Bekijk originele versie : GEVAAR!!! Herkennen en Voorkomen
Salaam Allemaal...
Deze topic behandelt menselijke confrontaties met dreigende gevaar...
Met tips en nuttige informatie uit de beste boeken...en van mij zelf...
Hoop ik jullie wat beter inzicht te verschaffen in de mechanismen...van hoe wij mensen gevaar herkennen, ervaren, interpreteren,...en hoe wij daartegen reageren, anticiperen, en misschien voorkomen of confronteren...
Hoe dan ook...Gevaar is een reële zaak...neem het ook ernstig...
Do not play with DANGER...never...
Wij zullen hier bepaalde gevaar-situaties schetsen en proberen met tips correcte info. er uit proberen te geraken...meestal lukt het wel.
Deze informatie kan voor jou... van levensbelang zijn.
BentDagilia
08-05-2002, 21:10
Mohammed Justice...
Wahad tip:
Zodra er gevaar heerst. renne rennee RENNEN totdat je K onT erafvalt. It works ON ME :D
Bent Dagilia
Origineel gepost door Bent Dagilia
Mohammed Justice...
Wahad tip:
Zodra er gevaar heerst. renne rennee RENNEN totdat je K onT erafvalt. It works ON ME :D
Bent Dagilia
Ok Bent Dagilia...je kiest voor de "vlucht" reactie...ik zou het nooit jou aanraden...als je face to face tegenover een grommende dobberman (waakhond) staat...en een paar seconden kan hij je levensgevaarlijk verwonden...we komen hier later op terug...
BentDagilia
08-05-2002, 21:43
Ja Mohammed Justice wat wil je dan?
Mediteren of sjow.... Of heel hard Bidden?
Bent Dagilia :rolleyes:
mrs_jamila
08-05-2002, 21:54
De confrontratie aangaan!!!!!!
GEVAAR !
Waarom bonst het hart bij angst en spanning ?
Adrenaline wordt wel eens een "nood" of SOS-hormoon genoemd. De bijnieren, die een sleutelrol spelen in het alarmsysteem van het lichaam, scheiden deze stof af in tijden van gevaar. Eén van de gevolgen is het bonzen van het hart als we bang zijn.
Adrenaline is namelijk een krachtige hartstimulant, zo krachtig zelfs, dat het hormoon bij een hartstilstand rechtstreeks in het hart wordt gespoten om het weer op gang te krijgen. Een verwante stof, noradrenaline, wordt (ook) geproduceerd door de zenuweinden van het hart zelf en verhoogt de hartslag als er gevaar dreigt. Bij lichamelijke of geestelijke nood bereidt het lichaam zich voor om het gevaar te bevechten of te ontlopen, de zogenaamde "vecht-of-vlucht"-reactie.
Gewaarschuwd door het zenuwstelsel brengen de bijnieren zowel adrenaline als noradrenaline in het bloed. Beide hormonen verwijden de hartvaten (waardoor het hart sneller gaat pompen) en vernauwen tegelijkertijd andere bloedvaten, waardoor de bloeddruk stijgt.
Deze veranderingen vinden binnen een paar seconden plaats.
mrs_jamila
08-05-2002, 22:08
:duim: HEEL GOED, MOHAMMED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
p.s zit je ook in de gezondsheidzorg...of heb je gewoon goed opgelet bij biologie??
Wat je moet doen zit er helaas niet tussen...maar belooft ...ik kom hier nog op terug...nu even de inleiding nog effe afwerken.
haha heel hard bidden :giechel:
Ik denk dat elke situatie verschillend is en je dus ook elke keer anders kunt/moet reageren. met die dobberman :confused: ik weet in ieder geval dat ik heel stil zou staan zodat hij niet denkt dat ik hem wat aan wil doen, daarna gaat ´ie hopelijk vanzelf wel weg. :rolleyes:
Origineel gepost door mrs_jamila
:duim: HEEL GOED, MOHAMMED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
p.s zit je ook in de gezondsheidzorg...of heb je gewoon goed opgelet bij biologie??
Jamila...ik leer van jou...van de leden hier...van mijzelf...en van de boeken...en ik leer nog steeds...
Origineel gepost door 7eloua
haha heel hard bidden :giechel:
Ik denk dat elke situatie verschillend is en je dus ook elke keer anders kunt/moet reageren. met die dobberman :confused: ik weet in ieder geval dat ik heel stil zou staan zodat hij niet denkt dat ik hem wat aan wil doen, daarna gaat ´ie hopelijk vanzelf wel weg. :rolleyes:
Bijna goed...heeft iemand nog een idee...let op! je moet bliksemsnel reageren...de dobberman staat op slechts 2 meter afstand van jou...gereed om aan te vallen...je bent in de hoogste concentratie van je leven...
de seconden tikken...
mrs_jamila
08-05-2002, 22:24
Smeken voor je leven?? :D :D
hahaha...nee ik zou wegrennen..heb ik weleens eerder gedaan voor een hond..nog steeds trouwens..ben bang voor honden!!!! :D
mrs_jamila
08-05-2002, 22:25
Origineel gepost door Mohammed Justice
Jamila...ik leer van jou...van de leden hier...van mijzelf...en van de boeken...en ik leer nog steeds...
Heel goed..heb volgens mij nog nooit gezien dat jij onzin topics opent...Altijd informatieve...en leuke..intressante topics!! Klasse hoor.....
Iets van een stok of bal(die heb je toevallig in je zak :D ) weggooien zodat ´ie denkt dat je met hem wilt spelen en zodat het aanvallen verdwijnt.
BIJ GEVAAR VINDEN DE VOLGENDE VERANDERINGEN PLAATS (binnen een paar seconden)
DE HYPOTHALAMUS zet tot actie aan
DE HYPOFYSE scheidt hormonen uit
DE BIJNIEREN scheiden hormonen uit
HET HART klopt sneller en krachtiger
DE BLOEDDRUK stijgt
DE BLOEDSUIKERSPIEGEL stijgt
BLOEDVATEN aan het huidoppervlak vernauwen zich (bij verwonding vermindert het bloedverlies)
HAAR gaat overeind staan
DE PUPILLEN van de ogen verwijden zich, we zien nu beter
DE LUCHTWEGEN verwijden zich om dieper te ademen
DE SPIJSVERTERING vertraagt
DE TRANSPIRATIE neemt toe, het lichaam koelt af
DE SPIEREN krijgen meer bloed en bereiden zich voor op snelle actie
Dit waren de hoofdveranderingen in het lichaam...bij gevaar
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.