Bekijk originele versie : Meiden die VERLOOFD zijn KOM EENS IK HEB EEN VRAAGJE
Sweet_SouHaila
26-11-2005, 16:23
Mijn vraag luidt..
[ Hoe gaat dat nu precies te werk ]
[ Je ouders weten dat hij op die en die dag komt en dan, ze bellen aan en dan ]
[ Wat deed jij ging je zitten bij je schoonfam of ging je alleen iets brengen zodat ze je konden zien ? ]
[ en wat had je aan ]
[ Pleaseee ik wil het weten me mannetje komt me insha allah in jan verloven en ik weet totaal niet hoe dat te werk gaat ]
marokkaanse_ik
26-11-2005, 16:41
je verwelkomt ze samen met je moeder, misschien wel een vriendin.
dan gaan jullie zitten en jij bent dan heel erg verlegen en zal niet zoveel praten denk ik. de ogen zullen ook op jou gericht zijn, maar niet zoooo overdreven hoor.
dan sta je op om naar de keuken te gaan, je ma helpen met thee.
je serveert een beetje. brengt koekjes of dergelijke.
je gaat weer even zitten als iedereen zit, dus ook je ma. en je bent gewoon gezellig.
je lacht zo af en toe en kijkt vooal naar de grond (verlegen!!)
je doet iets aan wat je dagelijk ook aandoet.
iets netjes natuurlijk.
niet overdreven. dus niet meteen een taksita aandoen ofzo.
gewoon jezelf zijn.
het loopt allemaal vanzelf.
gefeliciteerd :goedzo:
Sweet_SouHaila
26-11-2005, 16:45
je verwelkomt ze samen met je moeder, misschien wel een vriendin.
dan gaan jullie zitten en jij bent dan heel erg verlegen en zal niet zoveel praten denk ik. de ogen zullen ook op jou gericht zijn, maar niet zoooo overdreven hoor.
dan sta je op om naar de keuken te gaan, je ma helpen met thee.
je serveert een beetje. brengt koekjes of dergelijke.
je gaat weer even zitten als iedereen zit, dus ook je ma. en je bent gewoon gezellig.
je lacht zo af en toe en kijkt vooal naar de grond (verlegen!!)
je doet iets aan wat je dagelijk ook aandoet.
iets netjes natuurlijk.
niet overdreven. dus niet meteen een taksita aandoen ofzo.
gewoon jezelf zijn.
het loopt allemaal vanzelf.
gefeliciteerd :goedzo:
Ik praat zoizo niet veel en ben HEEL ERG VERLEGEN MAAR DAN OOK ECHT HEEL ERG.
Maar moet ik nu werkelijk met hun zitten?? kan ik niet gewoon dingen brengen ipv zitten en beetje praten??
En dankjewel :)
En kwa me verlegenheid als ik me te erg schaam komen er soms traantjes uit me ogen of ik word superrood of ik als ik moet praten zeg ik alles fout of andersom of ga plotseling stotteren :( zo erg is het :(
xlintjex
26-11-2005, 16:45
Hai hai...hahaha ik begrijp jou situatie heeeel goed, want ik ga ook inm januari verloven alleen heb ik al oudere zussendie me al een voorbeeld hebben gegeven van hoe het ongeveer moet.
Haat gaat als volgt:
zij bellen aan jij hebt hele mooie kleren aan en bent nog in de kamer als je schoonfamillie gaat zitten en ze hebben jou famillie al gegroet en dergelijke dan heb jij effe de kans om tot rust te komen, want je wordt best wel zenuwachtig....daarna komen er een paar meiden van jouw famillie die jou naar de (woonkamer) gaan brengen en daar groet je jouw schoonfamillie terwijl jouw famillie er iets leuks van kan maken (bijv. slat oe slaam roepen en dergelijk) en als jij je en je hele famillie bij elkaar zitten maak je rustoig kennis en zo gaat het vanzelf verder.
Sweet_SouHaila
26-11-2005, 16:48
Hai hai...hahaha ik begrijp jou situatie heeeel goed, want ik ga ook inm januari verloven alleen heb ik al oudere zussendie me al een voorbeeld hebben gegeven van hoe het ongeveer moet.
Haat gaat als volgt:
zij bellen aan jij hebt hele mooie kleren aan en bent nog in de kamer als je schoonfamillie gaat zitten en ze hebben jou famillie al gegroet en dergelijke dan heb jij effe de kans om tot rust te komen, want je wordt best wel zenuwachtig....daarna komen er een paar meiden van jouw famillie die jou naar de (woonkamer) gaan brengen en daar groet je jouw schoonfamillie terwijl jouw famillie er iets leuks van kan maken (bijv. slat oe slaam roepen en dergelijk) en als jij je en je hele famillie bij elkaar zitten maak je rustoig kennis en zo gaat het vanzelf verder.
Nou ik heb geen oudere zussen ik ben de oudste en ook de eerste die zich gaat verloven
Ik zie er echt tegen op van : dat ik bij hun moet zitten en praten
marokkaanse_ik
26-11-2005, 16:56
je kan ook wachten totdat ze zitten, dan kom jij pas binnen, begroeten en meteen weer weggaan om naar de keuken te gaan. thee en koekjes serveren dan kan je nog gaan zitten. want je schoonfamilie wil je wel zien. ze willen wel weten wie ze om de hand komen vragen toch.
je hoeft er niet lang bij te zitten. gewoon even en als je niet meer wil dan sta je gewoon op en loop je even naar je kamer en ga op bed liggen.
heel simpel
Sweet_SouHaila
26-11-2005, 17:07
je kan ook wachten totdat ze zitten, dan kom jij pas binnen, begroeten en meteen weer weggaan om naar de keuken te gaan. thee en koekjes serveren dan kan je nog gaan zitten. want je schoonfamilie wil je wel zien. ze willen wel weten wie ze om de hand komen vragen toch.
je hoeft er niet lang bij te zitten. gewoon even en als je niet meer wil dan sta je gewoon op en loop je even naar je kamer en ga op bed liggen.
heel simpel
Dan doe ik dat ik wacht tot hun gaan zitten en dan breng ik dingen heen en weer en dan ga ik ff tjes zitten izjen 5 min ofzo :hihi: en dan sta ik op en ga ik weer de keuken in want ik ben echt bang dat ik me te erg ga schamen en ga huilen van de verlegenheid.
Want dat gebeurd me vaker als ik me te erg schaam ga ik huilen :o en word ik rood , wit , blauw mohim ik verander van kleur :hihi:
marokkaanse_ik
26-11-2005, 17:26
hahahahaha meisje toch :hihi:
je hoeft nergens bang voor te zijn.
komt goed!! zo moet je gaan denken.
als je daar zit en je voelt dat je gaat kleuren of gaat huilen, dan meteen opstaan, rustig alsof je iets wilt gaan halen of wat dan ook, want dan wordt er ook naar je gekeken.
komt goed :goedzo:
Sweet_SouHaila
26-11-2005, 17:31
hahahahaha meisje toch :hihi:
je hoeft nergens bang voor te zijn.
komt goed!! zo moet je gaan denken.
als je daar zit en je voelt dat je gaat kleuren of gaat huilen, dan meteen opstaan, rustig alsof je iets wilt gaan halen of wat dan ook, want dan wordt er ook naar je gekeken.
komt goed :goedzo:
Dankjewel voor je steun echt :)
Ik denk dat maar ga doen maar stel, hun praten tegen mij en ik moet antwoorde en ik voel dat ik moet huile of ga kleuren kan ik niet zomaar opstaan en weglopen :(
sakina1982
26-11-2005, 17:35
ooohhh meid ik weet precies wat je bedoelt!!
ik ben in mei verloofd,,,,,
toen ze mijn hand kwamen vragen......was ik zo zenuachtig, wist niet hoe ik me moest gedragen, wist niet wat ik moest zeggen enz)...echt erg gewoon???
maar gelukkig (hamdoellilah) was het goed gekomen... we hebben gezellig met elkaar gepraat en gelachen!!!
ik zal zeggen vertrouw op ALLAH dan zal alles goed komen insallah????
marokkaanse_ik
26-11-2005, 17:37
Dankjewel voor je steun echt :)
Ik denk dat maar ga doen maar stel, hun praten tegen mij en ik moet antwoorde en ik voel dat ik moet huile of ga kleuren kan ik niet zomaar opstaan en weglopen :(
graag gedaan meis.
als ze je iets vragen waar jij geen antwoord op weet of ietd wat jij niet wil antwoorden omdat je weet dat je gaat kleuren of huilen, dan kan je altijd je moeder nog aankijken.
dat deed ik dus ook. al zag het er dom uit. maar soms moest het gewoon.
ik werd trouwens ook helemaal niet zoveel ondervraagt. mijn vriendinnen hadden me bang gemaakt dat het wel zou gebeuren. ik maakte me daar erg druk om, maar dat was onnodig hamdoelillah.
maar als ze binnen zijn gekomen, dan zijn de eerste paar minuten erg.
zenuwen... noem maar op.
maar dan ga je je steeds meer op je gemak voelen. trust me
Sweet_SouHaila
26-11-2005, 17:41
ooohhh meid ik weet precies wat je bedoelt!!
ik ben in mei verloofd,,,,,
toen ze mijn hand kwamen vragen......was ik zo zenuachtig, wist niet hoe ik me moest gedragen, wist niet wat ik moest zeggen enz)...echt erg gewoon???
maar gelukkig (hamdoellilah) was het goed gekomen... we hebben gezellig met elkaar gepraat en gelachen!!!
ik zal zeggen vertrouw op ALLAH dan zal alles goed komen insallah????
Hamdoulilah :)
En ja ik vertrouw ook op ALLAH en alles komt goed insha allah
Amien
Sweet_SouHaila
26-11-2005, 17:43
graag gedaan meis.
als ze je iets vragen waar jij geen antwoord op weet of ietd wat jij niet wil antwoorden omdat je weet dat je gaat kleuren of huilen, dan kan je altijd je moeder nog aankijken.
dat deed ik dus ook. al zag het er dom uit. maar soms moest het gewoon.
ik werd trouwens ook helemaal niet zoveel ondervraagt. mijn vriendinnen hadden me bang gemaakt dat het wel zou gebeuren. ik maakte me daar erg druk om, maar dat was onnodig hamdoelillah.
maar als ze binnen zijn gekomen, dan zijn de eerste paar minuten erg.
zenuwen... noem maar op.
maar dan ga je je steeds meer op je gemak voelen. trust me
En wat voor een vragen kan ik precies verwachten??
En ja als ze iets langer er zijn zal het wel iets minder voor mij worden maar om me echt op me gemak te voelen doe ik echt lang over.
Bij me vriend heeft het echt 4 maanden geduurd eer ik me niet meer schaam en ik praat nu meer met hem en ben een beetje me zelf
AdvocaatHanan
26-11-2005, 17:45
ik vind zelf, dat wanneer de mensen aanbellen dat je ze ook op een fatsoenlijke manier gaat begroeten. Dus niet dat hun zitten en jij pas naar binnen komt.
Sweet_SouHaila
26-11-2005, 17:52
ik vind zelf, dat wanneer de mensen aanbellen dat je ze ook op een fatsoenlijke manier gaat begroeten. Dus niet dat hun zitten en jij pas naar binnen komt.
Ja natuurlijk ga ik ze op een fatsoenlijke manier begroeten
Maar meid ik ben heel erg verlegen soms als er bezoek bij ons is durf ik niet eens uit me kamer zo komen zo erg schaam ik me.
Laat staan bij hun gezellig naar de woonkamer lopen en zitten en volop zitten te kletsen en lachen en weet ik veel wat allemaal sorry maar DAT kan IK ECHT NIET
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.