Bekijk originele versie : Joden eisen excuses van Michael Jackson!!!
Joden eisen excuses van Michael Jackson
LOS ANGELES - Een Amerikaanse groep joden eist excuses van Michael Jackson voor antisemitische uitlatingen. In een telefoongesprek met een adviseur stelde de zanger dat „de joden“ schuldig waren aan zijn financiële problemen. Hij vergeleek ze met bloedzuigers.
De Amerikaanse zender ABC bemachtigde een opname van het gesprek, dat ongeveer twee jaar geleden zou hebben plaatsgevonden. De joodse organisatie Anti-Defamation League (ADL), die tegen laster strijdt, vindt verontschuldigingen op zijn plaats.
Volgens ADL-voorzitter Foxman lijkt het erop dat Jackson elke tegenslag in zijn leven in de schoenen schuift van de joden. In 1995 veroorzaakte Jackson al enorm veel ophef onder joodse organisaties door een anti-joodse tekst in het lied They Don't Care About Us.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/29188121/Joden_eisen_excuses_van_Michael_Jackson.html
Beetje onzinnig, maar wel hun goed recht dit te vragen. Een figuur als Jackson moet gewoon genegeerd worden, het is een zielig manneke.
AbuHamza
24-11-2005, 11:09
Oh zielige joden...Jackson heeftvrijheid van menings uiting!
a_tropos
24-11-2005, 11:18
heel goed, hamza! en dat geldt ook voor 'de joden', natuurlijk...
bovendien heeft wacko jacko niet zijn mening gegeven, maar een beschuldiging geuit - en dat is iets anders: beschuldigingen moet je kunnen hardmaken...dat is in de islam ook zo, b.v.
Oh zielige joden...Jackson heeftvrijheid van menings uiting!
Ja natuurlijk, en joden zijn niet zielig, maar hebben vaak te lange tenen, evenals sommige moslims :nerd: :hihi:
a_tropos
24-11-2005, 11:27
Ja natuurlijk, en joden zijn niet zielig, maar hebben vaak te lange tenen, evenals sommige moslims :nerd: :hihi:
...helaas geldt dat voor een heleboel mensen in alle culturen, andries...
zo is het sommigen onwelgevallig dat mensen hun onvrede uiten via spandoeken!
jackson moet maar eens zien dat hij zijn uitspraken kan bewijzen, anders heeft hij er wellicht een probleempje bij.
...helaas geldt dat voor een heleboel mensen in alle culturen, andries...
zo is het sommigen onwelgevallig dat mensen hun onvrede uiten via spandoeken!
jackson moet maar eens zien dat hij zijn uitspraken kan bewijzen, anders heeft hij er wellicht een probleempje bij.
Maar, in het nieuws blijft hij - terwijl zijn zangcarriere al jaaarenlang niet meer is wat het was geweest :hihi:
heel goed, hamza! en dat geldt ook voor 'de joden', natuurlijk...
bovendien heeft wacko jacko niet zijn mening gegeven, maar een beschuldiging geuit - en dat is iets anders: beschuldigingen moet je kunnen hardmaken...dat is in de islam ook zo, b.v.
Je hebt gelijk A Tropos, het was weer even iets te kort door de bocht .... :nerd: ;)
het islamitische oordeel:
als je iemand beldigd of over iemand roddeld (moge dit een groepering zijn of een individu) dan dien je jezelf te verontschuldigen, zo niet dan zul je dit in het hiernamaals moeten doen, en als deze persoon of groepering dit excuus niet voldoende vind op dat moment dan dien je verkregen gezeningen af te staan (de optelsom van zegenigen is hetgeen je naar het paradijs zal brengen) en als je zegeningen te weinig zijn om de schade te dekken dan zul je hun/zijn/haar zondigingen over moeten nemen (diegene word dus niet meer gestraft voor die zondiging maar jij -diegene die ze over neemt-).
als mister jackson iets heeft ervaren waarvoor die de joden van beschuldigd dan dient hij dat met bewijzen te kunnen onderbouwen. zo niet, dan is het loos gekakel.
alhoewel ik vind dat jackson vaak negatief word af geschilderd en ik vermoed dat er iets meer achter deze afschilderingen ligt dan op het eerste oog zichtbaar. maar met vermoeden kan je niets.
Hazouz_54
24-11-2005, 11:43
Maar, in het nieuws blijft hij - terwijl zijn zangcarriere al jaaarenlang niet meer is wat het was geweest :hihi:
Dat neemt niet weg dat hij een van de grootste, zo niet de allergrootste artiest is, die de wereld gekend heeft.
a_tropos
24-11-2005, 11:46
het islamitische oordeel:
als je iemand beldigd of over iemand roddeld (moge dit een groepering zijn of een individu) dan dien je jezelf te verontschuldigen, zo niet dan zul je dit in het hiernamaals moeten doen, en als deze persoon of groepering dit excuus niet voldoende vind op dat moment dan dien je verkregen gezeningen af te staan (de optelsom van zegenigen is hetgeen je naar het paradijs zal brengen) en als je zegeningen te weinig zijn om de schade te dekken dan zul je hun/zijn/haar zondigingen over te nemen (diegene word dus niet meer gestraft voor die zondiging maar diegene die ze over neemt).
als mister jackson iets heeft ervaren waarvoor die de joden van beschuldigd dan dient hij dat met bewijzen te kunnen onderbouwen. zo niet, dan is het loos gekakel.
alhoewel ik vind dat jackson vaak negatief word af geschilderd en ik vermoed dat er iets meer achter deze afschilderingen ligt dan op het eerste oog zichtbaar. maar met vermoeden kan je niets.
dankjwel voor deze toelichting...dit was idd wat ik al voor ogen had.
a_tropos
24-11-2005, 11:47
Dat neemt niet weg dat hij een van de grootste, zo niet de allergrootste artiest is, die de wereld gekend heeft.
ehm...mag ik daarover met jou van mening verschillen? :D
...maar zijn artistieke prestaties zijn hier ook niet in het geding...meer zijn malle gedragingen!
dankjwel voor deze toelichting...dit was idd wat ik al voor ogen had.
vulde je even aan. ;)
a_tropos
24-11-2005, 11:54
tja...maar ik denk dat de morrissen en de sharons in de vs nu wel wat minder van zijn cd'tjes zullen afnemen...dus of het nou echt zo'n slimme pr-zet is...:(
Is dat niet een kwestie van smaak?
Het word over zoveel artiesten gezegd: Madonna, de Beatles, Elvis, 2PAC enz. enz.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.