Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ...Bruidsschat...

DiamondPrincess
20-11-2005, 18:21

Ik wil even wat kwijt over de bruidsschat... Het valt mij op dat veel mensen veel waarde hechten aan de hoogte van de bruidsschat... Ik vind dit persoonlijk echt belachelijk, want het gaat ten slotte om de liefde in "het spel" en de bruidsschat is slechts een traditie. Ik vind dat de hoogte van de bruidsschat persoonlijk is, en tussen het bruidspaar en de desbetreffende ouders hoort te blijven. Mensen maken over de hoogte een wedstrijdje. Er wordt een bedrag geven, wat de bruidegom missen kan. De een kan veel missen en de andere minder. Maar ik wil even kwijt dat ik het raar vind dat mensen hier neerzetten hoeveel ze geven, krijgen of willen geven/ krijgen. Hoeveel je krijgt of geeft doet er niet toe, het gaat er ten slotte om dat jullie samen gelukkig worden. Het maakt niet uit of de bruidsschat €1.000,= of €100.00o,=, de bruidsschat zorgt er echt niet voor dat je meer geluk hebt in je huwelijk!:hadj: Alle toekomstige bruidjes en bruidegommen wens ik hierbij een gezegend huwelijk!

WhiteRose
20-11-2005, 18:36
Geef mij maar een reis naar Mekka inshAllah, dat is meer dan genoeg!

mirjam777
20-11-2005, 22:00
De bruidschat had vroeger een duidelijke functie: in geval van financiele nood kon een vrouw haar goud verkopen om haar gezin te helpen. Tegenwoordig geldt dat niet meer, zeker in Nederland, dus het zou logisch zijn om het bedrag van de bruidsschat aan te passen aan de leefomstandigheden. Een Algerijnse vriend van mij heeft zijn vrouw één euro gegeven. Zijn vrouw en hij zagen het als een symbolisch iets. Daar zit wel wat in vind ik... hoewel ik er niks op tegen heb om €10.000 cadeau te krijgen :hihi: