Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie heeft goed advies?

Pagina's : [1] 2 3

LZN
19-04-2003, 09:21

salaam mensen, hoe zullen jullie het volgende opknappen? ik ben absoluut boos, boos op amerika en ook de amerikanen. al weet ik dat elk individu zijn eigen is en hem/haar op haar daden moet beoordelen en niet om wat hun politiek is maar het blijft moeilijk. zij hebben bush toch gekozen? zo ook mijn amerikaanse (aangetrouwde) amerikaanse oom. mijn oom en tante komen volgende maand inshallah naar nederland en dan moet ik in de ogen van mijn oom kijken maar ik ben bang dat ik ook boos op hem word (hij heeft ook op bush gestemd). als ik in discussie ben met mijn famillie die allemaal pro amerika zijn (niet pro bush) word ik boos, heb het gevoel dat iedereen tegen de islam is, inclusief mijn famillie en dat is soms moeilijk te verkroppen. altijd weer dezelfde smoes, dictatuur, saddam is slecht, bin laden terrorist, hamas terreur beweging, etc. etc. vroeger kreeg ik wel eens wat geld van mijn ouders maar mijn vader wilt me niet eens meer cash geven, dat accepteer ik natuurlijk want het is zijn geld en ben allah dankbaar voor alles wat op mijn pad komt maar het lijkt allemaal zo oneerlijk. wanneer ik de krant lees in het bijzijn van mijn ouders kan ik moeilijk rustig blijven en dat loopt wel eens uit op pijnlijke confrontaties met pa. nu komt mijn famillie straks en zou absoluut niet weten wat ik met de situatie aanmoet, hebben jullie een oplossing? ik moet mijn geloof respecteren en mijn famillie hoog in het vaandel hebben staan maar allah gaat toch voor alles? wanneer zij de islam zwart maken mag ik toch mijn weerwoord hebben? wat kan ik doen zonder boos te worden? graag serieuze reakties en alvast bedankt, beslama :zwaai: (oh ja, ik ben kaasie voor wie het nog niet wist).

bint_duh_bledie
19-04-2003, 09:24
ewa je gaat zhema boos worden op je oom die op bush heeft gestemd is toch zijn fu cking probleem sorry maar er zijn ergere dingen om over te piekeren

Liloesh
19-04-2003, 09:25
Maar hoe bedoel je nu dat ze de islam zwart maken??? Sadam is niet gelijk aan islam.... Enne als je gewoon met je familie over iets anders praat dan komt er geen ruzie van... Vermijdt het discusiƫren...Als ze nou beginnen over de oorlog, sta jij op en ga je weg.....no big deal.. Veel succes

Soumayaa
19-04-2003, 10:56
Het onderwerp proberen te ontwijken...

masrawy
19-04-2003, 11:03

Origineel gepost door Soumayaa Het onderwerp proberen te ontwijken... vluchten van `n probleem is nooit `n oplossing geweest.. praat gewoon rustig met ze.. ook al worden zij para, moet je proberen rustig te blijven.. (dan worden ze helemaal para :hihi: ) zeg ze gewoon dat dit jou mening is & zij dat maar hebben te accepteren..

Soumayaa
19-04-2003, 11:10
Origineel gepost door masrawy vluchten van `n probleem is nooit `n oplossing geweest.. praat gewoon rustig met ze.. ook al worden zij para, moet je proberen rustig te blijven.. (dan worden ze helemaal para :hihi: ) zeg ze gewoon dat dit jou mening is & zij dat maar hebben te accepteren.. inderdaad vluchten van een probleem is nooit een oplossing maar als je begint te discussieren (we hopen dat het daar blijft en niet brullen is) dan is de sfeer toch echt wel verpest en volgens mij weet hij precies hoe zijn familie erover denkt dus als je zegt van dit is jou mening en dit is mijn mening dan haal je alles volgens mij terug naar boven "andermans mening accepteren is erg moeilijk voor sommigen" thalla

masrawy
19-04-2003, 11:25
Origineel gepost door Soumayaa inderdaad vluchten van een probleem is nooit een oplossing maar als je begint te discussieren (we hopen dat het daar blijft en niet brullen is) dan is de sfeer toch echt wel verpest en volgens mij weet hij precies hoe zijn familie erover denkt dus als je zegt van dit is jou mening en dit is mijn mening dan haal je alles volgens mij terug naar boven "andermans mening accepteren is erg moeilijk voor sommigen" thalla ja.. `t is `n probleem ja.. maar ik bedoel.. ze kunnen niet eeuwig ruzie blijven maken.. iemand zal toch op `n gegeven moment de streep moeten trekken van 'onderwerp gesloten'.. zo blijven ze bezig.. dat heeft ook geen zin op `n gegeven moment..

Angel
19-04-2003, 11:54
Sallem Achmad, Hoe is het? :) Nou ik zou zeggen, mocht het zover komen dat er een discussie komt. Doe dan gewoon mee en laat je mening horen. Je moet wel ff in de gaten houden dat je saddam bijv. niet gaat associeren met de Islam en maak ze dat dan duidelijk als zij dat wel doen. En met boos worden bereik je niks, zo stel je jezelf alleen kwestbaar op. Je moet je mening gewoon goed kunnen onderbouwen. En goed luisteren wat iemand anders te melden heeft. Soms is een onderwerp een eindeloze discussie, op zo'n moment moet je je standpunt duidelijk aangeven. En andermans mening respecteren, iedereen denkt anders over een bepaald onderwerp. Je moet vooral rustig blijven, niet je stem verheffen, dat is nergens voor nodig. En mocht het toch nog uit de hand dreigen te lopen, dan ga je gewoon weg. take care :zwaai:

masrawy
19-04-2003, 11:59
Origineel gepost door angel21 En mocht het toch nog uit de hand dreigen te lopen, dan ga je gewoon weg. of stuur je angel op ze af http://www.click-smilies.de/sammlung/waffen/violent-smiley-036.gif

Angel
19-04-2003, 12:01
Origineel gepost door masrawy of stuur je angel op ze af http://www.click-smilies.de/sammlung/waffen/violent-smiley-036.gif heeeyyy dat ben ik niet :kwaad: :verdriet: jij bent gemeen dit ben ik :engel: :stout:

masrawy
19-04-2003, 12:05
Origineel gepost door angel21 heeeyyy dat ben ik niet :kwaad: :verdriet: jij bent gemeen dit ben ik :engel: :stout: je hebt gelijk.. :( mijn welgemeende excuses.. dit ben jij.. http://www.smilies.nl/dieren/sheep.gif :D

Angel
19-04-2003, 12:11
Origineel gepost door masrawy je hebt gelijk.. :( mijn welgemeende excuses.. dit ben jij.. http://www.smilies.nl/dieren/sheep.gif :D :kwaad: :kwaad: :huil: :verdriet: :ego:

masrawy
19-04-2003, 12:16
Origineel gepost door angel21 :kwaad: :kwaad: :huil: :verdriet: :ego: :lol: ok ok.. sorry sorry.. dit ben jij.. http://www.click-smilies.de/sammlung/engel/angel-smiley-027.gif

Angel
19-04-2003, 12:17
Origineel gepost door fardou Als je nederlandse ouders hebt moet je er vooral niet met hun over discuseren. Ze zullen je toch niet begrijpen. Je zou ze wel een keertje rustig het 1 en ander over de islam uit kunnen leggen, maar dan echt met de nadruk op rustig. als jij iedere keer ruzie met je familie maakt, zien ze geen positieve kanten van de islam. Het is beter als je ze zo nu en dan wat positieve dingen laat zien en vertelt, snap je. Laat je oom beter met rust, hij is wie hij is, en je wilt toch geen problemen? Ik wilde ff reageren op op jouw eerste twee zinnen. je weet hopelijk dat daar helemaal niks van klopt. :D Het heeft er niet mee te maken of je ouders nou, Nederlands, Marokkaanse, Chinees of Russisch zijn. Met sommige ouders kun je discusieren en met anderen niet. :zwaai:

Angel
19-04-2003, 12:26

Origineel gepost door masrawy :lol: ok ok.. sorry sorry.. dit ben jij.. http://www.click-smilies.de/sammlung/engel/angel-smiley-027.gif eindelijk heb je het door :rolleyes: http://www.click-smilies.de/sammlung/sehrgrosse/large-smiley-005.gif

Pagina's : [1] 2 3