Bekijk originele versie : Bush wilde Al-Jazeera plat bombarderen
DINOCAPRICCIO
22-11-2005, 15:09
LONDEN - De Amerikaanse president George Bush wilde vorig jaar een bombardement uitvoeren op het hoofdkantoor van de Arabische nieuwszender Al Jazeera. Deze zender is gevestigd in Qatar, een land dat geldt als bondgenoot van de Verenigde Staten. Bush zou zich zo aan de berichtgeving van de zender over de oorlog in Irak hebben geërgerd, dat hij het hoofdkantoor wilde platgooien.
Volgens de Britse krant The Daily Mirror overreedde de Britse premier Tony Blair Bush om het plan niet door te zetten, omdat een dergelijk bombardement wereldwijd tot hevige protesten zou leiden. De krant baseert zich op een zeer geheim document uit Downing Street 10, waar Blair kantoor houdt. Volgens een anonieme bron van de krant is het document "explosief en zeer schadelijk voor Bush".
Bush en Blair zouden hun onderhoud in april vorig jaar hebben gehad, terwijl Amerikaanse troepen in Irak probeerden opstandelingen in het rebellenbolwerk Fallujah in bedwang te krijgen. Zowel Washington als Londen ergerde zich enorm aan de berichtgeving van Al Jazeera, die filmde achter de linies van de rebellen en beelden toonde van dode militairen en Iraakse slachtoffers.
Waarschuwingen
Het terreurnetwerk Al Qaida heeft Al Jazeera meermalen gebruikt om waarschuwingen naar het westen uit te zenden. Ook de ontvoerders van militairen en burgers in Irak zonden beelden van hun slachtoffers en veelal ook van hun executies naar Al Jazeera.
Het hoofdkantoor van Al Jazeera, de Arabische versie van de BBC of CNN, is gevestigd op een bedrijventerrein van de Qatarese hoofdstad Doha. Omdat het gebouw geen verdiepingen heeft zou het een gemakkelijk doelwit zijn. Het risico dat onschuldige buitenstaanders zouden omkomen, zou klein zijn omdat er geen woonwijken in de buurt zijn.
Beangstigend
Een partijgenoot van Blair, de voormalige minister van Defensie Peter Kilfoyle, heeft dinsdag Downing Street opgeroepen het document te publiceren. "Het is beangstigend te bedenken dat een man die zo machtig is als Bush, dergelijke achteloze actie kan voorstellen."
Bron : www.nu.nl
Ik vraag me steeds af of Amerika wel een echte democratische land is. wat ze beweert. Ik zou maar tegen bush zeggen verander eerst je zelf dan pas andere leiders op de wereld.:hadj:
TatTwamAsi
22-11-2005, 15:24
LONDEN - De Amerikaanse president George Bush wilde vorig jaar een bombardement uitvoeren op het hoofdkantoor van de Arabische nieuwszender Al Jazeera. Deze zender is gevestigd in Qatar, een land dat geldt als bondgenoot van de Verenigde Staten. Bush zou zich zo aan de berichtgeving van de zender over de oorlog in Irak hebben geërgerd, dat hij het hoofdkantoor wilde platgooien.
Volgens de Britse krant The Daily Mirror overreedde de Britse premier Tony Blair Bush om het plan niet door te zetten, omdat een dergelijk bombardement wereldwijd tot hevige protesten zou leiden. De krant baseert zich op een zeer geheim document uit Downing Street 10, waar Blair kantoor houdt. Volgens een anonieme bron van de krant is het document "explosief en zeer schadelijk voor Bush".
Bush en Blair zouden hun onderhoud in april vorig jaar hebben gehad, terwijl Amerikaanse troepen in Irak probeerden opstandelingen in het rebellenbolwerk Fallujah in bedwang te krijgen. Zowel Washington als Londen ergerde zich enorm aan de berichtgeving van Al Jazeera, die filmde achter de linies van de rebellen en beelden toonde van dode militairen en Iraakse slachtoffers.
Waarschuwingen
Het terreurnetwerk Al Qaida heeft Al Jazeera meermalen gebruikt om waarschuwingen naar het westen uit te zenden. Ook de ontvoerders van militairen en burgers in Irak zonden beelden van hun slachtoffers en veelal ook van hun executies naar Al Jazeera.
Het hoofdkantoor van Al Jazeera, de Arabische versie van de BBC of CNN, is gevestigd op een bedrijventerrein van de Qatarese hoofdstad Doha. Omdat het gebouw geen verdiepingen heeft zou het een gemakkelijk doelwit zijn. Het risico dat onschuldige buitenstaanders zouden omkomen, zou klein zijn omdat er geen woonwijken in de buurt zijn.
Beangstigend
Een partijgenoot van Blair, de voormalige minister van Defensie Peter Kilfoyle, heeft dinsdag Downing Street opgeroepen het document te publiceren. "Het is beangstigend te bedenken dat een man die zo machtig is als Bush, dergelijke achteloze actie kan voorstellen."
Ik vraag me steeds af of Amerika wel een echte democratische land is. wat ze beweert. Ik zou maar tegen bush zeggen verander eerst je zelf dan pas andere leiders op de wereld.:hadj:
NATUURLIJK is de USA een democratisch land. De regering wordt elke 4 jaar gekozen, en het land heeft een grondwet. Iedere Amerikaan heeft vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. De wetgevende/controlerende, uitvoerende en rechterlijke macht zijn strikt gescheiden.
Alleen als je een cowboy kiest als president moet je niet raar staan te kijken dat zijn revolver losjes in zijn holster zit ... :hihi:
Als inderdaad waar blijkt te zijn dat Bush inderdaad van plan was om het hoofdkantoor van Al-Jazeerah te bombarderen, dan zal zijn afzetting niet lang meer op zich laten wachten. En dan zal blijken dat de USA dus een democratisch land is!
NATUURLIJK is de USA een democratisch land. De regering wordt elke 4 jaar gekozen, en het land heeft een grondwet. Iedere Amerikaan heeft vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. De wetgevende/controlerende, uitvoerende en rechterlijke macht zijn strikt gescheiden.
Hoezo natuurlijk? Het is leuk dat in de USA mensen eens in de 4 jaar een regering mogen kiezen, maar dan moeten mensen ook wel kunnen kiezen. Florida vergeten? Of het feit dat in zwarte wijken minder stembussen beschikbaar waren zodat zij (veelal mensen die op de democraten stemmen) uiteindelijk niet kunnen stemmen. Vergeet niet dat MAAR 50% van de mensen stemt. En dat komt echt niet alleen door luiheid.
Waarschuwingen
Beangstigend
:goedzo: dat komt doordat Al jazeera de harde feiten op tafel legt,.... omdat Amerika zoveel propagenda;s heeft en zoveel dingen heeft gedaan, die Saddam hoessein nog nooit heeft gedaan!
Al Jazeera ontmaskerd stuk voor stuk de hypocriete Regering van Amerika!
maar de goede zullen toch uiteindelijk winnen!":D
als het niet hier is dan maar in het hiernamaals inshallah amien:D
assallamoe alaikom jullie zuster soekran
Palestine
22-11-2005, 16:51
Hoe zouden het Amerikaanse volk reageren als een land in het Midden-Oosten het hoofdkantoor van CNN of FOXNEWS wilde opblazen. Ik vind dat de BUSH regering overal erg gemakkelijk vanaf komt. Gewoon schandelig !!!
Bush is een kneus maar de echte grote kneuzen zijn degene die op hem hebben gestemd. Die snappen het echt niet!
TatTwamAsi
22-11-2005, 17:13
Hoezo natuurlijk? Het is leuk dat in de USA mensen eens in de 4 jaar een regering mogen kiezen, maar dan moeten mensen ook wel kunnen kiezen. Florida vergeten? Of het feit dat in zwarte wijken minder stembussen beschikbaar waren zodat zij (veelal mensen die op de democraten stemmen) uiteindelijk niet kunnen stemmen. Vergeet niet dat MAAR 50% van de mensen stemt. En dat komt echt niet alleen door luiheid.
Dat ben ik met je eens. De laatste verkiezingen waren een farce voor de democratie.
De democratie is eigenlijk toch een farce. Alleen fenomenen als Pim Fortuyn weten de èchte democratische krachten los te weken. En de kans dat DIE mensne worden vermoord is nu eenmaal groot ... :hadj:
TatTwamAsi
22-11-2005, 17:14
Dat ben ik met je eens. De laatste verkiezingen waren een farce voor de democratie.
De democratie is eigenlijk toch een farce. Alleen fenomenen als Pim Fortuyn weten de èchte democratische krachten los te weken. En de kans dat DIE mensen worden vermoord is nu eenmaal groot ... :hadj:
De democratie is eigenlijk toch een farce. Alleen fenomenen als Pim Fortuyn weten de èchte democratische krachten los te weken. En de kans dat DIE mensne worden vermoord is nu eenmaal groot ... :hadj:
Tsja als ik me niet vergis was het Churchill die zei dat democratie geen wonderproduct is maar bij gebrek aan beter blijft men toch maar de democratie gebruiken.
En eigenlijk ook terecht. Er zijn idd maar weinig politici die zowel charisma als de intelligentie hebben om mensen naar de stembus te kunnen lokken. Fortuyn had iig het charisme (misschien ook een beetje de intelligentie ;) ). Zijn ideeen waren m.i. veel te extreem en zijn oplossingen vaak te simpel. Maar hij wist als geen ander het debat op gang te brengen en mensen weer voor de politiek te interesseren. Vaak genoeg hoor je dat mensen niet gaan stemmen omdat alle politici toch hetzelfde zijn en niemand houdt zich aan zijn beloftes. Mensen zijn teleurgesteld. Waarin weet ik ook niet helemaal. Ik zie toch echt wel een verschil in een links of een rechts kabinet. Het enige dat gezegd moet worden is dat ons systeem vaak dwingt tot samenwerking en dus een afzwakking van je partij standpunten. Daardoor kun je niet alles doorvoeren wat je als partij wenst.
Maar ik zie dat ik afdwaal. :D
DINOCAPRICCIO
22-11-2005, 18:49
Wat heeft fortuyn met bush en al jazeera bombarderen te maken ???? waaroom moeten jullie altijd jullie fan of idool bij ieder bericht noemen alsof ie de god is van de democratie. blijf aub bij het onderwerp.
De Amerikaanse president Bush wilde vorig jaar het hoofdkantoor van de Arabische nieuwszender Al-Jazeera in Qatar bombarderen
Geheim document
Dat meldt de Britse krant The Daily Mirror op basis van een geheim document. Volgens de krant zorgde de Britse premier Blair ervoor dat Bush zijn plan niet doorzette. Het bombardement zou volgens Blair tot protesten leiden.
Berichtgeving
Zowel Washington als Londen ergerde zich enorm aan de berichtgeving van de zender, die filmde achter de linies van de rebellen en beelden toonde van dode militairen en Iraakse slachtoffers.
Al-Qaeda
Het terreurnetwerk al-Qaeda heeft Al Jazeera meermalen gebruikt om waarschuwingen naar het westen uit te zenden. Ook de ontvoerders van militairen en burgers in Irak zonden beelden van hun slachtoffers en veelal ook van hun executies naar Al Jazeera
Volgens mij denkt hij dat de persvrijheid alleen
voor zenders als CNN en BBC gelden:rolleyes:
___PushUpBH___
23-11-2005, 00:31
Bush mag een bom in de eigen hol steken, BUSH als je het leest: UP YOURS!! :aftel:
Farid_Iglesias
23-11-2005, 00:51
Amerika heeft een aantal jaren terug al het kantoor van AlJazeera gebombadeerd en toen was er 1 medewerker om het leven gekomen.
zina_maghrebia
23-11-2005, 01:01
Bush :loser:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.