Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : niet waar.

Realkeeper
17-04-2003, 12:44

http://www.joods.nl/forum/viewtopic.php?t=4111&postdays=0&postorder=asc&start=0 dit is een link naar een topic op joods.nl in dat topic had ik een lijst geplaatst die ik weer hiervandaan had. dit is die lijst: [QUOTE] hallo weer. dit pluk ik net van het forum van marokko.nl en ik wou graag even weten of dit echt waar is? er staan best wel ernstige dingen in namelijk. dank u! ==BEGIN== Lees over de vijanden van Allah!! (Bericht #) Is dit waar??? Dan heb ik t over t stukje van Talmoet... In de naam van Allah, de Barmhartige, de genadevolle. Assalaam o alaikom beste broeders en zusters. O moslims!! Wat is er toch met julie “O, gij die gelooft, waarom buigt gij ter aarde wanneer er tot u wordt gezegd: "Gaat op de weg van Allah voort…. (Koran hfst 9 vers 3 O moslims, weten jullie niet dat de Islam verantwoordelijkheden met zich mee brengt!! O moslims weten jullie niet dat de vijanden van de Islam dag en nacht, plannen aan het beramen zijn tegen de moslims!! O moslims hebben jullie nooit de woorden van Allah gelezen, waarin hij verteld “En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken.” O moslims!! Weten jullie dan niet dat er voor ons geen andere uitweg is, belhalve ons voor te bereiden met strijdkrachten. O moslims!! Weten jullie niet dat Allah zijn vijanden het beste kent! O moslims!! Weten jullie niet dat die vijanden niet voor rede vatbaar zijn!! O moslims !! Weten jullie niet dat die vijanden geen genade kennen!! O moslims!! Weten jullie niet dat die vijanden geen godsvrees kennen! O moslims!! Hebben jullie de Talmoet niet gelezen!? In de Talmoet(heilige boek van de Joden) staat!!! “De joden worden mensen genoemd, maar de niet-joden zijn geen mensen. Ze zijn beesten.” Talmud: Baba mezia, 114b En “De Akum (niet-jood) is als een hond. Inderdaad, het schrift leert, dat je de hond meer moet eren dan de niet-jood.” Ereget Raschi Erod. 22 30 “Al heeft god de niet-jood geschapen, blijven zij toch beesten in een menselijke gedaante. Het past een Jood niet om gediend te worden door een beest. Daarom zal hij gediend worden door beesten in menselijke gedaantes.” Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855 “En zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwangere beest.”Coschen hamischpat 405 “Al heeft de niet-Jood dezelfde lichaamelijke gedaante als de Jood, zijn zij in vergelijking met de Jood als een aap met een mens.” Schene luchoth haberith, p. 250 “Als je eet met een niet-Jood, is het alsof je met een hond eet.”Tosapoth, Jebamoth 94b “Als een Jood een niet-Joodse dienaar of dienstmeisje heeft die sterft, dan moetje geen spijt betuigen naar de Jood toe. Je moet de Jood vertellen: “God zal je verlies vervangen; alsof iemand zijn runderen of ezels zijn gestorven.” Jore dea 377, 1 “Sexueel contact met niet-Joden, is als sexueel contact met dieren.”Talmud Sanhedrin 74b “Het is toegestaan om het lichaam en het leven van een niet-Jood te nemen.” Sepher ikkarim III c 25 “Elke Jood, die het bloed laat vloeien van een Goddeloze (niet-Jood), doet iets dat gelijk is aan een offer brengen naar God.” Talmud: Bammidber raba c 21 & Jal*** 772 O moslims!! Weten jullie niet dat de Joden en de Christenen elkaar als helpers hebben genomen, en dat wij hun niet als helpers moeten nemen!! Weet o dienaar van Allah, dat er mensen zijn geweest die hun bezittingen, hun levens en hun bloed hebben gegeven zodat het woord van Allah hooggehouden werd. Wat heb jij gedaan, O dienaar van Allah, toen je zag dat de Islam bestreden werd!! Wat heb jij gedaan, O dienaar van Allah, toen je zag dat de moslimlanden aangevallen, gekoloniseerd, en geplunderd werden! Wat heb jij gedaan, O dienaar van Allah, toen je zag dat moslim zusters verkracht werden!! Wat heb jij gedaan, O dienaar van Allah, toen je zag dat moslimkinderen afgeslacht werden!! Wat heb jij gedaan, O dienaar van Allah, toen je zag dat moslimmannen en vrouwen vermoord en vernederd werden!! Wat ga jij zeggen als Allah jou hiernaar gaat vragen, O dienaar van Allah. Voel jij nog iets, O dienaar van Allah?? Hoor jij nog bij deze oemma, O dienaar van Allah?? Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren. (koran hfst3 vers 2[QUOTE] ik heb deze lijst op joods.nl geplaatst om te zien wat er van waar was. dat bleek dus bar weinig te zijn. deze lijst is echter hier op marokko.nl gebruikt om weer eens een keer aan te tonen dat joden de meest verdorven wezens ter wereld zijn. ook werd hiermee weer haat verspreid en ook werden hierbij weer eens loze beschuldigingen geuit. de link naar het topic bovenin bewijst dus dat al deze aanteigingen absoluut niet waar zijn. ik wil graag dat degene die die lijst hier heeft gepost zijn woorden terugneemt.

doc25
17-04-2003, 12:53
Origineel gepost door Realkeeper ik heb deze lijst op joods.nl geplaatst om te zien wat er van waar was. dat bleek dus bar weinig te zijn. deze lijst is echter hier op marokko.nl gebruikt om weer eens een keer aan te tonen dat joden de meest verdorven wezens ter wereld zijn. ook werd hiermee weer haat verspreid en ook werden hierbij weer eens loze beschuldigingen geuit. de link naar het topic bovenin bewijst dus dat al deze aanteigingen absoluut niet waar zijn. ik wil graag dat degene die die lijst hier heeft gepost zijn woorden terugneemt. ik weet ook niet of het waar is. Als je wil weten of het waar is of niet dan moet je de verwijzingen achter de teksten gaan opzoeken en lezen, en niet aan de leden van joods.nl vragen ;)

Realkeeper
17-04-2003, 14:36
ik denk persoonlijk dat dit een valse interpretatie is van de thora. dat is toch ook een van de grootste problemen van de islam? dat de bedoeling van de koran goed is, maar dat het door de extremistische interpretatie van een fundamentalistische imam of ayatollah komt, dat er zo veel onwetentheid en angst voor de islam heerst.

Realkeeper
17-04-2003, 14:37
en nee, ik ben gelukkig niet joods.

T-ManiaC
17-04-2003, 14:51

Thanks realkeeper... :D het was mijn vraag!!! Ik ga diegene die me dit stukje heeft gemaild terug mailen kijken wat zijn reactie daarop is.. :zwaai:

doc25
17-04-2003, 15:10
Origineel gepost door Realkeeper ik denk persoonlijk dat dit een valse interpretatie is van de thora. dat is toch ook een van de grootste problemen van de islam? dat de bedoeling van de koran goed is, maar dat het door de extremistische interpretatie van een fundamentalistische imam of ayatollah komt, dat er zo veel onwetentheid en angst voor de islam heerst. ik zou het toch niet vragen aan mensen die het bij voorbaat al gaan ontkennen. Als je het echt wilt weten en de schrijver van het oorspronkelijke stukje terug wil roepen dan moet je zelf naar de verwijzingen (bronnen) gaan zoeken en met eigen ogen lezen. Want zo volg jij wat de anderen vertellen (iets wat jullie de forumleden hier verwijten ;))

Realkeeper
17-04-2003, 15:18
ja, maar de verwijzing waar ik het dan in op ga zoeken. die verwijzing is op zich al een interpretatie van de thora. de persoon die die interpretatie heeft gemaakt, kan ook wel opzettelijk dingen veranderd hebben of dingen verdraaien. dat is ook het gevaar van een interpretatie. dat hij eerst vertaald moet worden, daarna verspreid en daarna ook nog uitgelegd. in alle 3 die fasen kan er grof misbruik van gemaakt worden. mijn punt is dat je dus niet deze vertalingen van de thora, die hierboven gegeven zijn, niet mag beschouwen als de ware BETEKENIS van de thora. want die is misschien wel heel anders en daarbij vertrouw ik wel op de mening van de joden op joods.nl (die trouwens misschien wel helemal niet joods zijn, net zoals ik geen marokkaan ben).

doc25
17-04-2003, 15:26
maar hier op marokko.nl vertrouw je vaak niet op de mening van de marokkanen/moslims, hmmmm. het is dus een kwestie van vertrouwen. En als zij tegen jou zeggen dat het niet zo is, dan klopt het. Volgens mij werd dat verwijt ook aan de leden van dit forum gedaan, dat ze geen eigen mening hebben en als een kip zonder kop achter de anderen aan lopen.