Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Incasso Bureau !!!!

Pagina's : [1] 2 3

_h4T3d_sE7eN
16-04-2003, 11:27

Salaam, Ik heb zojuist een cursus Incasseur afgerond op mn werk en ik kwam ergens achter waarbij heel veel mensen worden genaaid waar ze bij staan. Ik heb ook wel eens een incassobrief gehad omdat ik een keer iets te laat betaalde, no big deal, heeft iedereen wel eens. Maar wat ik niet wist is dat ik dan teveel betaalde. Het bedrag wat meestal bovenop de hoofdsom is, afhankelijk van de hoogte daarvan is minimaal 40 euro. Dit bedrag schijnt standaard te zijn in de incassowereld, terwijl WETTELIJK ( !!! ) is vastgelegd dat een incasseur maar 15 % ( !!!! ) bovenop de hoofdsom mag gooien. Mocht je een incasso krijgen reken eerst uit of de incassokosten MEER DAN 15 % van de hoofdsom zijn. Wat je dan doet : probeer de hoofdsom zo snel mogelijk alsnog aan de oorspronkelijke schuldeiser te betalen, en bel daarna het incassobureau op. Vertel ze dat de schuldeiser zn geld heeft ontvangen en dat jij verder niks met ze te maken hebt omdat zij jou probeerden op te lichten, en dat je bereid bent het aan te vechten als ze de betreffende incasso niet willen laten vallen. Hun reactie is om je dood te lachen dan, ik heb t uitgeprobeerd met een case tijdens de cursus :hihi: Ze gaan dreigen met rechtzaken en alles, maar dat moet je voor kennisgeving aannemen want het is allemaal bluf. Nadat je ophangt hoor je er niks meer van. By the way: een incassobureau kan alleen manen tot betaling, verder niks. Alleen een gerechtsdeurwaarder kan overgaan tot beslaglegging. Maar als je slim bent betaal je je sh*t gewoon :kwaad: . Let op !!! Dit geldt alleen voor een incassobureau, NIET gerechtsdeurwaarders. Wat de meeste incassobureau's wel doen is zichzelf gerechtsdeurwaarder noemen maar je herkent ze aan de Oranje Leeuw die altijd op hun briefhoofd moet staan. Als die er niet staat, dan is het dus echt geen gerechtsdeurwaarder. Die wordt namelijk benoemd door de Koningin, dus je kan het niet zomaar worden. Dit wou ik ff delen met jullie, want volgens mij heeft iedereen hier wel eens een incasso, zoals de rest van Nederland. Alleen worden heel veel van ons systematisch dom gehouden. :nerd: 4 life ...

_h4T3d_sE7eN
16-04-2003, 11:30
dankzij t bovenstaande, heb je meer dan 10 dagen, geloof me :hihi:

roosje22
16-04-2003, 11:36
15% in totaal? want volgens mij mogen ze ook hun eigen gemaakte kosten aan jou terug vorderen zoals werkuren en telefoonkosten etc. etc. wat betreft die gerechtsdeurwaarder heb je gelijk want je hebt geen vestigingsvergunning nodig om een incassobureau te beginnen. Dus eigenlijk kan iedereen het doen maar een gewoon incasso bureau kan wel een BKR registratie in laten voeren en dat is wel pijnlijk. Kun je gelijk geen leningen afsluiten zoals hypotheek voor je huisje of een rekening openen bij een bank, spullen bestellen bij postorder bedrijven. En dan gaan ze zo een walgelijke code achter je naam zetten zoals wanbetaler die er dan zelfs na het betalen 5 jaar (geloof ik) op blijft staan.

liya
16-04-2003, 11:37
Van alle info op het web ooit, is dit de nuttigste tot nu toe :goedzo: Ik moest wel lachen om die oranje leeuw, die is sjooo bekend :giechel:

_h4T3d_sE7eN
16-04-2003, 11:44

Origineel gepost door roosje22 15% in totaal? want volgens mij mogen ze ook hun eigen gemaakte kosten aan jou terug vorderen zoals werkuren en telefoonkosten etc. etc. wat betreft die gerechtsdeurwaarder heb je gelijk want je hebt geen vestigingsvergunning nodig om een incassobureau te beginnen. Dus eigenlijk kan iedereen het doen maar een gewoon incasso bureau kan wel een BKR registratie in laten voeren en dat is wel pijnlijk. Kun je gelijk geen leningen afsluiten zoals hypotheek voor je huisje of een rekening openen bij een bank, spullen bestellen bij postorder bedrijven. En dan gaan ze zo een walgelijke code achter je naam zetten zoals wanbetaler die er dan zelfs na het betalen 5 jaar (geloof ik) op blijft staan. Ze mogen rente rekenen en hun eigen incassokosten, maar verder niks. Alles moet altijd gespecificeerd op de brief vermeld staan. Daar staan meestal vertragingsrente (bullsh*t), incassokosten (maximaal 15 % en echt geen cent meer) en informatiekosten/leges (deze zijn wel terecht). Wat betreft BKR, alleen door het aangaan van een financiële overeenkomst kun je een BKR-registratie oplopen. Aangezien een incasoobureau nooit overeenkomsten heeft met schuldenaars maar puur als schuldeiser optreedt, kunnen zij je ook geen registratie aansmeren. In de praktijk zijn dat alleen banken en postorderbedrijven. (damn, I feel like a :nerd: )

berbertje00
16-04-2003, 11:46
ghehehe ik zal het aan mijn vader doorgeven :hihi:

TwinkleEye_19
16-04-2003, 11:47
Ik betaal alles altijd ruim voor tijd :bril: But nice info :nerd: :hihi:

berbertje00
16-04-2003, 11:48
Origineel gepost door _h4T3d_sE7eN Ze mogen rente rekenen en hun eigen incassokosten, maar verder niks. Alles moet altijd gespecificeerd op de brief vermeld staan. Daar staan meestal vertragingsrente (bullsh*t), incassokosten (maximaal 15 % en echt geen cent meer) en informatiekosten/leges (deze zijn wel terecht). Wat betreft BKR, alleen door het aangaan van een financiële overeenkomst kun je een BKR-registratie oplopen. Aangezien een incasoobureau nooit overeenkomsten heeft met schuldenaars maar puur als schuldeiser optreedt, kunnen zij je ook geen registratie aansmeren. In de praktijk zijn dat alleen banken en postorderbedrijven. (damn, I feel like a :nerd: ) that's cause you are one :rolleyes: :hihi: :nerd:

_h4T3d_sE7eN
16-04-2003, 11:51
:rolleyes: zoooooo voorspelbaar, jouw reactie ... :hihi: probeer je je mede-Marokkaan te helpen, krijg je deze sh*t. :kwaad: ik zal je nog eens advies geven :ego: :bril:

berbertje00
16-04-2003, 11:53
Origineel gepost door _h4T3d_sE7eN :rolleyes: zoooooo voorspelbaar, jouw reactie ... :hihi: probeer je je mede-Marokkaan te helpen, krijg je deze sh*t. :kwaad: ik zal je nog eens advies geven :ego: :bril: had je het tegen mij :rolleyes:

_h4T3d_sE7eN
16-04-2003, 11:59
wie zich aangesproken voelt moet er maar van uitgaan dat men het tegen hem/haar heeft ... :hihi: :bril:

berbertje00
16-04-2003, 12:02
:rolleyes: ik zeg al niets meer :hihi: 7 deze past beter bij je :nerd: :hihi: :)

roosje22
16-04-2003, 13:34
Origineel gepost door _h4T3d_sE7eN Ze mogen rente rekenen en hun eigen incassokosten, maar verder niks. Alles moet altijd gespecificeerd op de brief vermeld staan. Daar staan meestal vertragingsrente (bullsh*t), incassokosten (maximaal 15 % en echt geen cent meer) en informatiekosten/leges (deze zijn wel terecht). Wat betreft BKR, alleen door het aangaan van een financiële overeenkomst kun je een BKR-registratie oplopen. Aangezien een incasoobureau nooit overeenkomsten heeft met schuldenaars maar puur als schuldeiser optreedt, kunnen zij je ook geen registratie aansmeren. In de praktijk zijn dat alleen banken en postorderbedrijven. (damn, I feel like a :nerd: ) zodra er na diverse aanmaningen van instanties nog steeds geen betaling is voldaan wordt er een incasso bureau ingeschakeld! Want zoals jij zegt wordt er een financiële overeenkomst ALTIJD aangegaan tussen jou en de betreffende instantie (dus winkel, sociale dienst etc.) als je zaak doorgestuurd wordt naar het incasso bureau dan gaat de correspondentie NIET meer tussen jou en de betreffende instantie maar tussen jou en het incasso kantoor! De registratie wordt natuurlijk wel geregeld door het incasso kantoor maar kan alleen worden verwijderd door de betreffende instantie, dus of je t nu hebt over neckerman of de sociale dienst dat maakt niet uit. Iedereen kan een BKR registratie opgeven namelijk via de rechter afdwingbaar bij weigering van betaling worden toch ook je bezittingen bevroren en dat staat allemaal bij BKR geregistreerd.

_h4T3d_sE7eN
16-04-2003, 13:39
Origineel gepost door roosje22 zodra er na diverse aanmaningen van instanties nog steeds geen betaling is voldaan wordt er een incasso bureau ingeschakeld! Want zoals jij zegt wordt er een financiële overeenkomst ALTIJD aangegaan tussen jou en de betreffende instantie (dus winkel, sociale dienst etc.) als je zaak doorgestuurd wordt naar het incasso bureau dan gaat de correspondentie NIET meer tussen jou en de betreffende instantie maar tussen jou en het incasso kantoor! De registratie wordt natuurlijk wel geregeld door het incasso kantoor maar kan alleen worden verwijderd door de betreffende instantie, dus of je t nu hebt over neckerman of de sociale dienst dat maakt niet uit. Iedereen kan een BKR registratie opgeven namelijk via de rechter afdwingbaar bij weigering van betaling worden toch ook je bezittingen bevroren en dat staat allemaal bij BKR geregistreerd. juridisch gezien kunnen ze je niks maken omdat voor de overeenkomst jij en schuldeiser hebben getekend. Een incassobureau kan juridisch gezien alleen als tussenpersoon fungeren, maar verder ook niks. Komt er op neer dat zij je vragen om te betalen, maar verder dan vragen/herinneren/aanmanen kunnen en mogen ze niet gaan. :bril:

ClaudioLopez
16-04-2003, 13:40

:nerd: :hihi:

Pagina's : [1] 2 3