Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islam ----> islamitische gedichten °o.O

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 35 36

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:45

Mijn zuster in Islaam Wij zijn zusters, geschapen om elkaar te steunen en elkaar bij te staan, waar we ook heen gaan… Jij bent mijn zuster, mijn zuster voor het leven, Jou heb ik een plekje in mijn hart gegeven…. Jij hebt mij geleerd hoe zusterschap voelt, Wat je ook zegt, het is altijd goed bedoelt….. Ik accepteer jou en jij accepteert mij, Wanneer je vrolijk bent, voel ik me blij….. Wanneer je verdrietig bent, ugti, voel ik de pijn, Mijn imaan wordt steeds sterker als we samen zijn… Jij ugti maakt me sterk in de islaam, Zonder jou, ugti, voel ik me eenzaam… Bij jou ugt vergeet ik haat, Ken ik geen rare dingen en word ik nooit kwaad…. Ik bedank Allah en vergeet hem geen dag, Vrolijk wordt je al van jouw Masha'Allah glimlach….. Insha'Allah moge Allah jou zegenen voor de dingen die ik nu beschrijf, Weet, dat ik omwille van Allah altijd je zuster blijf…. Mijn zuster ik heb bewondering voor je, waar je ook heen mocht gaan, Je bent mijn zuster voor het leven, mijn zuster in Islaam…..

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:52
O’Allah, vergeef me O’Allah, vergeef me voor elke seconde die ik verspeel, O’Allah, vergeef me voor al die jaren, het zijn er te veel. De dagen waarin ik mijn gebed niet op tijd doe, wanneer ik te lui ben of gewoon te moe, Wanneer ik slaap heb, of een film wil afkijken, o, waar is op dat moment mijn Taqwa!! Hoe wil ik zo ooit Djennah bereiken? O’ vergeeft u mij wanneer ik u vergeet in blijde tijden, en pas mijn toevlucht bij u zoek, wanneer ik moet lijden. O’Allah, wanneer mijn mond wil roddelen laat ik hem gaan, wanneer iemand Salaam over mij spreek kijk ik hem verbaast aan. O’Allah wanneer ik boos ben, wil ik lang boos blijven, wat kunnen wij mensen toch overdrijven. O’Allah, vergeef mij bij haast in mijn wudu en bij haast in mijn gebed, voor vele stomme dingen heb ik ze opzij gezet. Het zijn stomme dingen die mij nooit zullen beschermen tegen het helle vuur, het zijn juist dingen die mij zullen tegenspreken, tijdens het laatste Uur. O’Allah, er zijn nog zoveel dingen, ik schaam me om dat allemaal te beschrijven, daarom vraag ik u om leiding, dat ik niet langer dit zwakke mens mag blijven. Nog geen besef heb ik van het mooiste, het paradijs! wij mensen geloven niets zonder duidelijk bewijs. O’ vergeef me Allah!!! Ik laat me nog te veel door deze doenya verleiden. maar met mijn hart en imaan zal ik er Insha’Allah tegen strijden. O’Allah, moge u Insha’Allah, mijn zonden verlichten en moge u Insha’Allah mij goede daden doen verrichten. O’Allah, degene van wie het hart het meeste houdt, bent u Ameen!!

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:53
Islam Islam, soebhanAllah, is toch zo uniek Het is gekomen voor het grootste publiek De profeet (SAW) kwam met de laatste boodschap Voor hem was het allemaal heel serieus zeker geen grap Hij werd uitgemaakt voor profiteur, bedrieger en leugenaar Maar hield vol en werd zo een martelaar Hij deed zijn best om zijn ummah op te leiden Liet de koran en soennah achter om de volgende generaties te begeleiden Hij was een persoon die verzekerd was van het paradijs Maar toch het leven zag als een grote reis Zijn eindbestemming was dus voor hem al bekend Jaloers zouden we moeten zijn op mensen die hem hebben gekend Vele moslims zeggen hij is onze grootste voorbeeld Maar is dat ook zo of zijn onze meningen gedeeld Moslim ben je al als je de shahada uitspreekt Maar een echte momien ben je als je het hoogste ihsane niveau bekleedt Als aan een broeder/zuster wordt gevraagd wat is jouw doel in dit leven Is het antwoord knappe vrouw/man om veel mee te beleven SoebhanAllah zijn wij hier niet om slechts HEM te dienen Onszelf van het paradijs te verzekeren, te krijgen wat we verdienen Kennis vergaren en kennis overdragen is onze plicht Met Allah Jehdie Shababana beëindig ik dit gedicht.

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:54
Waarom Waarom kunnen mensen niet geloven dar er maar een God bestaat keken ze maar eens naar boven als al die regen op de aarde slaat Kunnen ze het nu echt niet voelen als ze van die hoge bergen glijden of als ze met hun nieuwste auto over die gladde wegen rijden Of als ze die mooie diepe zee in duiken en aan al die kleurrijke bloemen ruiken of al die mooie vissen rond zien zwemmen en op hun eigen benen kunnen rennen Waneer doen de mensen hun ogen eindelijk open en zien ze de mens in alle kleuren en maten en mischien, krijgen ze het dan wel in de gaten dat er maar een God bestaat Die de hele wereld heeft gemaakt voor ons om op te leven wat hebben wij er allen een puinhoop van gemaakt terwijl Allah ons deze aarde uit liefde heeft gegeven Om samen met elkaar in vrede te mogen leven om elkaar te leren kennen, en om onze liefde aan elkaar door te kunnen geven Waarom willen ze de waarheid nou niet zien of willen ze het niet weten dat er echt een Dag zal komen maar zijn ze nu echt zo dom dat ze die Dag liever willen vergeten Mens, kun je het nou echt niet zien dat alle profeten, dezelfde boodschap hebben doorgegeven van Adam tot Mohammed islam ,salaam dus zeker vrede Mijn lieve broeder, zuster deze wereld zal eens ten ondergaan dan zijn er alleen onze zielen die de test moeten doorstaan Dus denk de volgende keer als je de witte sneeuw ziet vallen of de sterren aan de hemel ziet staan stralen of als je de zon s' morgens op ziet gaan of als je weer elke dag gezond weer op kan staan en overal zomaar heen kan gaan dan moet je toch geloven dat er maar een God bestaat

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:55

Wat is er nou? Wat is er nou? Wat heb ik gedaan? Ik kan niet eens rustig meer over straat gaan. Wat is nou? Wat is er gebeurd? Keer op keer word ik door jullie gekeurd. Wat is er nou? Lijk ik zo raar? Simpelweg, om het bedekken van mijn haar? Werkelijk, mensen ik ben een normale vrouw. Enkel met waarden, En aan God een onvoorwaardelijke trouw. Wat is er nou? Waarom kijken jullie me zo aan? Is het nou zo moeilijk te verstaan ? Wat is er nou? Is het zo moeilijk te begrijpen? Dit is mijn manier tegen mannen die zich willen vergrijpen. Wat is er nou ? Wij zijn geen weerloze vrouwen Integendeel, we hebben een enorm zelfvertrouwen. Wat is er nou? We worden niet onderdrukt. Wie zegt van wel is één grote klucht. Werkelijk mensen, ik ben een ware moslimvrouw. Met zelfrespect, waarden en aan mijn God een eeuwige trouw. Ja, ik bedek mezelf tegen de lusten van een man en alle fietna op straat. Ja, dat is waar het werkelijk om gaat! Ja, ik draag een hoofddoek, dat is me verplicht maar in de eerste plaats een eigen keuze. Mijn hoofddoek en ik, dat is mij leuze!

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:55
Geschenk van Allah SWT Geprezen zij Allah SWT dat je op mijn levensweg verscheen, Ik dank Hem voor de Noor om mij heen, Je bent als een Engel die mij gezelschap houdt, Een warmte om mij heen die mij als een vriend beschouwt, Fluisterend in mijn oor dat ik veel voor je beteken, Leunend op elkaars schouders brengen wij het leven door, Allah SWT die ons op elkaars pad bracht, het is Zijn wonderlijke Teken, Hij stuurde je Al Hamdoulilah naar mijn hart als een lichtgevende Noor, Insja allah zullen we Allah's wetten in acht houden, We zijn elkaars steun, blijf altijd op Allah SWT vertrouwen, Beste broeder/zuster, je bent een echte zonnestraal in mijn leven, Een vriend heeft Allah SWT mij zeker gegeven

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:56
Ya Allah Allah... U bent de Schenker van mijn leven, U heeft mij zoveel moois gegeven, U bent het Licht waar ik mij toe wend, U bent de Kracht die mij beschermt, Allah... U schenkt ons de plaats waar ik mij nu bevindt, U bent mijn gevoel, zonder U volg ik Shaytaan blind, U bent de Gids die mij leidt, U bent mijn Alles..waar U ook zijt, Allah... U bent de Bron van Vrede die mijn zorgen wegneemt, U bent Degene die zorgt dat het geluk in mijn leven toeneemt, U bent de Goedheid die mij steunt, U bent Degene waar iedereen graag op leunt. Allah... U bent de Trooster van mijn verdriet, U bent de Veger van mijn tranen die ik vergiet, U bent de Arm om mij heen, U bent de Zachtheid die ik voel, zoals U is er geen! Allah... U bent de Redder die mij bevrijdt, U bent Al-Qoddoes, de ultieme Heiligheid. U bent de Schenker van grootheid en glorie, U bent mijn Bron van inspirate, Allah... U bent de Schenker van onderhoud, U bent Degene die al mijn goede daden in stand houdt, U bent de Schenker van eer, U bent mijn Heilige Heer, Allah... U bent de Verhoorder van mijn gebeden, U bent de Schenker van vergiffenis in Al-Achira en in het heden, U bent de Beschermer van mijn geloof, Ik zal U beter volgen, dat is wat ik U beloof! Ya Allah, U bent mijn alles!

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:57
Hoogste Aanzien Allah! Er is geen God dan Hij, Hij is de waker over mijn daden en over mij, Zijn troon strekt zich over alles uit, Hij steekt boven ons allen hoog uit, zijn Macht is het die dit aanduidt. Zijn aangezicht is blijvend, Alles op aarde zal vergaan.. Slechts het aangezicht van Onze Heer zal blijven bestaan Onze Enige God is Eeuwiglevend, Al wat bestaat is het bewijs en de Koran is hierbij toonaangevend, Geen sluimering kan Hem bevangen, En er is geen grotere macht die Hem kan omvangen, Al het bestaande is door Hem welgeschapen, Hij is het die ons op de Laatste Dag alles zal laten zien. Aanbid Allah, Hij is het met de Hoogste Aanzien..!!

Miss_Elwafa
10-01-2006, 16:00
Zo vaak !!! Zo vaak hoor ik Dat ik er niet bij hoor Blikken die je bijna doden Een samenleving die ik, volgens hen, verstoor Zo vaak voel ik Ogen die me in de rug prikken Omdat ik een hoofddoek draag Doe ik ze van mij af schrikken Zo vaak zie ik Hoe gezichten mij richting op gaan Mensen die het me verbitteren Omdat ik het rechte pad ben op gegaan Zo vaak zeggen ze Dat ik ze gewoon niet ken Dat ze me wel accepteren Ook als ik anders ben Zo vaak loop ik Rechtstreeks in een valstreek Te veel vertrouwen in de mens Bezorgde mijn hart een diepe steek Zo vaak hoor ik Hoe men over mij en mijn zusters praat Ze denken ons zo omlaag te halen Terwijl het met ons alleen beter gaat Zo vaak dit en dat Het wordt me bijna allemaal te veel Hoe alles mij passeert in dit leventje 'er tussenin' Feiten dat ik nou eenmaal van hen verschil Zo vaak denk ik Aan alles en iedereen die mij ruineert Maar ondanks alles voel ik me toch zo gelukkig en blij Opgelucht, dat Allah niet discrimineert!

Miss_Elwafa
10-01-2006, 16:01
Hoe kunnen wij als mensen Hoe kunnen wij als mensen De wereld in handen houden Wij zijn daar te onwetend voor Hoe graag we ook willen zouden Hoe kunnen wij als mensen De wereld laten bestaan Wij zijn daar te egoïstisch voor Met onze hulp zal het alleen vergaan Hoe kunnen wij als mensen De aarde, haar hart niet bezeren Wij zijn daar te discriminerend voor We kunnen elkaar niet eens accepteren Hoe kunnen wij als mensen De aarde het beste geven Wij zijn daar te zwak voor Geen van ons lijdt een probleemloze leven Hoe kunnen wij als mensen Dit alles zo laten gaan Zijn we dan niet bang Dat ze onder onze voeten zal vergaan Hoe kunnen wij als mensen De aarde zo beladen met pijn Hoe kunnen wij als mensen Zo nog menselijk zijn??????

Miss_Elwafa
10-01-2006, 16:01
Allah Allah is De Eerste De eerste Enige Tevens de Laatste De Ene Eeuwige Allah is de eeuwig Levende Nooit zal Die dood gaan De enige Blijvende Blijft eeuwig bestaan Allah is het Licht De Bron van Vrede Degene Die alles verlicht De Toren van Vreugde Allah is de Liefdevolle Degene Die op een objectieve wijze lief heeft De meest genadevolle Degen die neemt en geeft Allah is De Waarheid Het Wonderbaarlijke Het is De Realiteit Koning der koninkrijken Allah is onze Heer Koning der werelden Hem behoort alle eer Niet aan de beelden Allah is de Onvergelijkbare Zoals Allah is er geen Niet te evenaren Er is er maar een

Miss_Elwafa
10-01-2006, 16:02
5 zuilen Dit zijn de 5 Zuilen, 5 belangrijke plichten Die een moslim zo goed mogelijk zal verrichten Zo is zijn leven gebasseerd op de volgende hartenkreet Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn dienaar en profeet Zo zal hij Allah aanbidden Door smeekbedes en door te bidden Zo zal hij zijn rijkdom delen En niet met geld spelen Zo zal hij in de heilge maand vasten En pas na de zonsondergan toetasten Zo zal hij op bedevaart naar Mekka gaan Als een echte moslim, een Mohammedaan

Miss_Elwafa
10-01-2006, 16:02
5 zuilen Dit zijn de 5 Zuilen, 5 belangrijke plichten Die een moslim zo goed mogelijk zal verrichten Zo is zijn leven gebasseerd op de volgende hartenkreet Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn dienaar en profeet Zo zal hij Allah aanbidden Door smeekbedes en door te bidden Zo zal hij zijn rijkdom delen En niet met geld spelen Zo zal hij in de heilge maand vasten En pas na de zonsondergan toetasten Zo zal hij op bedevaart naar Mekka gaan Als een echte moslim, een Mohammedaan

Miss_Elwafa
10-01-2006, 16:03
en t laatste:o

Miss_Elwafa
10-01-2006, 16:03

Moslima Ik ben een moslimvrouw Liefdevol, beleefd en trouw Trouw aan mijn hiijeb De trots die ik heb Vol trots zal ik het dragen En mij niet tot de kafira verlagen Mijn hoofddoek is me wel verplicht Het alleen tonen van handen en gezicht De rest van mijn lichaam is privee Daar pronk ik niet mee Door mijn nette kleding zullen mijn verleidelijke lichaamslijnen Uit het oog van de jagende mannen verdwijnen Dit is absoluut geen onderdrukking Maar een echte opluchting Zo heb ik geen last van vervelende blikken Van mannen die op vrouwenlichamen kicken En doordat ik mijn hals, benen en armen niet zal ontbloten Word ik niet wellustig aangekeken of nagefloten Ik ben nu eenmaal geen schilderij Dus loop ik make-up-vrij Zo blijft mijn schoonheid voor mij alleen En niet voor de vele mannen om mij heen Mijn ogen zal ik neerslaan Als ik n man voor me zie staan Want een blik zegt vele dingen Vaak met verkeerde bedoelingen Dus zal ik hem niet aan kijken Om mijn respect te laten blijken Mijn schoonheid is niet te vinden in mijn uiterlijk. Dat is niet het belangrijkste, maar juist het innerlijk Zo vindt je mijn schoonheid in mijn goede hart Wit van goedheid in plaats van zwart Vol liefde en goedheid gevuld Vol behulpzaamheid en geduld En mijn mooiste schoonheid Is mijn godvruchtigheid De islam behandelt de vrouw met respect En ziet haar niet als een lustobject Ze is er niet voor de mannelijke lol Een vrouw is geen sexsymbool

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 35 36