Bekijk originele versie : taboe?????
elhachioui
19-04-2003, 20:52
Ik zou graag met Marokkanen in contact willen komen die net als ik vragen hebben over de eigen identiteit. Ik voel me bij de Marokkanen niet zo op mijn gemak maar bij de Hollanders net zo min. Ik zou graag met iemand hierover van gedachten willen wisselen. :confused: :confused:
ja dat heb ik eigenlijk ook nederlanders snappen je nooit en bij m3arba heb k altijd t gevoel dat ze je elk moment kunnen naaien (je weet figuurlijk he) :rolleyes:
louahmed
20-04-2003, 00:19
dan zoek je toch contact met chinezen.hihihihihihi
Mocro4eva
22-04-2003, 12:34
I know what u mean. Zoek gewoon marokkanen die je wel mag en die op dezelfde denklijn liggen als jij.
BennY zei het al, je weet met een Marokkaan nooit waar je aan te bent.
en die worsteling, volgens mij begrijp elke Marokkaan dat wel.
Ik ben bang dat de Marokkaanse identiteit niet meer is en de zoektocht er naar toe niets op zal leveren... De eerste generatie kan nog wel spreken van een puur Marokaanse id, maar de 2e, 3e... We hebben een mix gemaakt van de Nederlandse en Marokkaanse id en het produkt daarvan dat zijn wij, een soort Nedokkanen.
Ik heb geen aansluiting meer met Marokko noch met Nederland, ik blijf een beetje schipperen tussen beiden. Een mislukte cocktail als je het mij vraagt...
Elhachioui ik denk dat je het in een andere hoek moet zoeken wil je gevrijwaard worden van deze worsteling. Je moet kijken wat voor jou het belangrijkste is en deze boven alle anderen zetten . Ik heb deze gevonden in de Islam. Een levenswijze die werkt als filter, dat waar jij niets van moet hebben, filter je eruit. dat gene waar je waarde aan hecht is er alom in vertegenwoordigt
;)
XxRachidxX
22-04-2003, 19:03
Met wat voor soorten mensen gaan jullie om he? Ik ga met iedereen om en kan het met iedereen vinden..denk niet dat het probleem aan de omgeving ligt..maar aan jezelf..dus niet marokkanen/ chinezen/Turken etc als vriendenkring..maar beter mannen in witte pakken...Shrinks dus!
iK KAN ME WEL VERPLAATSEN IN HETGEEN DAT ELHACHIOUI VERWOORD.
HET ZIJN TWEEE GEHEEL VERSCHILLENDE WERELDEN EN OVERAL LIJK JE ER NET BUITEN TE VALLEN.
IK DENK DAT DIT VOORAL TE MAKEN HEEFT MET HET DENKNIVEAU DAT ZE HEBBEN, EN VERDER SPELEN ER FACTOREN MEE ZOALS CULTUUR, WAARDEN EN NORMEN.
JE ZULT DAN MOETEN PROBEREN EEN VRIENDEN KRING TE CREEREN DIE HET DICHTS BIJ JE STAAN.
sorry kan niet helpen...!!!! :D
ik heb ook zoiets.. en het is inderdaad vervelend.
je bent een marokaan maar bent in nederland geboren en opgegroeit.
ze zien je hier als een vreemde..maar ook in marokko kijken ze je heel raar aan.vooral in de vakantie kijken ze je aan,zovan daar heb je die mensen uit elgariej weer.die zorgen hier alleen voor hoge prijsen...je weet wel.wat ik iedere marokaan kan aan raden(die hier geboren en opgegroeit is)ga een jaartje in marokko wonen..heb ik gedaan,en ik voel me als marokaanzijnde in nederland veel zelfvetrouwder.het heeft mij in ieder geval ontzettend geholpen..je leert veel meer van je eigen cultuur ,en natuurlijk ook ontzettend veel van je eigen geloof,want zoals liya zei helpt de islam ook heel goed.het brengt een soort van evenwicht tussen beide. dit vind ik ervan.:zwaai:
elhachioui
26-04-2003, 23:55
Dus met andere woorden de islam zal er voor zorgen dat ik rust krijg in mijn lijf. Sorry dat ik het moet zeggen maar op dit moment geloof ik niet dat dat de oplossing voor mij is.
Ik vind het prettig dat sommige gedachten van jullie wel herkenbaar zijn en dat bevestigt mijn idee dat er meer grensgevallen zijn dan alleen maar ik.
Vewonderlijk is wel dat sommige in de islam zijn blijven geloven. Hoe zit dat eigenlijk??? Waarom ik niet........is dat vreemd????
Origineel gepost door elhachioui
Dus met andere woorden de islam zal er voor zorgen dat ik rust krijg in mijn lijf. Sorry dat ik het moet zeggen maar op dit moment geloof ik niet dat dat de oplossing voor mij is.
Ik vind het prettig dat sommige gedachten van jullie wel herkenbaar zijn en dat bevestigt mijn idee dat er meer grensgevallen zijn dan alleen maar ik.
Vewonderlijk is wel dat sommige in de islam zijn blijven geloven. Hoe zit dat eigenlijk??? Waarom ik niet........is dat vreemd????
Heb je m'n pm ontvangen?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.