Bekijk originele versie : weinig Allochtone huiseigenaren
AMSTERDAM - Slechts 510 van de 64.000 Amsterdamse Marokkanen hebben een eigen huis. Dat blijkt uit cijfers van de Dienst Onderzoek en Statistiek.
Allochtonen hebben een grote achterstand op de woningmarkt. Er zijn 1041 Turken en 3673 Surinamers met een eigen huis, op totalen van 38.209 respectievelijk 70.993.
Overigens woont die laatste groep vooral in Zuidoost. “Dus het aanbieden van koophuizen leidt niet per definitie tot gemengde wijken,” zei onderzoeker Jeroen Slot gisteren bij de presentatie van het jaarboek Amsterdam in cijfers. Voor een vergelijking: 51.019 van de 377.278 Nederlandse Amsterdammers bezitten een eigen huis.
Het aantal koopwoningen steeg de afgelopen jaren ten opzichte van huurwoningen. Twintig procent van de huizen is volgens O + S nu een koopwoning. In de woningen die de kopers achterlieten, kwamen vooral (groepjes) alleenstaanden. Slot ziet een trend: groepjes jonge alleenstaanden kopen of huren steeds vaker samen een huis. Zo is de dure stad beter betaalbaar voor ze.
Bron (http://www.maroc-media.nl)
missmile
25-11-2005, 19:38
De meeste marokkanen willen hun toekomst zeker niet Hier opbouwen ........ :o
(dit is maar voor even)
geld kunnen ze ergens anders aan investeren.
bijv. een huis kopen (land van herkomst) of in een islamitisch land?
De meeste marokkanen willen hun toekomst zeker niet Hier opbouwen ........ :o
(dit is maar voor even)
geld kunnen ze ergens anders aan investeren.
bijv. een huis kopen (land van herkomst) of in een islamitisch land?
Dan vraag ik me serieus af wat "de meeste marokkanen" hier doen. Zijn ze hier puur geld aan het verdienen voor de uiteindelijke investering in land van herkomst of een islamtisch land (in theorie is Marokko overigens ook een islamitisch land)
Als dat zo is, dan kan je wat mij betreft je niet beroepen op je nederlands burgerschap en mogen andere regels gelden, zoals bijvoorbeeld hogere afdracht van belasting. Het is nl niet de bedoeling dat je je als een parasiet gedraagt.
Mijn Turkse vrienden hebben 2 jaar geleden een huis gekocht. Rijtjes huis met tuin. Van de week kwam ze bij me (heb een flatje) en ze zei dat ze het vreselijk miste zo'n flat. Ze vind dat veel gezelliger. Heb haar erover doorgevraagt en het kwam er op neer dat de meeste Turken en Marokkanen het liefst op een flat zitten (echt waar)
Het liefst met de hele familie op een flat en lekker hutje mutje.
Dan vraag ik me serieus af wat "de meeste marokkanen" hier doen. Zijn ze hier puur geld aan het verdienen voor de uiteindelijke investering in land van herkomst of een islamtisch land (in theorie is Marokko overigens ook een islamitisch land)
Als dat zo is, dan kan je wat mij betreft je niet beroepen op je nederlands burgerschap en mogen andere regels gelden, zoals bijvoorbeeld hogere afdracht van belasting. Het is nl niet de bedoeling dat je je als een parasiet gedraagt.
Het kan en mag dus waarom niet?
Het kan en mag dus waarom niet?
Als je als tweede generatie niet van plan bent om te participeren in de maatschappij waarin je bent geboren en getogen, daar de kritiek op niet begrijpt, met ondertussen al tijden het plan toch weg te gaan; ga dan ajb nu weg zodat je anderen, die bereid zijn en de intentie hebben om hier wel wat op te bouwen en mee te werken aan een betere maatschappij niet te frustreren.
MooiRood
25-11-2005, 20:46
Volgens mijn vriendenkring is het moeilijk om een
fatsoenlijk bedrag bij elkaar te krijgen zonder dat
je de Islamitische regels voor bankieren overtreedt.
Ik ben er van overtuigd dat zodra er echt iets
fatsoenlijks komt in plaats van de "hypotheek",
meer mensen zullen gaan kopen in plaats van hun
geld iedere maand af te geven aan een ander,
die niets doet aan het huis.
drentenier
25-11-2005, 20:49
Als je als tweede generatie niet van plan bent om te participeren in de maatschappij waarin je bent geboren en getogen, daar de kritiek op niet begrijpt, met ondertussen al tijden het plan toch weg te gaan; ga dan ajb nu weg zodat je anderen, die bereid zijn en de intentie hebben om hier wel wat op te bouwen en mee te werken aan een betere maatschappij niet te frustreren.
Deze posting snap ik werkelijk niet.
Als mensen hier in nederland enige tijd willen werken om wat geld te verdienen en daarna terug te gaan is dat toch prima ? Dat gebeurt momenteel met o.a Polen. Hoe meer bvan dit soort mensen hoe beter het voor onze economie is.
En met wie bedoel je de personen, kennelijk geen autochtonen, die hier wat op willen bouwen en mee willen werken aan een betere maatschappij ?
Laat me je uit de droom helpen, de mensen die jij voor ogen hebt bestaan niet.
drentenier
25-11-2005, 20:53
Volgens mijn vriendenkring is het moeilijk om een
fatsoenlijk bedrag bij elkaar te krijgen zonder dat
je de Islamitische regels voor bankieren overtreedt.
Ik ben er van overtuigd dat zodra er echt iets
fatsoenlijks komt in plaats van de "hypotheek",
meer mensen zullen gaan kopen in plaats van hun
geld iedere maand af te geven aan een ander,
die niets doet aan het huis.
Probeer het geld dan in Islamitische landen bij elkaar te krijgen.
dan zal je merken dat de haves daar het liever uitlenen aan Amerika voor een mooie rente.
Wil je dat niet huur dan van een Turkse of Marokkaanse huisjesmelker, die doen echt wel veel voor het huis. Ha ha....:) :)
Ja kan ik ook wel inkomen maar hoeveel allochtonen zijn nu alweer geëmigreerd? En is dat met spaarcenten?
Ik weet niet wat ik hier van denken moet. Enerzijds heb je gelijk maar aan de andere kant. Mijn Turkse vrienden willen blijven en die huren liever ook. Ik weet het niet.
even offtopic: kan jij zuigen ?
drentenier
25-11-2005, 20:59
even offtopic: kan jij zuigen ?
Wel zieken.
Wel zieken.
wat houdt "zieken" in ? anderen ziek maken door chlamydia, herpes en syfilis op ze over te brengen ?
MooiRood
25-11-2005, 21:04
Probeer het geld dan in Islamitische landen bij elkaar te krijgen.
dan zal je merken dat de haves daar het liever uitlenen aan Amerika voor een mooie rente.
Wil je dat niet huur dan van een Turkse of Marokkaanse huisjesmelker, die doen echt wel veel voor het huis. Ha ha....:) :)
Ik heb een eigen krot hoor.
Ik hoef dus geen hunebed als fietsenstalling te gebruiken
zoals ze doen in sommige streken waar respect voor
onze geschiedenis onbekend is.
drentenier
25-11-2005, 21:09
Ik heb een eigen krot hoor.
Ik hoef dus geen hunebed als fietsenstalling te gebruiken
zoals ze doen in sommige streken waar respect voor
onze geschiedenis onbekend is.
Keurig , eigen huis.
Dus of wel hypotheek, of cash betaald of van familie geleend.
Prima. Niets mis mee.
En jullie geschiedenis, wie is jullie nu weer in dit verband ?, intereseert me inderdaad de rozen.
Ik vind handelingen gedaan in de huidige tijd belangrijker en interessanter.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.