Bekijk originele versie : vraagje voor de getrouwde dames
dalila20
15-11-2005, 23:38
je hebt elkaar neem ik aan geaccepteerd. en bent samen de huwelijk in gegaan maar je leert elkaar pas 100% kennen in het huwelijk. dus mijn vraag is klopt deze stelling. heb je bepaalde gewoontes leren kennen wat je wel goed vindt of wat je absoluut niet goed vindt. en zo ja is er tijdens de huwelijk de gewoontes veranderd of hadden jullie maar zoiets van accepteer maar hoe ik ben.
ik hoop dat ik duidelijk ben, want wat betreft formuleren van zinnen lukt niet altijd:o
dalila20
15-11-2005, 23:45
heel leuk gezegd zeg moest er echt om lachen
dalila20
15-11-2005, 23:46
heel leuk gezegd zeg moest er echt om lachen:hihi:
dalila20
15-11-2005, 23:49
zijn er andere dames met andere reacties, hoor ik het graag:nijn:
oeght_yasmina18
16-11-2005, 00:51
AssaalamuAlayakum,
Na3em, ik ben mijn man letterlijk echt gaan kennen na ons huwelijk, omdat ik toen voor het eerst alleen met hem was en zag hem voor de 2de of 3de keer SubhanaAllah!
Na het huwelijk hebben we ons beiden aangepast natuurlijk!
En het is echt zo dat als je me telkaar getrouwd bent, je soms dingen ondervindt bij je partner die je gewoon vreselijk vind!
Daarom is communicatie en begrip belangrijk, zodat je toch erover kunt praten!
Toen ik mijn man nog niet echt echt kende, vond ik dat hij er echt lief en schattig uitzag ik d8 echt van met hem kan ik lekker d ebaas zijn!
Maar haha no way, mijn man is heeeeeeeel streng, en dat was wel ff moeilijk
omdat ik zelf altijd deed wat ik wilde, was best vrij opgevoed! Met streng bedoel ik dan streng qua dien
Maar hamdulillah
Komt goed allemaal InshaAllah
Liefs,
Yasmina
Klinkt heel eng allemaal, ik wil geen auto waarvan ik niet weet of de remmen het wel of niet doen.
Pipi1900
16-11-2005, 08:59
klopt! in het huwelijk (zodra je dus samen woont en leeft) leer je elkaar pas echt goed kennen....alle goede en slechte eigenschappen (nobody is perfect!!!)
imaane911
16-11-2005, 10:32
vergelijk het met een auto in de autosalon waar je geen proefrit mee mag doen. je moet het zo kopen of laten.
je koopt het en rijdt er mee naar huis...pas na een maand of 5 kan je zeggen: over deze auto ben ik tevreden of niet tevreden. sommigen beseffen al na dag 1 dat er iets mankeert met de wagen maar jah!! geen garantie meegekregen!! er is maar één uitweg (scheiding) en dat is de automarkt op maar zo snel doe je dat niet hé want een auto heeft je centjes gekost dus ga je er af en toe mee naar de garagist (huwelijkspsychiater of imaam).
en als de auto je toch bevalt dan valt het sommigen zelfs later pas op dat er opties aan zit die je niet had verwacht (goede eigenschappen van haar of hem!) bv. masha'Allah deze wagen heeft airco, wist ik niet!
ja, ik vergelijk mijn man gewoon met een wagen :kweetnie:
:hihi:
wallahi
echt leuk gezegd :goedzo:
Atlas_Gebergte
16-11-2005, 15:44
klopt! in het huwelijk (zodra je dus samen woont en leeft) leer je elkaar pas echt goed kennen....alle goede en slechte eigenschappen (nobody is perfect!!!)
Inderdaad, en een huwelijk is geen spelletje.
Nou enige wat ik leerde was wat ie wel echt lekker vind en wat ie minder vind....hmmm niet veel eigelijk hij was wel zoals ik hem er voor kende.
Classy.Lady
16-11-2005, 17:17
vergelijk het met een auto in de autosalon waar je geen proefrit mee mag doen. je moet het zo kopen of laten.
je koopt het en rijdt er mee naar huis...pas na een maand of 5 kan je zeggen: over deze auto ben ik tevreden of niet tevreden. sommigen beseffen al na dag 1 dat er iets mankeert met de wagen maar jah!! geen garantie meegekregen!! er is maar één uitweg (scheiding) en dat is de automarkt op maar zo snel doe je dat niet hé want een auto heeft je centjes gekost dus ga je er af en toe mee naar de garagist (huwelijkspsychiater of imaam).
en als de auto je toch bevalt dan valt het sommigen zelfs later pas op dat er opties aan zit die je niet had verwacht (goede eigenschappen van haar of hem!) bv. masha'Allah deze wagen heeft airco, wist ik niet!
ja, ik vergelijk mijn man gewoon met een wagen :kweetnie:
:haha:
Classy.Lady
16-11-2005, 17:18
Klinkt heel eng allemaal, ik wil geen auto waarvan ik niet weet of de remmen het wel of niet doen.
:hihi:
dalila20
16-11-2005, 17:48
AssaalamuAlayakum,
Na3em, ik ben mijn man letterlijk echt gaan kennen na ons huwelijk, omdat ik toen voor het eerst alleen met hem was en zag hem voor de 2de of 3de keer SubhanaAllah!
Na het huwelijk hebben we ons beiden aangepast natuurlijk!
En het is echt zo dat als je me telkaar getrouwd bent, je soms dingen ondervindt bij je partner die je gewoon vreselijk vind!
Daarom is communicatie en begrip belangrijk, zodat je toch erover kunt praten!
Toen ik mijn man nog niet echt echt kende, vond ik dat hij er echt lief en schattig uitzag ik d8 echt van met hem kan ik lekker d ebaas zijn!
Maar haha no way, mijn man is heeeeeeeel streng, en dat was wel ff moeilijk
omdat ik zelf altijd deed wat ik wilde, was best vrij opgevoed! Met streng bedoel ik dan streng qua dien
Maar hamdulillah
Komt goed allemaal InshaAllah
Liefs,
Yasmina
zeker is communicatie belangerijk in het huwelijk.:)
alhamdoelilah altijd de beste hopen ja:goedzo:
oeght_yasmina18
16-11-2005, 20:56
MashaAllah
Het is niet het huwelijk dat eng is, het is het geven van jezelf op dat moment aan een man dat eng is. Gelukkig bestaat er nog romantiek die het huwelijk een beetje siert en ons daarom aanspoort om toch te trouwen. Maar als je goed nadenkt dan is een huwelijk inderdaad iets engs, je stapt in een bootje en weet niet waar je terechtkomt.
Dat is het precies, je weet niet waar je terrecht komt. Het kan allemaal zo mooi lijken maar je weet pas echt hoe het is als je getrouwd bent en scheiden doe je niet zo makkelijk als het kopen van een nieuwe auto.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.