het onbewust weer doet. Ik ben van mening dat het dan goedkomt inchalah. De erste stap naar genezing is erkenning dus gheir meid.....xxx :nijn: Om eerlijk te zijn... Ik weet dat ik aan het liegen en zo ben... Net voordat ik een leugen vertel, hoor ik in mijn hoofd: 'Niet doen, zeg gewoon de waarheid'... Maar dan lieg ik toch :o... Ik ben gewoon een beetje :maf2:

sabr21
31-10-2004, 13:56
lieg je omdat mensen dingen vragen die ze niks aangaan naar jouw mening?

soukara123
31-10-2004, 13:56

ik ben bang voor de dood ik wel er niet eens aan denken laat staan dood gaan

Pagina's : [1] 2