Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat vind jij van meisjes onder de 10 die een Hijaab dragen? Plaats ook foto's aub!!!

Pagina's : [1] 2 3 4

LieVe_NijNTje
21-11-2005, 16:38

Jullie mening hier over??? Ik zelf vind het prachtig om te zien.. Maar zelf zie ik mijn kind (als ik er ooit één zal krijgen, Insha Allah) op zo'n leeftijd niet met een Hijaab.. Een kind speelt nog erg veel op zo'n leeftijd, denk dat een kind het zelf niet echt prettig zal vinden om tijdens het spelen een Hijaab op haar hoofd te dragen.. Je moet als moeder je kind wel laten weten dat als ze wat ouders is, ze wel open moet staan voor een Hijaab.. En een kind ziet haar moeder natuurlijk als voorbeeld, dus als je als moeder zelf een Hijaab draagt, dan zal zij zelf ook wel weten dat als ze wat ouder is, ze er ook één moet dragen.. Het is wel goed, dat een kind op zo'n leeftijd af en toe weleens een HIjaab draagt, zodat ze alvast een beetje aan het idee kan wennen.. maar om haar te dwingen een Hijaab te dragen vind ik niet goed! Tenzij het kind het zelf dolgraag wil, maar dan is het ander verhaal.. Maar goed, dit is mijn mening, zo denk ik er over.. Zou graag willen weten hoe mijn Moslim Broeders & Zusters hier over denken.. Wacht op jullie reacties.. Asalaam Wa3lekom.. :) Zie hier onder enkele plaatjes van jonge meisjes met een Hijaab.. http://multivisionsinc.com/frames/ameera_kids.jpg http://www.noorart.com/media/jennah3.jpg http://www.eastwesteducation.org/images/acc_girl_hijab.jpg

LieVe_NijNTje
21-11-2005, 16:45
http://img381.imageshack.us/img381/4954/iraqigirl13td.gif

Ghizlan2210
21-11-2005, 17:21
Die foto's die je hebt geplaats zijn ERRRRUG schattig. Maar ik vraag me af of ze het wel zelf willen. Ik vind niet dat je iemand moet laten dwingen om een hoofddoek te dragen. Het kind zal het zelf niet leuk vinden en ze zal de waarde van een hoofddoek ook niet begrijpen

Juf_hmida
21-11-2005, 21:49
Ja inderdaad. Een hijaab is bedoeld om de vrouw te beschermen en tegen het oog van de man. Ik vind dat als een kind een hoofddoek draagt, net als of ze zegt ik kan aantrekkelijk zijn voor het mannelijk oog. Kom op daar is zo`n kind toch helemaal niet mee bezig!! Ik vind dat een meisje een dijaab moet dragen wanneer Zij weet waarom!

LieVe_NijNTje
22-11-2005, 15:15

Lief hé!!!!!! :D http://news.spirithit.com/images/uploads/europe_ext_194x215/03.25.05_hijab_194.jpg

LieVe_NijNTje
22-11-2005, 15:16
Ja inderdaad. Een hijaab is bedoeld om de vrouw te beschermen en tegen het oog van de man. Ik vind dat als een kind een hoofddoek draagt, net als of ze zegt ik kan aantrekkelijk zijn voor het mannelijk oog. Kom op daar is zo`n kind toch helemaal niet mee bezig!! Ik vind dat een meisje een dijaab moet dragen wanneer Zij weet waarom! Salaam Wa3lekom Lieve Zuster, Je hebt echt helemaal gelijk!!! :goedzo: Asalaam Wa3lekom..

Dr0mer
22-11-2005, 18:15
Staat wel superschattig! Maar al zou mijn zusje een hoofddoek willen, dan zouden wij het haar thuis verbieden. Gewoon omdat we in Nederland zijn, en ter bescherming voor haar. Als we in Saoudi-Arabie woonden dan hadden we het haar misschien wel toegelaten! xxx

nordin_nador
22-11-2005, 21:29
Ja inderdaad. Een hijaab is bedoeld om de vrouw te beschermen en tegen het oog van de man. Ik vind dat als een kind een hoofddoek draagt, net als of ze zegt ik kan aantrekkelijk zijn voor het mannelijk oog. Kom op daar is zo`n kind toch helemaal niet mee bezig!! Ik vind dat een meisje een dijaab moet dragen wanneer Zij weet waarom! Dat vindt ik ook, maar het is wel erg schattig en lief :wow:

Hafsa_Sweety
22-11-2005, 21:38
ik vind dat ze het zelf moeten weten al willen ze het wat is het probleem dan? Ook al zijn ze zo jong het is beter dn vrouwen die oma zijn en nog geen hijaab dragen ;p

nordin_nador
22-11-2005, 22:03
Precies, het kleine meisje weet niet wat ze meemaakt. Als dat klein meisje het zelf wil dragen omdat ze het mooi vindt dan moet het gewoon kunnen. Maar je kan zo een klein lief meisje natuurlijk niet gaan dwingen want dat is verkeerd.. :hadj:

yasmientjee
22-11-2005, 22:33
ziet er echt schattig uit

mauw
23-11-2005, 00:31
Ik vind het ook heeel lief...maar tegelijketijd ook zielig. Het is nog niet verplicht voor zo'n klein meisje, dus waarom ze er nu al mee opzadelen??

kazbazboy
23-11-2005, 08:23
salaam, Jullie doen net alsof het shie straf is ofso.. het is alleen maar beter als ze er vroeg mee beginne.. jong geleerd oud gedaan.. en je moet een kind ook op een speelse manier het geloof aanleren.. en vooral niet dwingen want dat heeft geen zin.. gewoon het kind leren waarom je sommige dingen doet en anderen dingen laat.. en met die info volg het kind zelf wel

feminist23
23-11-2005, 15:21
salaam, Jullie doen net alsof het shie straf is ofso.. het is alleen maar beter als ze er vroeg mee beginne.. jong geleerd oud gedaan.. en je moet een kind ook op een speelse manier het geloof aanleren.. en vooral niet dwingen want dat heeft geen zin.. gewoon het kind leren waarom je sommige dingen doet en anderen dingen laat.. en met die info volg het kind zelf wel ben ik inderdaad met je eens.... Ik vind dat je een meisje al op een jonge leeftijd speels kan leren om een hoofddoek te dragen. Een kind hoef je niet te dwingen, als jij als ouder zijnde het uitlegt en het kind laat inzien waarom een hijaab belangrijk is dan hoeft een kind dat niet vervelend te ervaren. Ik ga er incha allah voor zorgen dat mijn kleine meid de hoofddoek niet al last gaat zien maar als bescherming tegen haar en als respect voor allah swt. de gezegde jong geleerd oud gedaan is hierop erg van toepassing. ik wil dat mijn kleine meid er trots op is dat ze de hoofddoek draagt en het niet als last gaat zien. De manier waarop kinderen dingen ervaren of gaan zien is hoe ze het van huis uit hebben meegkregen.

nadia_soennia
23-11-2005, 15:24

ik vind ze egt heel erg sgattig!!! soms doet mn zusje van 7 zelf haar hijaab op en dat vind ik het r egt prachtig staan :Iluvu: egt om op te eten

Pagina's : [1] 2 3 4