Bekijk originele versie : Goeiemorgen dames
mijnengeltje
19-11-2005, 10:46
Salam alaikoum meiden,
Ik zit al heel lang met iets in mijn maag waar ik geen oplossing voor heb.
Ik wilde er een topic over openen maar durfde niet. Maar nu heb ik echt effe jullie adviezen nodig.
Het zit zo:
Mijn moeder wil heel graag dat een van haar kinderen trouwt en het liefst dat ik ermee begin.
Ik wil heel graag verder met mijn leven en dan bedoel ik ermee huisje, boompje en beestje. Maar elke keer als het zover is komt er iets tussen.
Nu heb ik een jongen leren kennen waar het goed mee klikt en we passen ook bij elkaar(zover ik nu kan zeggen).
Hij zegt ook dat hij echt een engeltje op zijn pad heeft gekregen en dat hij heel gelukkig/blij met me is.
We kennen elkaar al 7 maanden maar ik weet dat hij die stap nog lang niet zal zetten. Dit i.v.m met dat hij gescheiden is en al een kind heeft. Hij is een jaar officieel gescheiden en al 2 jaar van tafel en bed.
Zelf zit ik ook met een vader die mij heel moeilijk weg kan geven. Ik heb meegemaakt dat mijn vader NEE heeft gezegd tegen iemand met wie ik graag verder wilde. Dit heeft mij ook een angst gegeven waardoor ik het ook moeilijk vind om iemand thuis te laten komen.
Ik denk de laaste tijd ook vaak aan de dood en de straffingen en weet dat mij ook wel wat staat te wachten. Een relatie mag niet waardoor ik nu ook de zekerheid wil en serieus verder wil.
Dames ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het gewoon niet meer:(
PS: ik heb me opnieuw aangemeld onder een andere naam omdat ik veeel familie hier heb en die weten hier niets van. Dat wil ik graag zo houden;)
meid, als je zeker weet dat hij je ware is laat hem komen, praat er emt je moeder over en die zal t met je vader overleggen! tenminste zo heb ik t gedaan... mijn vader vond t heel erg moelijk om mij weg te geven, een praatje met mijn moeder en zij heeft mijn vader overtuigt dat deze haar ware is ;)
Je moet weten dat trouwen voor elke meisje een groot risico is wat betreft man: je leert elkaar echt kennen wanneer jullie samen zullen leven! zoals mijn mama altijd zegt: ik ben nu 26 jaar getrouwd en nog kom ik voor verrassingen te staan :hihi:
wat ik wil zeggen, volg je hart:kus:
veel succes meid
gair insha allah alles is met el-makteb ;)
liefs, ellae
Wat willen jullie beide? wilt hij bij je ouders op de koffie komen?
Nesrin18
19-11-2005, 10:57
Je moet hem gewoon laten komen, een nee heb je en een ja kan je krijgen;)
mijnengeltje
19-11-2005, 10:58
meid, als je zeker weet dat hij je ware is laat hem komen, praat er emt je moeder over en die zal t met je vader overleggen! tenminste zo heb ik t gedaan... mijn vader vond t heel erg moelijk om mij weg te geven, een praatje met mijn moeder en zij heeft mijn vader overtuigt dat deze haar ware is ;)
Je moet weten dat trouwen voor elke meisje een groot risico is wat betreft man: je leert elkaar echt kennen wanneer jullie samen zullen leven! zoals mijn mama altijd zegt: ik ben nu 26 jaar getrouwd en nog kom ik voor verrassingen te staan :hihi:
wat ik wil zeggen, volg je hart:kus:
veel succes meid
gair insha allah alles is met el-makteb ;)
liefs, ellae
Het probleem is dat mijn vader heel koppig is en naatr niemand luisterd omtrent dit. Ik ben de enige die nog invloed heeft op mijn vader maar als het om het huwelijk gaat wil hij gewoon niets weten.
Bij de eerste jongen werdt hij ziek, praatte hij niet, at hij niet en huilde alleen maar.
En ja als ik mijn vader zo zie dan laat ik mijn geluk gaan want ja het is wel mijn vader( ik ben zijn oogappeltje)
Soukran voor je woorden:kus:
mijnengeltje
19-11-2005, 11:00
Wat willen jullie beide? wilt hij bij je ouders op de koffie komen?
Je moet hem gewoon laten komen, een nee heb je en een ja kan je krijgen;)
Het probleem is dat hij er nog niet aan toe is om die stap weer te zetten. Hij wil er nog mee wachten omdat het nog geen jaar geleden is dat hij officieel gescheiden is.
Hij heeft veel in het huwelijk meegemaakt waardoor hij wantrouwig is geworden:(
jouw vader heeft dat recht niet om je thuis te houden, jij hbet recht op een eigen gezin etc....de jongen moet dan veel moeite voor je doen en vaak met je pa praten, maar ik zou eerst kijken of jouw jongen daar bereid toe is.
jah kijk....wat verwacht hij dan van je? dat je nog een jaar op hem zult wachten? eerlijk meid, je verspilt 2 jaar van je leven zo zonder enige zekerheid....
na 7 maanden zou ik zekers al gezegd hebben , kom met mijn vader chatten of het is uit....is het meteen ook een test voor hem of hij serieus bezig is met jou..
Het probleem is dat mijn vader heel koppig is en naatr niemand luisterd omtrent dit. Ik ben de enige die nog invloed heeft op mijn vader maar als het om het huwelijk gaat wil hij gewoon niets weten.
Bij de eerste jongen werdt hij ziek, praatte hij niet, at hij niet en huilde alleen maar.
En ja als ik mijn vader zo zie dan laat ik mijn geluk gaan want ja het is wel mijn vader( ik ben zijn oogappeltje)
Soukran voor je woorden:kus:
graag gedaan meid;)
gair insha allah
mijnengeltje
19-11-2005, 11:08
jah kijk....wat verwacht hij dan van je? dat je nog een jaar op hem zult wachten? eerlijk meid, je verspilt 2 jaar van je leven zo zonder enige zekerheid....
na 7 maanden zou ik zekers al gezegd hebben , kom met mijn vader chatten of het is uit....is het meteen ook een test voor hem of hij serieus bezig is met jou..
Daar geef ik je gelijk in Nysha.
We hebben vannacht lang gepraat en hij zegt ik kan die stap niet nemen i.v.m met mijn vorige huwelijk. Maar ja daar heb ik niets mee te maken het gaat om nu.
Hij zegt dat hij mij niet kwijt wil en dat hij veel van me leert. Maar daarentegen zeg ik ook van ik wil verder en denken aan de toekomst.( Terwijl ik toch een grote angst heb om die stap te nemen) :(
meid, jij weet het beste, probeer je verstand het werk te doen en denk er gewoon objectief over na, wat zou jij een ander adviseren in dezelfde situatie, of kijk eens van bovenaf naar je eigen situatie en neem dan je besluit, maar sta er 100% achter.....wij weten verder nix dus ik moeilijk advies te geven.....
i wish you all the best!
mijnengeltje
19-11-2005, 11:18
Een ander advies geven gaat altijd makkelijker.
HEt is gewoon een moeilijke situatie momenteel maar incha allah komt het goed.
Nysha dankje:)
Femme_du_Tiznit
19-11-2005, 11:35
Doe3a's en sabr zijn de beste medicijnen in een situatie als deze. :D
mijnengeltje
19-11-2005, 12:03
Doe3a's en sabr zijn de beste medicijnen in een situatie als deze. :D
Dat klopt soukran
Wat een macha allah foto van je avatar:love:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.