Bekijk originele versie : Herfstblaadjes
Leviathan
19-04-2003, 19:59
Bij het verstrijken van de tijd begin ik mijzelf af te vragen of ik al oud aan het worden ben? Het kan toch niet zo zijn dat een herfstblaadje door alle seizoensgetijen verdort en dat mijn mens zijn intact zal blijven.
Moet ik niet op mijn 24e jaar getrouwd zijn? Dat is toch de leeftijd waarop jongens in het algemeen in principe te laat zijn. Gelukkig is het een opluchting dat het voor meisjes al veel eerder is. Deze arme schepsels moeten voor hun 23e jaar hun slag geslagen hebben, anders zijn zij gedoemd om het tijdpad van het leven alleen af te leggen. Ik kan me niet voorstellen dat ik op een dag alleen overblijf. Eenzaamheid is het lijden dat we cadeau krijgen. Bij deze gedachte betrap ik een glimlach op mijn gezicht. Het is nog niet zo erg als dat ik in eerste instantie gedacht had.
Ik ben nog een groene herfstblaadje, die nog wel een jaar of twee de tijd heeft. Bij het bereiken van mijn 25e verjaardag zal ik terugdenken aan dit moment. Maken jullie je al zorgen?
GangstaLovin
19-04-2003, 20:03
Hahhahaaa ...aan trouwen zit geen leeftijd vast. de mensen die dat denken moeten hun ogen open doen ...als het je tijd is komt het wel!
Hahaha ....sorry vind het zo funny dat er nog mensen zijn die zo denken.
Leviathan
19-04-2003, 20:06
Origineel gepost door GangstaLovin
Hahhahaaa ...aan trouwen zit geen leeftijd vast. de mensen die dat denken moeten hun ogen open doen ...als het je tijd is komt het wel!
Hahaha ....sorry vind het zo funny dat er nog mensen zijn die zo denken.
Hoe oud ben jij?
GangstaLovin
19-04-2003, 20:09
Doet dat er wat aan toe dan hoe oud ik ben ....
Leviathan
19-04-2003, 20:11
Doet dat er wat aan toe dan hoe oud ik ben ....
Het is belangrijk om te weten hoe oud je bent als je vindt dat leeftijd er niet toe doet.
Kun jij je voorstellen dat je op 29e gaat trouwen?
GangstaLovin
19-04-2003, 20:15
Ja ik kan me voorstellen dat ik op mijn 29e pas ga trouwen. Wat is daar slecht aan volgens jou? Ben je dan niet normaal meer of zo, ben je dan abnormaal? Sinds wanneer is er een leeftijd gesteld wanneer je niet meer mag trouwen ..of wanneer het eigenlijk niet normaal meer is om te trouwen?
Denk eens even na ...je weet dan toch dat het dan gewoon nergens op slaat. je trouwt wanneer je wilt trouwen en wanneer je er klaar voor bent en als je die persoon hebt gevonden waar je mee wilt trouwen. Niet omdat je een bepaalde leeftijd hebt bereikt waarvan sommigen zeggen dat je dan al getrouwd moet zijn.
Leviathan
19-04-2003, 20:18
Ja ik kan me voorstellen dat ik op mijn 29e pas ga trouwen. Wat is daar slecht aan volgens jou? Ben je dan niet normaal meer of zo, ben je dan abnormaal? Sinds wanneer is er een leeftijd gesteld wanneer je niet meer mag trouwen ..of wanneer het eigenlijk niet normaal meer is om te trouwen?
Denk eens even na ...je weet dan toch dat het dan gewoon nergens op slaat. je trouwt wanneer je wilt trouwen en wanneer je er klaar voor bent en als je die persoon hebt gevonden waar je mee wilt trouwen. Niet omdat je een bepaalde leeftijd hebt bereikt waarvan sommigen zeggen dat je dan al getrouwd moet zijn.
Nemen we het een stap verder. Jij trouwt op je 29e jaar en krijgt een jaar of twee later een kindje. Als jij oma bent is jouw kind volwassen en kan zij/hij trouwen.
GangstaLovin
19-04-2003, 20:26
Ja .....so. Wat is daar mis mee? Mijn vader is ook al 60 jaar ...en mijn ma is al 52.
Lieverd denk eens logisch na. wat jij zegt slaat toch gewoon helemaal nergens op. Je bent nu 24 jaar ...okay we stellen de eind datum op 25 jaar. Dan MOET je getrouwd zijn ....wat doe je dan als je nog niemand hebt gevonden waar je de rest van je hele leven mee moet trouwen? Ga je dan zomaar met iemand trouwen?
Kijk ieder zijn eigen meug ...ik trouw zodra ik daar klaar voor ben en zodra ik iemand heb gevonden waar ik mee wil trouwen. Of dat op mijn 22e is of op 40e dat maakt geen zak uit. natuurlijk zullen er dan altijd wel mensen net als jou zijn die dan gaan roddelen, but like I care!
Origineel gepost door Leviathan
Nemen we het een stap verder. Jij trouwt op je 29e jaar en krijgt een jaar of twee later een kindje. Als jij oma bent is jouw kind volwassen en kan zij/hij trouwen.
De gemiddelde leeftijd waarop vrouwen in Nederland hun 1e kind krijgen ligt op dit moment op 29 jaar. En aangezien de man in een stel/echtpaar meestal een paar jaar ouder is dan de vrouw, heb jij dus nog wel even.
Ik (34 jaar) ben zelf trouwens niet van plan om te trouwen of kinderen te krijgen.
Leviathan
19-04-2003, 20:50
Het is typisch Marokkaans dat wanneer iemand (ik in dit geval) datgene wat mij bezighoudt met jullie deel, dit gelijk wordt geassocieerd met:
* roddelen (GanstaLovin)
* gebrek aan islamkennis (Nawera)
Alleen Tonk verdient een prijs voor anti-bevooroordeeld
GangstaLovin
19-04-2003, 20:55
Jij begrijpt mij dus totaaaaaaaal niet.
Leviathan
19-04-2003, 21:03
natuurlijk zullen er dan altijd wel mensen net als jou zijn die dan gaan roddelen, but like I care!
Sorry lieverd, maar ik heb voor het gemak even aan selectief lezen gedaan. Ik begrijp best wat je bedoelt met bovenstaande :)
bint_duh_bledie
20-04-2003, 11:53
hahahaha jah is wel grappig eigelijk
rond deze tijd maakt iedereen zich druk om trouwen
maar het gaat helemaal niet om de leeftijd
ik ben 18 jaar en ik ga in de zomer trouwen
terwijl ik nog een zus heb van 19 en een broer van 24 en nog een broer van 28 jaar die nog thuis zitten
nee helemaal niet alleen ik heb mijn man gevonden en hun niet
mijn grote broer die wacht nog steeds op zijn ware
terwijl ik hem al heb gevonden
maar ik zelf vind 24 een mooie leeftijd voor een jongen om te trouwen
maarja als je geen vrouw hebt kun je ook niet trouwen
hihi
Oem_Lena
20-04-2003, 12:43
Origineel gepost door Nawera
Alles staat geschreven vanaf de dag dat je geboren wordt....Heel je levensloop, en niemand die daar verandering ik kan brengen...Je kunt nog zoveel plannen; als iets gebeurt dan gebeurt het ook, dus ook dat trouwen....Je kan wel zeggen ik wil voor mijn 24e getrouwd zijn, maar alles is de wil van Allah swt....Jouw gedachte vind ik typisch Marokkaans, als je niet voor een bepaalde leeftijd getrouwd bent, dan ben je afgeschreven?....Snappen mensen nou echt niet dat alles in dit leven de wil van Allah swt is?.....En wat er ook gebeurt zeg altijd, alhamdoellillah zo heeft Allah swt het gewild....
daar ben ik het niet mee eens,vanaf de dag dat je geboren bent weet allah al wat jij gaat doen en dat staat ook vast,maar het is niet zo dat het de wil van allah is,als dat zo is waarom zouden wij dan gestraf worden,je kan niet zeggen ik heb zina geplegt oh dat is de wil van allah
of ik heb iemand vermoord dat is de wil van allah,als hij op zijn 25 jaar wil trouwen is het zijn wil, is niet de wil van allah(allah ta ala weet het wel)dus met alles wat je doet doe je zelf alleen allah ta ala weet er al bij je gebord al wat jij gaat doen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.