Bekijk originele versie : kreunen.. wie herkent dit van zijn baby??
mistrygirll
20-11-2005, 21:51
hallo,
Ik heb een baby van twee maanden dit best veel kreunt, het lijkt alsof het pijn doet en wordt er een beetje rood van. Ik weet dat kreunen bij baby's hoort, maar in hoeverre???
In de nacht heeft hij er ook veel last van waardoor hij niet goed slaapt en drinkt.
Wie kent dit of herkent dit??? Graag advies.:confused: :jammer:
Alvast bedankt.
oortje31
20-11-2005, 21:59
salaam, ik herken dit van mijn dochterje, toen zij net geboren was, heeft zij de eerste nacht heel erg zitten kreunen , de verpleegster heeft toen een kinderarts opgeroepen en ze is helemaal nagekeken, elhamoudouli allah was er niets aan de hand..maar als je baby kreunt zou ik zeker naar de huisarts gaan..voor de zekerheid in ieder geval...sterkte!
(kunnen ook darmkrampjes zijn)
mistrygirll
20-11-2005, 22:02
mocht het iets slechts beteken, heb je dan enig idee wat het zou zijn
(zou het misschien epilepsie kunnen zijn of wat anders, heb je enig idee)
oortje31
20-11-2005, 22:18
nee ik denk niet dat het zo iets ernstigs is, mijn dochter bleef de hele nacht kreunen..uiteindelijk bleek dat ze tijdens de bevalling teveel vocht binnen had gekregen...waardoor ze het benauwd had..maar het is allemaal heel snel weer goed gekomen. Nee lieverd maak je gewoon niet al te druk maar ga voor de zekerheid even naar de huisarts , inscha allah komt alles goed!
Je merkt het met name snachts zeg je ..het zouden ook heel goed darmkrampjes kunnen zijn: dus als je borstvoeding geeft let dan op je eten..en bij flesvoeding is mischien overstappen op andere voeding of minder melk meer water een oplossing zijn, maar om je onrust weg te nemen is het het beste om naar de huisarts te gaan.
Souraida
20-11-2005, 23:22
Het kunnen ook darmklachten zijn. Mijn dochtertje had er met 6 weken ontzettend last van. Ze lag ook te kreunen meskina.
salaam ou 'alaykom dames,
Ook mijn zoontje heeft dit inderdaad, alleen hij heeft verschillende kreuntjes.
Als hij hard kreunt en inderdaad rood wordt, dan moet hij poepjes doen.
Als hij windjes moet laten, dan kreunt hij iets minder hard.
Maar hij zit ook vaak zachtjes achter elkaar te kreunen, bv als hij aan de borst drinkt en dan draait hij ook veel met zij hoofdje en laat de borst dan heel vaak los.
Hiervan weet ik niet wat de oorzaak is!!!
Dus als iemand waardoor het komt, wil ik dat ook graag weten.
groetjes
dat zijn gewoon darmkrampjes....en vindt je t gek. Een baby krijgt ineens voeding binnen, zijn maagje en darmpjes moeten ineens keihard werken en zich ontwikkelen....dat doet pijn..en dat merk je aan kreunen en ineentrekken. Dat had mn zoontje ook, vanaf 2.5 maanden zijn ze ervan af hoor.
Maak je niet al te druk....tenzij het kreunen gepaard gaat met veel huilen ofzo...dan zou ik me wel zorgen maken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.